اسماعیل کبوتران در گفتگو با خبرگزاری برنا:

وزارت ورزش‌وجوانان در حمایت از فدراسیون‌ها کم نگذاشته است/ مدال‌آوری بانوان می‌‎تواند تأثیر بسیار محسوسی برنتیجه کل کاروان داشته باشد

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۰۵۹۴
وزارت ورزش‌وجوانان در حمایت از فدراسیون‌ها کم نگذاشته است/ مدال‌آوری بانوان می‌‎تواند تأثیر بسیار محسوسی برنتیجه کل کاروان داشته باشد
قهرمانان اسبق رشته دوومیدانی گفت: اگر میخواهیم بهتر از گذشته عمل کنیم باید برنامه بهتری را برای رشد و ارتقای ورزش بانوان تصویب و اجرایی کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل کبوتران از قهرمانان اسبق رشته دوومیدانی که سابقه کسب مدال طلا و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در  حال حاضر رئیس سیاستگذاری و برنامهریزی حوزه سلامت اداره کل تربیت بدنی و ورزش وزارت نفت است.

او در گفتگو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که جایگاه کل کاروان ایران را در جدول توزیع مدال بازیهای آسیایی اندونزی را چگونه میبیند، گفت: ما همیشه در دورههای قبل در بخش آقایان تقریبا مشابه به هم عمل کردیم اما چیزی که حائز اهمیت است ورزش بانوان ماست و مدالآوری بانوان میتواند تأثیر بسیار محسوسی برنتیجه کل کاروان داشته باشد. اگر میخواهیم بهتر از گذشته عمل کنیم باید برنامه بهتری را برای رشد و ارتقای ورزش بانوان تصویب و اجرایی کنیم. پس بنابراین با توجه به این مطالب و همینطور شرایط حال حاضر ورزش کشور ما اگر بتوانیم در بین جایگاههای 5 تا 7 قرار بگیریم نتیجه مطلوبی را به دست آوردیم. 

کبوتران در پاسخ به این سوال که حمایت و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان را با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور چگونه ارزیابی می کند، گفت: تا جایی که در جریان هستم این وزارتخانه برای ورزش کم نگذاشته به خصوص در بحثهای حمایت از فدراسیونها عالی بوده و آن کاری که باید انجام داده است. به نظرم مشکل پیشرفت برخی از رشتهها وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه مشکلات مدیریتی در برخی از فدراسیونها عامل عدم کسب نتیجه مطلوب است.

قهرمان پیشین آسیا همچنین درباره شعار کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا که یک ایران یک صدا است و اینکه ورزش چگونه میتواند عامل همدلی در یک کشور باشد، بیان کرد: همه جای دنیا برای ایجاد وحدت ملی فعالیتهای ورزشی خود را معرفی و متمایز میکنند این امر باعث ایجاد وحدت  ملی میشود چرا که وقتی میبینیم یک ورزشکار در مسابقات بینالمللی مدال طلا کسب میکند همه مردم به خیابانها آمده و یک صدا و همدل به تشویق قهرمان ملی و کشورشان میپردازند. به نظر من مسابقات ورزشی بهترین راهکار است دولتها باید بدانند هزینهای که برای ورزش میکنند ثمره آن را در جایی دیگر و با تأثیرات بسیار خوب و ماندگار در جامعه خواهند دید.

مدیر ورزشی ارشد وزارت نفت همچنین در ادامه درمورد طرح این مسأله که سهم وزارت ورزش و جوانان در ایجاد شور و نشاط در جامعه به چه میزان است و باید چه کارهایی انجام شود عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان شرح وظایف  مشخصی در این زمینه دارد و نباید توقع داشته باشیم فقط این وزارتخانه این کار را کند. هیئتهای ورزشی متولی توسعه ورزش همگانی قهرمانی و آماتور در جامعه به منظور ایجاد شور و نشاط لازم برای جامعه  است. وزارتخانه میبایست برنامهای را تبیین کند که هیئتهای ورزشی در سراسر کشور بتوانند این کار را به درستی و خوب انجام دهند در این زمینه وزارت مثل یک شاهرگ است و هیئتهای ورزشی نقش مویرگها را برای آن ایفا میکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز