قبل از شروع مسابقات جاکارتا صورت گرفت؛

بررسی اعضای کاروان تیم ملی دوومیدانی ایران

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۸:۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۴۰۹۷۲
بررسی اعضای کاروان تیم ملی دوومیدانی ایران
تیم ملی دوومیدانی ایران در دو بخش آقایان و بانوان در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت می کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی دوومیدانی ایران در دو بخش آقایان و بانوان با 12 ورزشکار که شامل 10 ورزشکار مرد و 2 ورزشکار زن میباشد در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی که به میزبانی کشور اندونزی برگزار خواهد شد شرکت میکنند. از این رو با توجه به سطح دوومیدانی آسیا به بررسی جایگاه هر کدام از نفرات اعزامی تیم ملی کشورمان به این رقابتها پرداختهایم.


800 متر
امیر مرادی بین 16 ورزشکار برتر این ماده در آسیا است و با در نظر گرفتن اینکه هر کشور میتواند  2 نماینده در هر ماده برای مسابقات داشته باشد او را میتوان هشتمین رکورد برتر آسیا دید.


3000 متر با مانع
حسین کیهانی 28 ساله و اهل سنقر کرمانشاه است. نماینده ایران در ماده 3000 متر مانع میباشد. حسین 8.40.99 را در مسابقات بینالمللی مینسک دوید تا با اقتدار برای دفاع از مدال طلای سال گذشته در قهرمانی آسیا دورخیز کند. او نفر دوازدهم بهترینهای آسیایی و با در نظر گرفتن موضوع دو شرکتکننده از هر کشور او در جایگاه ششم آسیاست.


400 متر با مانع
رضا ملکپور ورزشکار جوان و خوشآتیه که هر چند به حد نصاب ورودی  نرسید ولی با عملکرد خوب  خود فدراسیون را مجاب کرد که نام او را در لیست اسامی اعزامی اضافه کند. او با رکورد 50.68 که در مسابقات بلاروس ثبت کرد در جایگاه 38 رنکینگ آسیا قرار دارد و با حذف نفرات اضافه، از کشورهای آسیایی به رنکیگ 8 صعود میکند.


پرتاب وزنه
در این رشته کشورمان دو نماینده دارد. شاهین مهردلان 29 ساله با رکورد  19.95 که در مشهد ثبت کرد نفر دوم بهترینهای آسیا در سال  2018 است و نماینده دیگر کشورمان علی ثمری 26 ساله، جوان عنوانداری است که در سال گذشته 2 بار قهرمان آسیا شد. ولی امسال در  جایگاه چهاردهم آسیا ایستاده است. هرچند او نیز نتوانست جواز حضور را کسب کند ولی با اعتمادسازهای تیمهای ملی و فدراسیون به عضویت تیم ملی درآمد.

پرتاب دیسک
جایی که همه بار و امید کاروان  دوومیدانی تکیه بر مدال احسان حدادی و امیدوار به کسب مدال توسط بهنام شیری است. حدادی با 68.85 و بهنام 61.82 نفر اول و سوم بهترینهای رکوردهای آسیا در  سال جاری میباشند. حدادی 33 ساله اهل تهران است و 3 مدال بازیهای آسیایی را در کارنامه خود دارد. رکورددار آسیا و بازیهای آسیایی است. نایب قهرمان المپیک و جهان نیز میباشد. بهنام 26 ساله متولد پارسآباد مغان و امیدوار به کسب اولین مدال بازیهای آسیایی او بعد از رقابت نفسگیر با محمد  صمیمی دارند مدال بازیهای آسیایی 2014 خود توانست ملیپوش این رشته شود.

پرتاب چکش
رضا مقدم ورزشکار 30 ساله اهل گلستان در ماده پرتاب چکش میباشد که با رکورد 70.40 که در بلاروس ثبت کرد نفر هشتم بهترینهای آسیاست.

ارتفاع دختران
سپیده توکلی ورزشکار 29 ساله اهل تهران که سابقه 2 بار حضور در  بازیهای آسیایی را در کارنامه دارد  با رکورد 1.84 که چندی پیش در  تهران ثبت کرد نفر ششم بهترینهای آسیاست. رقبای اصلی او از چین، ازبکستان و قزاقستان میباشند.


200 متر دختران 
الهام کاکلی ورزشکار 29 ساله تیم ملی نماینده کشورمان در ماده 200 متر میباشد که این ماده را در زمان 23.94 ثانیه طی کرد  و با این رکورد در جایگاه هفدهم رنکینگ آسیا قرار دارد.


100 متر
حسن تفتیان نماینده خوش نام و نشان تیم ملی کشورمان در این ماده است. او که موفق شده امسال زمان 10.03 را از خود برجای گذارد با این رکورد در جایگاه پنجم بهترینهای آسیاست. تفتیان 25 سال دارد و ما امیدهای بسیار زیادی برای کسب  مدال به او داریم.


400 متر
علی خدیور نماینده دوومیدانی کشورمان در  این ماده موفق شد در مرحله انتخابی  حد نصب 45.85 را به ثبت برساند. ورزشکار 28 ساله اهل جزیره کیش بسیار امیدوار برای ثبت یک نتیجه تاریخی در بازیهای آسیایی 2018 اندونزی است.

نظر شما