فرهاد نفرزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

جایگاه کاروان ایران احتمالا بین ششم تا نهم خواهد بود/ وزارت ورزش‌وجوانان بهترین حمایت‌ها را انجام داده است/ ایجاد نشاط در جامعه اهمیت زیادی دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۱۴۷۲
جایگاه کاروان ایران احتمالا بین ششم تا نهم خواهد بود/ وزارت ورزش‌وجوانان بهترین حمایت‌ها را انجام داده است/ ایجاد نشاط در جامعه اهمیت زیادی دارد
پیشکسوت نام آشنای ورزش والیبال گفت: ایجاد نشاط و شادابی در جامعه راهکارهای مختلفی دارد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا؛ فرهاد نفرزاده، مربی و پیشکسوت نام آشنای ورزش والیبال کشور است. او در گفتگو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که جایگاه کاروان ورزش ایران را در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در کجا میبیند، گفت: موفقترین  ردهبندی کاروانها در جدول توزیع مدال بعد از انقلاب مربوط به سال 2010 است. ما بعد از آن در بازیهای آسیایی 2014 نتوانستیم آن نتیجه را تکرار کنیم. با توجه به رشد چشمگیر ورزش بانوان طی سالیان اخیر انتظار میرود که جایگاه بهتری در بازیها بدست بیاید اما اعتقاد دارم احتمالا در جایگاهی بین  6 تا 9 قرار بگیریم.

مربی اسبق تیم ملی والیبال همچنین درمورد نحوه حمایت کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان برای آمادهسازی تیمهای مختلف اعزامی به بازیهای آسیایی عنوان کرد: از آنجا که این موضوع را با دقت و حساسیت خاصی تعقیب میکردم به نظر من این کار به خوبی و با شفافیت خاصی به خصوص از سوی کمیته المپیک انجام شده فدراسیونهای مختلف تقریبا از یک ماه گذشته 70 درصد بودجه پیشبینی شده  خود را دریافت کردهاند و همینطور سهمیه ارزی مورد نیاز برای حضور در این رویداد از فروردین به شکل کاملا صددرصدی از بانک مرکزی دریافت شده که در زمان اعزام تیمها به  آنها پرداخت شود.  به نظرم بهترین حمایتی که امکانپذیر بود با توجه به شرایط اقتصادی کنونی در  بهترین شرایط انجام شده و منابع لازم در اختیار فدراسیونهای مختلف قرار داده شد.

کارشناس ارشد ورزش کشور در ادامه درباره چگونگی تأثیر  ورزش درایجاد همدلی در جامعه با توجه به شعار کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی، افزود: در تمام دنیا رشتههای ورزشی مختلف بدون در نظر  گرفتن نژاد، قومیت و مسائل سیاسی و مذهبی خودش را بروز میدهد.درورزش نباید تبعیض و کار ناجوانمردانه وجود داشته باشد، این چنین است که فضا و میادین ورزشی همه را به خود جذب میکند. فضای ورزش جایی است که همگان میتوانند بدون اختلاف نظر و با همدلی و  یکرنگی در زیر یک پرچم واحد قرار گرفته و همدلی را به رخ جهانیان بکشند.

نفرزاده در پاسخ به این سوال که ورزش چگونه میتواند باعث شادابی و نشاط درجامعه شود و نقش وزارت ورزش در این موضوع چگونه است، بیان کرد: ایجاد نشاط و شادابی در جامعه راهکارهای از طریق ورزش دارد، راهکارهایی از قبیل توسعه ورزش همگانی و توسعه زیرساختها که بیشتر کار کنیم و مقررات دست و پا گیر وضع شده برای نظام باشگاهداری را از میان برداریم  تا از این طریق با ایجاد چتر حمایتی برای ورزش و از بین بردن وضعیت ناقص بتوانیم نظارت و شادابی بیشتری را به جامعه تزریق کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز