برای کاروان ایران در بازی‌ها خصوصا بانوان ورزشکار آرزوی موفقیت دارم؛

جاور: خستگی تمرینات و فشار اردوها فقط با کسب افتخار برای میهن جبران می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۹:۵۳:۲۱
کد خبر: ۷۴۰۱۵۸
جاور: خستگی تمرینات و فشار اردوها فقط با کسب افتخار برای میهن جبران می‌شود
ملی‌پوش روئینگ بانوان در فاصله یک هفته تا بازی‌های آسیایی با اعلام رضایت از آمادگی خود اظهار داشت: تمرینات را مطابق برنامه مربیان انجام دادیم و کاملا مهیای حضور در رقابت هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهسا جاور با سابقه حضور و کسب مدال در بازی‌های آسیایی در گفتگو با روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی گفت: بازی‌های آسیایی نسبت به همه مسابقات متفاوت است و کار سختی پیش‌روی داریم. تمرینات خوبی پشت سر گذاشتیم اما رقبا هم مثل ما تلاش کردند و باید ببینیم در بازی‌ها چه پیش می‌آید.

وی پاروزنان شرق آسیا را رقبای اصلی خود دانست و بیان کرد: چین به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام روئینگ حرف اول را در سطح آسیا می‌زند. وضعیت آن‌ها کاملا متفاوت از ما است. در حالی که ما در سراسر ایران حتی یک پیست استاندارد روئینگ نداریم، چینی‌ها در هر استان و شهر خود چندین کمپ مجهز این رشته را دارند. می‌توانم بگویم که بچه‌های ما تنها با غیرت و از جان مایه گذاشتن در مقابل چینی‌ها افتخار کسب می‌کنند.

جاور درخصوص سایر رقبای خود عنوان کرد: به جز چین پاروزنان هنگ‌گنک، چین تایپه، ژاپن و اخیرا ازبکستان و قزاقستان رقبای ما در سطح آسیا هستند که با اطلاعاتی که داریم اردوهای خوبی داشتند و کار سختی مقابل آن‌ها پیش رو خواهیم داشت.

پاروزن المپیکی کشورمان درخصوص اردوهای روئینگ در چین و تاثیرش بر میزان آمادگی تیم تصریح کرد: به هر حال ما پیست استاندارد روئینگ نداریم و در ایران یا باید پشت سدها تمرین کنیم و یا اردوی خارجی داشته باشیم. برای اردو، چین یکی از بهترین کشورهاست و پیش از بازی‌ها نیز چون شرایط آب‌و‌هوایی مشابه اندونزی دارد، مناسب است. ما ٢ نوبت در چین اردو داشتیم. در زمستان اردوی خوبی پشت سر گذاشتیم اما اردوی تابستانی چند روزی به دلیل اینکه قایق در اختیارمان نگذاشتند، تمرین را از دست دادیم. قرار بود یک اردوی دیگر نیز داشته باشیم که با صلاحدید مربی تمرینات را در میانه ادامه دادیم. در حال حاضر هم در پکن هستیم و فردا به پالمبانگ اعزام می‌شویم.

جاور شرایط اردوی میانه را مناسب ارزیابی و تشریح کرد: جا دارد از زحمات و حمایت‌های هیات آذربایجان‌شرقی و میانه برای برپایی اردو تشکر کنم. ایشان آن‌چه در توان داشتند برای فراهم کردن یک شرایط خوب انجام دادند و اردوی مناسب همراه با آرامشی در میانه داشتیم و تمرینات مسافت طولانی و پرفشاری پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: در روئینگ تمرین مداوم و با فشار مناسب بسیار مهم است که در میانه توانستیم این تمرینات را انجام دهیم.

بانوی پرافتخار روئینگ کشورمان درخصوص نقش ورزش در زندگی شخصی‌‌اش گفت: ورزش حرفه‌ای شرایط دشواری دارد اما پس از پیروزی و کسب افتخار برای کشور همه سختی‌ها جبران می‌شود. دوری از خانواده و حضور مداوم در اردو خستگی‌هایی در پی دارد که فقط موفقیت و ایجاد نشاط در جامعه آن را جبران می‌کند. در کنار این ورزش به من آموخته که چگونه با سختی‌ها و مشکلات زندگی به بهترین نحو کنار بیایم.

وی در پاسخ به سوال «به عنوان یک بانوی ورزشکار، ورزش حرفه‌ای در زندگی شخصی‌ات تاثیر گذاشته؟» تاکید کرد: خوشبختانه همسر من ورزشکار کار حرفه‌ای است و ما شرایط هم را درک می‌کنیم و از ابتدا قرارمان بر این بوده که مشوق و پشتیبان هم باشیم. این همراهی کار را آسان تر کرده و کلا حمایت خانواده برای یک بانو در ورزش بسیار مهم است. باید از خانواده و همسرم تشکر کنم که این فرصت را فراهم کردند تا به عنوان یک بانو ورزشکار ایرانی در میادین بین‌المللی حضور داشته باشم و برای کشورم افتخار کسب کنم.

جاور در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالم که یک بار دیگر به عنوان نماینده کشورم در بازی‌های آسیایی حضور دارم. فارغ از اینکه چه مقامی کسب کنم، همه تلاشم را برای کسب بهترین نتیجه به کار خواهم بست. همچنین برای همه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی خصوصا بانوان رشته‌های مختلف آرزوی موفقیت دارم چراکه جامعه و مردم ما به شادی حاصل از این توفیق نیاز دارند و قطعا همه کاروان ورزشی ایران نهایت تلاش خود را برای اهتزاز پرچم ایران عزیز خواهند کرد. ضمت اینکه از مردم کشورم می‌خواهم با دعای خیر خود پشتیبان فرزندان غیور خود باشند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز