علی رغبتی:

حضور بانوان در کاروان‌های ورزشی سبب می‌شود نتایج بهتری بگیریم

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۵۴۳۶۱
حضور بانوان در کاروان‌های ورزشی سبب می‌شود نتایج بهتری بگیریم
مدیرکل دفتر برنامه ریزی معاونت توسعه ورزش قهرمانی در نشست ماهانه روسای فدراسیون های ورزشی گزارشی درخصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی رغبتی با اشاره به رقابت کشورها در احراز جایگاه ها در بازی های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: تحلیل ها نشان می دهد از  رده چهارم به بعد در جدول بازی ها هیچ کشوری جایگاه ثابتی نداشته است و رقابت سنگین بین کشورها برای کسب عنوان چهارم تا دهم  وجود دارد. 

او در ادامه با بیان اینکه در این دوره از رقابت ها جایگاه کره و ژاپن هم تغییر کرده، گفت: این به این معنی است که برای کسب عنوان چهامی می بایست با 7 کشور قدرتمند رقابت کرد. در بازی های جاکارتا 40 بار به فینال رسیدیم که 20  طلا و 20 مدال نقره کسب کردیم، در اینچئون 30 بار به فینال رسیدیم که 21 طلا و 18 نقره دستاورد ورزشکاران ما در آن بازی ها بود.

وی توضیح داد: اگر بخواهیم میانگینی درخصوص نفرات اعزامی داشته باشیم ما در رتبه یازدهم  در بین کشورها قرار داریم و اگر بررسی درخصوص مدال های کسب شده داشته باشیم این است  که به ازا هر 6 ورزشکار یک مدال به دست آمده و به ازا هر نوزده نفر یک طلا کسب شده است.

او در ادامه گفت: در بررسی هایمان سه دوره اخیر را مقایسه کردیم که البته در برخی از رشته ها با کاهش اوزان و مواد مواجه بودند که شانس های مدال شان کمتر شده است.

رغبتی همچنین به نقش بانوان در کسب جایگاه ها اشاره کرد و گفت: در جاکارتا مدال های نقره بانوان بیشتر از مردان بود و اگر مجموع مدال ها را کنارهم بگذاریم به این نتیجه می رسیم که ورزش بانوان در بخش قهرمانی درجاکارتا به نتیجه خوبی دست پیدا کرده است.

او افزود: در واقع این بانوان هستند که افزایش مدال های کاروان را موجب شدند به این ترتیب هر آنچه به سمت رشته های بانوان حرکت کرده ایم ظرفیت بالقوه ورزش کشور رابالفعل کرده ایم و حضور بانوان کمک  می کند تا در رویدادهای ورزشی به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز