الدحیل قطر-پرسپولیس ایران؛

جنگ ارتش سرخ و شوالیه‌های قرمز در دوحه

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۶۴۶۳
جنگ ارتش سرخ و شوالیه‌های قرمز در دوحه
تیم فوتبال پرسپولیس ایران امروز و در مرحله یک چهارم نهایی در دیداری حساس مقابل الدحیل قطر به زمین می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم فوتبال پرسپولیس امشب از ساعت 20:00 در ورزشگاه خلیفه، در چارچوب بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مهمان الدحیل خواهد بود. الدحیل همان لخویای سابق در سال 2017  با تیم الجیش ادغام شد (شوالیه های قرمزلقب این تیم) در سه بازی لیگ ستارگان قطر 9 گل به ثمر رسانده است و گلی دریافت نکرده است.

پرسپولیس لیگ برتر هفدهم را با قهرمانی زود هنگام خود به پایان رساند و در لیگ برتر هجدهم هم تاکنون موفق شده از 5 دیدار برگزار شده 2 پیروزی و 3 تساوی را در کارنامه ثبت کند. پرسپولیسی ها اما به واسطه برگزاری بازی های جام جهانی 2018 روسیه و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه،  بسیاری از بازیکنان اصلی خود را از دست داده اند این در حالی است که الدحیل بازیکنان میلیونی زیادی را جذب کرده، پرسپولیس بیشتر از بازیکنان باقیمانده در نیمکت خود استفاده می کند و ترکیب مشخصی دارد.

تیم الدحیل قطر اما وضعیتی بسیار متفاوت با پرسپولیس ایران دارد. الدحیل در 3 فصل گذشته لیگ ستارگان قطر تنها یک شکست را تجربه کرده است. الدحیلی ها به تازگی سرمربی خود را تغییر داده اند و نبیل معلول سرمربی تیم ملی تونس در رقابت های جام جهانی روسیه 2018 را به تیم خود آورده اند تا سکان هدایت شوالیه های قرمز را برعهده داشته باشد. الدحیل در 3 دیدار گذشته خود توانسته است حریفان  خود را با نتیجه هایی همچون  6برصفر و یا 3 بر صفر شکست دهد و با روحیه بالایی به مصاف پرسپولیس خواهد آمد.

بازیکنانی همچون یوسف العربی، یوسف مساکنی، کریم بوضیاف و محمد اسماعیل  درتیم حضور دارند که از کارنامه خوبی بهره مند هستند.برای مثال یوسف العربی با 9 گل زده به همراه بغداد بونجاح بازیکن السد در لیگ قهرمانان آسیا 2018 در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

حسین ماهینی و سیامک نعمتی از بازیکنان تک اخطاره تیم پرسپولیس هستند و در صورت دریافت کارت زرد در دیدار رفت  دیدار برگشت برابر الدحیل قطر در ورزشگاه آزادی تهران را از دست خواهند داد و در مقابل اما هیچ کدام از بازیکنان الدحیل در خطر محرومیت از دیدار برگشت به دلیل کارت زرد دوم برابر تیم پرسپولیس قرار ندارند و می توانند با خیال راحت تری به رقابت با سرخ پوشان ایرانی بروند.

یکی از بهترین خبرها برای تیم پرسپولیس در رقابت دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر تیم الدحیل، می تواند مصدومیت عاصم مادیبو، یوسف المساکنی، محمد اسماعیل و کریم بوضیاف باشد و با این اوصاف تیم پرسپولیس می تواند بهترین استفاده را از این موقعیت داشته باشد.برای پرسپولیس بازیکنانی همچنین مهدی شریفی، محسن ربیع خواه، شاهین عباسیان و محمدامین اسدی  غایب هستند. درکنار 4 بازیکن نام برده شده همچنین کامیابی نیا در بین احتمالات غایب دیدار رفت برابر الدحیل قرار گرفته است.کامیابی نیا در آخرین تمرین پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حاضر نشد و گفته می شود این بازیکن به شدت دچار سرماخوردگی و لرز شده است.

ورزشگاه عبدالله بن خلیفه به عنوان ورزشگاه میزبان برای رویارویی تیم های الدحیل و پرسپولیس در نظر گرفته شده است.این ورزشگاه در طول روز دمای متوسط 45 درجه سانتیگرادی دارد و با حضور تکنولوژی های جدید ورزشگاه قطری برای میزبانی رقابت های جام جهانی 2022 به خوبی می تواند شرایط مطبوعی را برای میزبانی دیدار دور رفت لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورد.

الدحیل در 36 بازی اخیر خود شکست نخورده است. آخرین شکست آنها به سپتامبر 2017 بر می گردد که 4 بر دو مغلوب السد، حریف استقلال شدند. در 36 بازی اخیر این تیم دو بار در یک بازی دوستانه پیش فصل و در سوپرجام قطر در ضربات پنالتی به الریان باخته است که جز باخت های رسمی  محسوب نمی شود.پرسپولیس در 4 بازی لیگ برتر ایران 9 امتیاز بدست آورده و تنها یک گل دریافت کرده است.مشکل اصلی برانکو دراین دیدار نداشتن بازیکن روی نیمکت است که کاررا برای سرخپوشان سخت خواهد کرد. نکته امیدوار کننده این است که آخرین شکست الدحیل در لیگ قهرمانان مربوط به سال 2017 مقابل همین پرسپولیس می شود که  قرمزپوشان با یک گل حریف قطری خود را شکست دادند تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

به هر حال باید امشب منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس می تواند با نتیجه دلخواه دوحه را ترک کند یا خیر؟

نظر شما