فریبا محمدیان در گفتگو با برنا:

طرح ملی پاک گام در سراسر ایران رونمایی می‌شود/ حضور بانوان در بازی‌های آسیایی ۷۰ درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشت

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۰۸:۵۵:۲۲
کد خبر: ۷۴۱۷۵۹
طرح ملی پاک گام در سراسر ایران رونمایی می‌شود/ حضور بانوان در بازی‌های آسیایی ۷۰ درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشت
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت: از طرح ملی پاک گام که رونمایی از آن انجام شد که در هفته دولت در سراسر استان‌های کشور رونمایی خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، برنا، مراسم رونمایی از طرح ملی پارک گام با حضور فریبا محمدیان، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمدیان در حاشیه این مراسم رونمایی از طرح ملی پارک گام در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: امروز روز خاصی برای ما است و از طرح ملی پاک گام که رونمایی از آن انجام شد که در هفته دولت در سراسر استان‌های کشور رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح ملی پارک گام بر این اساس است که افرادی که فعالیت ورزشی دارند می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را ارزیابی کنند. در همین راستا تلاش کردیم از پروسه‌های آی تی هم استفاده کنیم تا بی تحرکی در زندگی کاهش پیدا کند و فعالیت‌های ورزشی در میان خانواده‌ها افزایش یابد.

محمدیان با اشاره به اینکه پروژه‌ای را به نام برخیز سفارش دادیم و جوانانی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، موضوع مورد بحث را طراحی کردند، افزود: بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شد این اپلیکیشن به آسانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. بر اساس این اپلیکیشن که در گوشی‌های همراه نصب می‌شود، مردم می‌توانند نسبت به گام‌هایی که در فضاهای طراحی شده قرار دارند آگاه شوند و در پایان هر فصل بر اساس امتیازاتی که کسب کردند جوایز خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: با این طرح به دنبال افزایش انگیزه در میان افراد هستیم که در هر ساعت شبانه روز که بخواهند به فعالیت ورزشی بپردازند. امروز جشن پیاده رویی برگزار شد تا افراد در هر سنینی که قرار دارند بتوانند به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره حضور بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت: کاروان ایران بسیار چابک و پر انرژی است که در رقابت‌های آسیایی حضور یافت. رشد کمی و کیفی حضور بانوان در این مسابقات بسیار پر رنگ است. حضور بانوان در بازی‌های آسیایی رشد 70 درصدی نسبت به دور قبل داشت که این نشان از توجه بسیار وزارت ورزش و جوانان و دولت تدبیر و امید به نقش بانوان در ورزش دارد. بانوان ایرانی می‌توانند در رقابت‌های آسیایی به عنوان‌های خوبی برسند و ما امیدواریم کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های جاکارتا افتخار آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی که با معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان انجام شد و تصمیم گرفتند تا بودجه‌ مناسبی برای توسعه ورزش بانوان اختصاص داده شود، بیان کرد: ما دو نوع منابع اعتباری را می‌توانیم تجزیه و تحلیل کنیم. تعدادی از منابع که موضوع محور است که در حوزه قهرمانی و همگانی توضیح می‌شود و انتظار داریم مدیران در هر دو بخش سهم بانوان را پرداخت کنند.

محمدیان در پایان، گفت: از منابع توسعه منابع انسانی و پشتیبانی تشکر می‌کنم که بودجه قابل توجه‌ای برای حوزه بانوان در نظر گرفتند تا فاصله میان ورزش بانوان و آقایان از بین برود. اگر فدراسیونی هم در این راستا برنامه‌ ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفتند از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد توجه واقع می‌شود.

نظر شما