به دعوت فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر؛

داور بین‌المللی ایرانی در رقابت‌های قهرمانی‌جهان هامبورگ سوت می‌زند

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۰:۱۹:۱۱
کد خبر: ۷۴۰۵۸۹
داور بین‌المللی ایرانی در رقابت‌های قهرمانی‌جهان هامبورگ سوت می‌زند
داور بین‌المللی ایرانی به دعوت فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر در رقابت‌های قهرمانی‌جهان۲۰۱۸ هامبورگ سوت می زند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در میان چهار داور آسیایی دعوت شده به رقابت های قهرمانی جهان بسکتبال با ویلچر آلمان، نام آشنای جعفر محمدپور، داور بین المللی کشورمان نیز به چشم می خورد.

جعفر محمدپور، که اخیرا نیز به عنوان سوپروایزر داوری مسابقات غرب آسیا، انتخابی جاکارتا، به اردن دعوت شده بود، به روابط عمومی فدراسیون گفت: سال هاست در عرصه داوری بسکتبال فعالیت می کنم و از سال ۷۹ به طور رسمی کار خود را در بخش معلولین آغاز کردم. علاوه بر نظارت مسابقات غرب آسیا، قضاوت فینال قهرمانی آسیا، اقیانوسیه بانوان در چین و برخی مسابقات دیگر، در حال حاضر نیز مسوولیت کمیته داوران انجمن بسکتبال با ویلچر را بر عهده دارم.

محمدپور درخصوص قضاوت در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ آلمان تاکید کرد: کمیته برگزاری  این رقابت ها، از سراسر قاره های جهان، داورانی را برای قضاوت دعوت کرده است، از آسیا سه داور دیگر و من نیز به عنوان نماینده ایران، حضور داریم.

وی با اشاره به اینکه به عنوان داور ایرانی مجوز قضاوت بازی های تیم ملی کشورمان را نخواهد داشت تصریح کرد: امروز، سه شنبه ۲۳ مرداد جلسه داوران برگزار می شود و گروه بازی های همه داوران نیز بعد از این جلسه اعلام می شود. طبق قوانین، داوران مجوز داوری بازی های گروهی که کشورشان در آن قرار دارد، را ندارند. بنابراین من اجازه قضاوت بازی های گروه A را نخواهم داشت.

داور برتر لیگ بسکتبال کشورمان در سال ۹۶، پیرامون فرآیند داوری در رقابت ها افزود: قبل از آغاز مسابقات، در دوره ای یک روزه، کلاس هماهنگی داوری و قوانین برگزار می شود. آزمون های کتبی، تست آمادگی جسمانی و قوانین و مقررات از داوران به عمل می آید، پس از قبولی برای داوری مسابقات تایید می گیریم و روز قبل از هر بازی به سه داور مربوطه برنامه اعلام می شود. یک ساعت قبل از مسابقه هم سه داوری که به قضاوت می پردازند، اصطلاحا هماهنگی پیش از بازی را برگزار می کنند.

محمدپور خاطرنشان کرد: برای رقابت های پاراآسیایی جاکارتا از ایران، من و مهدی آقاجانی به عنوان داور و حبیب خمجانی به عنوان ناظر دعوت شده ایم که امیدوارم نمایندگان خوبی برای کشورمان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز