گزارش برنا از درخشش زنان در اندونزی؛

نگاه ویژه دولت تدبیروامید به بانوان/ دختران ایران‌زمین بازهم درخشیدند

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۸:۲۵:۵۷
کد خبر: ۷۴۸۲۰۹
نگاه ویژه دولت تدبیروامید به بانوان/ دختران ایران‌زمین بازهم درخشیدند
کاروان ورزش ایران در شرایطی با قرار گرفتن در جایگاه ششمی به کار خود در بازی های آسیایی جاکارتا پایان داد که بانوان ورزشکار در این دوره درخشش چمشگیری داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هجدهمین دوره بازی های آسیایی در حالی در شهر جاکارتا اندونزی به پایان رسید که بانوان ورزشکار ایران در این دوره درخشش فوق العاده ای داشتند. پیش از آغاز رقابت ها کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با حمایتی که از بانوان ملی‌پوش کشورمان داشتند و اجازه حضور در میادین رسمی را دادند، با وجود اینکه می‌دانستند در برخی از رشته‌ها امکان کسب مدال نیست، نشان دادند سرمایه‌گذاری در این بخش نتیجه‌بخش خواهد بود.

بازی‌های آسیایی جاکارتا نشان داد توجه به بانوان می‌تواند به ارتقای جایگاه ایران کمک کند. کاروان ایران در این دوره توانست در مجموع با کسب 62مدال رنگارنگ، 20 مدال طلا ، 20 مدال نقره و 22 مدال برنز در مکان ششم توزیع مدال ها بایستد که از بین 62 مدال 17 مدال رنگارنگ حاصل تلاش بانوان ورزشکار در بازی های آسیایی بود.

کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 با 105 ورزشکار زن در بازی‌های آسیایی شرکت کرد که توانست 1 طلا، 10 نقره و6 برنز کسب کند. در دوره قبلی بازی‌ها، ایران 58 ورزشکار زن داشت که آن ها توانستند 2 طلا، 8 نقره و 6 برنز کسب کنند. با نگاهی گذرا به این آمار می توان گفت؛ حضور بانوان ورزشکار در بازی های آسیایی به لحاظ تعداد با رشد 70 درصدی مواجه بوده است، آماری که نشان دهنده نگاه ویژه دولت دوازدهم به ورزش بانوان است، البته توجه و اعتمادی که با افتخارآفرینی و درخشش بانوان از سوی ورزشکاران زن حاضر در این رقابت ها بدون پاسخ نماند.

اولین مدال کاروان ایران که به رنگ نقره ای بود توسط مرجان سلحشوری در پومسه کسب شد. رشته ای که برای نخستین بار و به پیشنهاد ایران و با موافقت کمیته المپیک آسیا به این دوره بازی های آسیایی اضافه شد.اما مدال‌آوری بانوان به اینجا ختم نشد و در روزهای بعدی بانوان ایرانی در رشته‌های مختلف با کسب مدال‌های رنگارنگ باز هم توانایی های خود را به رخ کشیدند، قایقرانی بانوان یکی از رشته‌هایی بود که توانست تعداد مدال‌هایش را نسبت به دوره قبل بیشتر کند. هرچند در بین قایقرانان ورزشکار طلایی نبود، ولی 4 مدال نقره از مجموع 10 مدال، حاصل تلاش بانوان قایقران کشورمان بود.

در ادامه بازی های آسیایی بار دیگر کاروان ایران توسط بانوان ورزشکار،  این بار توانست در رشته کبدی طلایی شود، زنان ورزشکار ایرانی در ادوار بازی های آسیایی همواره نمایندگانی در رشته های انفرادی داشتند و در اکثر این رشته ها روی سکو رفته اند. در بین رشته های تیمی اما ایران کمتر در بخش بانوان نماینده داشت، با کسب این مدال توسط بانوان کبدی کار افتخار آفرینی بانوان در رشته های تیمی نیز تکمیل شد.

در رشته ووشو و کاراته بانوان رکورددار شدند، در ووشو در بخش ساندا خواهران منصوریان توانستد به دو مدال نقره دست یابند و در بخش تالو نیز زهرا کیانی صاحب گردن آویز نقره شد اما در رشته پرافتخار کاراته هرچهار نماینده ایران دربخش بانوان توانستند با کسب دو نقره توسط رزیتا علیپور و طراوت خاکسار و همچنین دو برنز حمیده عباسعلی و پگاه زنگنه خوشحالی را برای کاروان ایران در جاکارتا و همچنین هم وطنان خود در  ایران را به ارمغان بیاورند.

اما در بین افتخار آفرینی ها رشته های مدال آور دیگری هم بودند که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و معادلات مسئولان را بهم زدند. رشته های مانند تکواندو که فقط با کسب یک برنز توسط ناهید کیانی به کار خود در هجدهمین دوره بازی های آسیایی پایان داد و رشته تیراندازی و تیروکمان که در مجموع با کسب 2 برنز توسط مه لقا جام بزرگ در تفنگ سه وضعیت و فرشته قربانی در تیم میکس کامپوند پرونده این رشته پرافتخار هم در جاکارتا بسته شد.اما در پایان بار دیگر تهمینه کربلایی این بار در رشته پنجاک سیلات موفق شد مدال برنز را کسب کند.

بازی‌های آسیایی جاکارتا تمام شد و درخشش بانوان در این دوره ثابت کرد که  توجه به بانوان بدون تردید نتیجه بخش خواهد بود، به هر حال، ورزش بانوان کشورمان در عرصه قهرمانی، افق های روشنی دارد و به نظر می رسد که بتواند در سال های آینده، در بسیاری از رشته های المپیکی و بازی های آسیایی، نشان های خوش رنگی را برای ورزش کشور به ارمغان آورد. دو سال دیگر المپیک در راه است. به نظر می رسد، از همین حالا می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب به درخشش دوباره این بانوان بازهم امیدوارتر از گذشته بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز