آماری از کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی جاکارتا؛

برای نخستین بار در تاریخ ورزشکاران تمامی ۳۱ استان ایران در کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی حضور دارند/ رشد ۷۰ درصدی ورزشکاران زن نسبت به دوره قبل/ تیم‌های تنیس و تکواندو دختران جوانترین تیم کاروان اعزامی هستند

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۲:۰۷:۳۰
کد خبر: ۷۴۰۶۷۲
هجدهمین دوره بازی های آسیایی از شنبه هفته اینده در جاکارتا اندونزی رسما آغاز می شود و کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با 379 ورزشکار از بیست و هشت فدراسیون در 41 رشته ورزشی در این دوره از بازیهای شرکت می کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در بازیهای آسیایی جاکارتا 282 ورزشکار مرد حضور دارند که نسبت به دوره گذشته این بازیها در کره جنوبی رضد 28 درصدی دارد در بخش زنان هم قهرمانان ایران با 97 شرکت کننده و رشدی 70 نسبت به بازیهای آسیایی اینچیوان برای کشورمان به میدان خواهند رفت.

از مجموع 379 ورزشکار ایران، استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، کرمانشاه، زنجان و آذربایجان شرقی بیشترین ورزشکار را در کاروان اعزامی ایران دارند ضمن اینکه برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور ورزشکاران تمامی 31 استان ایران در کاروان اعزامی حضور دارند.

میانگین سنی کاروان ایران در مجموع زنان و مردان 25 سال است و جوانترین تیم های کاروان ایران به ترتیب تنیس دختران با 18 سال و تکواندو با 19 سال هستند مسن ترین تیم ایران هم تیم سوارکاری با میانگین 36 سال است.

جوان ترین ورزشکاران اعزامی ایران به هجدهمین دوره بازیهای اسیایی آرمیتا صادقیان عضو تیم ملی تیراندازی، محمد مهدی کنارنگ از تیم ملی قایقرانی، امین احمدیان تیم ملی تنیس روی میز و امیر سیاوش ذوالفقاریان از تیم ملی تیراندازی ایران همگی با 16 سال سن هستند.

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا 27 مرداد آغاز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز