عبدالحمید احمدی:

کاروان ورزشی ایران در کنار مدال‌آوری، حضور فرهنگی موثری هم در بازی‌های آسیایی داشت

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۱:۴۴
کد خبر: ۷۵۴۰۵۶
کاروان ورزشی ایران در کنار مدال‌آوری، حضور فرهنگی موثری هم در بازی‌های آسیایی داشت
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پیام تشکر مقام معظم رهبری برای عملکرد خوب کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا بسیار دلگرم کننده و باعث تقویت روحیه جامعه ورزش کشور شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور صبح امروز به ریاست عبدالحمید احمدی و حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: این روزها فرصت بسیار مناسبی برای پیروی از مکتب حسینی و جلای روح است. پیش از بازی امروز پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا برنامه های محتلف فرهنگی در نظر گرفته شده است که با حضور تماشاگران اجرا خواهد شد.

احمدی ادامه داد: در آستانه هفته تربیت بدنی ستادی با حضور نمایندگان دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف تشکیل شده است تا از این فرصت برای حضور گسترده آحاد مردم در برنامه های فرهنگی و ورزشی استفاده کنیم. باید با اجرای برنامه های متنوع ورزشی در سطوح مختلف فرهنگ سازی کنیم تا ورزش به عنوان یک اصل مهم در جامعه جا بیفتد. هر روز از هفته تربیت بدنی را با یک اسم خاص نامگذاری کرده ایم و برنامه های ویژه ای برای همان روز در نظر گرفتیم.

وی درخصوص عملکرد موفق کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: از یک سال و نیم قبل ستاد عالی این بازی ها در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده بود و با هماهنگی و هم افزایی با سایر نهادها مثل کمیته ملی المپیک 62 مدال در بازی های آسیایی گرفتیم که بیشترین تعداد مدال ایران در بازی های آسیایی بعد از انقلاب بود.

احمدی تاکید کرد: از 379 ورزشکار کشورمان 97 نفر بانوان بودند که در این مورد افزایش 70 درصدی نسبت به دوره قبل داشتیم. نکته مهم دیگر این بود که از هر 31 استان کشور ورزشکار در بازی های آسیایی داشتیم که از 28 فدراسیون مختلف به این مسابقات رفته بودند. در خصوص ورزشکاران مرد هم حدود 28 درصد افزایش تعداد نفرات اعزامی وجود داشت اما بین 45 کشور آسیایی به لحاظ تعداد ورزشکار اعزامی رتبه 11 را در اختیار داشتیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش میزبانی اندونزی به عنوان یک کشور اسلامی را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: اگرچه اندونزی به لحاظ زیرساخت و امکانات کشور درجه یک محسوب نمی شود اما در برگزاری مسابقات سربلند بود و هیچ اتفاق منفی خاصی در جریان برگزاری بازی های آسیایی نیفتاد. کاروان ایران هم حضور فرهنگی بسیار خوبی در بازی ها داشت و ورزشکاران ما هم جوانمردانه رقابت کردند و هم جلوه های زیادی از توکل را نشان دادند.

احمدی در پایان ضمن تشکر از صدا و سیما و سایر رسانه ها برای پوشش خوب این مسابقات گفت: پیام تشکر مقام معظم رهبری که برای اولین بار در مورد بازی های آسیایی اتفاق افتاد بسیار دلگرم کننده و روحیه بخش بود. همچنین پیام های رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و 190 نماینده مجلس موید حضور موفق و سرافرازانه ورزشکاران کشورمان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بود.

بررسی و تصویب شاخص های ارزیابی عملکرد فدراسیون ها، بررسی و تحلیل رفتار چهره های مشهور ورزشی در فضای مجازی و ارائه گزارشی از کاروان اعزامی ایران به بازی های پاراآسیایی 2018 توسط رییس کمیته پارالمپیک از دیگر برنامه های امروز کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور بود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز