در کبدی به سلطنت هندی‌ها پایان دادیم؛

سلطانی‌فر: تا فجر چهلم به صورت منظم پروژه‌های ورزشی زیادی افتتاح خواهد شد/ کار خود را برای موفقیت در المپیک توکیو آغاز کردیم

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۰:۳۰:۴۶
کد خبر: ۷۵۰۹۹۲
سلطانی‌فر: تا فجر چهلم به صورت منظم پروژه‌های ورزشی زیادی افتتاح خواهد شد/ کار خود را برای موفقیت در المپیک توکیو آغاز کردیم
وزیر ورزش و جوانان صبح امروز گفت: سرانه ورزشی منطقه در حال حاضر حدودا سه برابر شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر پس از افتتاح فاز نخست این استادیوم ضمن تبریک به مردم ورامین گفت: به مردم قول داده بودیم که فجر چهلم را از هفته دولت آغاز کنیم و طوری برنامه ریزی کنیم تا دهه فجر هر یک الی دو هفته یک پروژه ورزشی را افتتاح کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حدود 45 استادیوم 5000 نفری مثل ورامین و 25 ورزشگاه 15000 نفری از سال گذشته هدف گذاری کردیم که خوشبختانه تا امروز 22 استادیوم 15000 نفری به بهره برداری رسیده است. با توجه به محدودیت منابع بخشی از این پروژه ها را دو قسمت کردیم تا بر حسب اولویت زمین چمن، رختکن، نور و سکوی تماشاگران که نیاز اولیه هر ورزشگاه است در فاز اول افتتاح و امکان ورزش جوانان در آن فراهم شود.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: سرانه ورزشی این منطقه حدود 25 سانتیمتر بوده که با بهره برداری از فضاهای جدید به حدود 75 سانتیمتر رسیده است. استعدادهای ورزشی این منطقه به گونه ای است که ما را به ادامه این روند برای ساخت سالن های روباز و سرپوشیده تشویق می کند. 

وی افزود: در راستای فجر چهلم پروژه های زیادی در ملارد، پیشوا، اسلامشهر، خوزستان، پیست دوچرخه سواری کرمان و رشت،  پیست دوومیدانی اردبیل و خرم آباد و استادیوم های 15000 نفری ارومیه و زنجان را در نوبت افتتاح داریم که با وجود محدودیت منابع با تلاش مضاعف به نوبت افتتاح خواهد شد.

سلطانی فر در پایان به کسب 62 مدال توسط ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی 2018 گفت: این تعداد مدال هرگز در هیچ دوره ای سابقه نداشته و غیر از دو یا سه رشته بقیه ورزش های ما موفق عمل کردند. در کبدی به سلطنت هندی ها پایان دادیم و در والیبال یک ست به هیچ تیمی ندادیم. در کاراته تمام نفرات مدال گرفتند و در کشتی 8 مدال بدست آوردیم. برنز تنیس روی میز و واترپلو بعد از 52 و 44 سال بدست آمد که بسیار ارزشمند است. از همین دیروز کار جدی برای المپیک 2020 را آغاز کردیم تا برای اولین بار در رشته های جدید غیر از 4 رشته کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی به مدال برسیم. همچنین کار اساسی بر روی رشته های پایه و پرمدال را هم شروع کردیم که شاید 10 سال دیگر جواب دهد اما بالاخره باید از یک جایی شروع شود.

نظر شما