در حاشیه استقبال از سه تیم ملی؛

سعادتمند: وزارت ورزش و جوانان تمرکز ویژه‌ای را بر روی ورزش های پرمدال آغاز کرده است

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۹:۰۵:۴۲
کد خبر: ۷۵۳۶۵۲
سعادتمند: وزارت ورزش و جوانان تمرکز ویژه‌ای را بر روی ورزش های پرمدال آغاز کرده است
مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد برگزاری المپیاد نخبگان در سال جاری استعدادهای زیادی را به ورزش های مختلف کشور معرفی خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان سه تیم موفق ورزشی  در رشته های اسکیت، شطرنج و سنگ نوردی صبح امروز از طریق فرودگاه امام خمینی به کشور بازگشتند.

احمد سعادتمند در حاشیه استقبال از ورزشکاران موفق رشته های مذکور گفت: تیم اسکیت پسران و دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی مدال های خوشرنگی گرفتند و احساس می کنم اگر زیرساخت های اسکیت را کامل تر کنیم این رشته پرمدال می تواند در جهان هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

مدیر کل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی ادامه داد: مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا با حضور 21 کشور برگزار شد و جای خوشحالی دارد که علاوه بر کسب این مدال ها آقای بهمن محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت هم به عنوان نایب رییس بخشی از آسیا انتخاب شدند.

سعادتمند همچنین در خصوص قهرمانی پرهام مقصودلو در مسابقات شطرنج جوانان جهان گفت: او از نوابغ شطرنج جهان است که قبل از دور پایانی قهرمانی خود را در این مسابقات مسجل کرد و این حاکی توانایی مطلق او در شطرنج جهان دارد که می تواند الگوی خوبی برای نوجوانانی باشد که قرار است این رشته را آغاز کنند.

وی افزود: رضا علیپور هم در سنگ نوردی قهرمانی جهان دوباره درخشید و قاطعانه قهرمان شد.درخشش خلجی سنگ نورد معلول ایران در این مسابقات را هم تبریک میگویم.

سعادتمند در پایان در خصوص برگزاری المپیاد نخبگان ورزشی گفت: این یک طرح ملی ورزشی است که با نظر مقام عالی وزارت در 40 رشته ورزشی آقایان و 29 رشته ورزشی بانوان در 31 استان برگزار می‌شود تا استعدادهای ورزشی از سراسر کشور کشف و پرورش داده شوند و پشتوانه ای برای المپیک جوانان 2022 و المپیک تابستانی 2024 باشند.

وی در پایان گفت: بیش از 400 هزار نفر از شهرها و روستاها در این مسابقات شرکت و 2500 نخبه شناسایی می شوند که برای نخبگان نهایی برنامه ریزی ویژه و بسته های حمایتی خواهیم داشت. ما در 9 رشته ورزشی پایه و پرمدال 702 مدال در المپیک داریم که با احتساب 8 دوره المپیک از 1988 سئول تا کنون از حدود 5000 مدال توزیع شده در این 9 رشته ما فقط یک نقره در دو و میدانی گرفتیم. به همین دلیل هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری این المپیاد هجوم به مدال های پرتعداد رشته های پایه در رویدادهای مختلف است.

نظر شما