فعالیت‌های فدراسیون ایران در حوزه داوری جامع و گسترده است؛

آبه: ایران یکی از قدرت‌های برتر داوری آسیاست

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۰:۵۸:۵۷
کد خبر: ۷۴۰۶۰۸
آبه: ایران یکی از قدرت‌های برتر داوری آسیاست
مدیر بخش توسعه دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از شرایط موجود در کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران گفت: ایران قطعا یکی از برترین و موفق ترین کشورهای فوتبال آسیا در حوزه داوری است.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هیروکازو آبه پیرامون سفر نمایندگان دپارتمان داوری AFC به تهران اظهار داشت: این سفرها در راستای توسعه و پیشرفت هدفمند و فراگیر داوری آسیا صورت می گیرد. در واقع برنامه این سفرها به شکل سازمان یافته از سال 2013 میلادی آغاز شد و تاکنون در همین راستا به 16 کشور آسیایی سفر کرده ایم. به طور معمول در هر سال سفر و بررسی آخرین شرایط و فعالیت های کمیته داوران 4 کشور عضو AFC  انجام می شود که در سال 2018 ایران یکی از کشورهای مورد نظر بوده است.
 
آبه پس از نشست مشترک با رئیس و اعضای کمیته داوران  فدراسیون فوتبال ایران و مشاهده برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در این بخش گفت: از نظر ما فعالیت ها و برنامه ها بسیار کامل و شایسته تقدیر بوده است. بسیار جالب است که در این بخش فعالیت ها به صورت گسترده در بخش های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در حوزه های آقایان و خانم ها به شکل کاملا منظم صورت گرفته و تقویم جامعی برای برگزاری دوره ها و کلاس های مورد نظر این کمیته در نظر گرفته شده است.باید بگویم کمتر فدراسیونی در آسیا می شناسیم که به این شکل و به صورت جامع در داوری تمامی رشته ها فعالیت ها داشته باشد.از نظر ما شرایط داوری در فوتبال و فعالیت های فدراسیون بسیار جامع و گسترده بوده است.
 
مدیر بخش توسعه دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین درخصوص جایگاه و موقعیت داوری ایران در آسیا و جهان گفت: به طور قطع ایران یکی از قدرت های برتر داوری در قاره آسیا است. حضور موفق علیرضا فغانی در جام جهانی روسیه یکی از نشانه های این توسعه یافتگی و پیشرفت بود. قطعا تربیت چنین داورانی حاصل وجود زیرساخت های لازم در این بخش است و باید بگوییم ایران یکی از کشورهای فوتبال آسیا است که در این بخش پیشرفت های بسیار خوبی داشته است. امیدواریم با استمرار برنامه های منظم آموزشی همچنان این روند دنبال شود و شاهد حضور داوران موفقی از ایران در مسابقات بین الملل قاره ای و جهانی باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز