دیدار پرهام مقصودلو با وزیر ورزش و جوانان؛

سلطانی‌فر: مقصودلو لیدر شطرنج ایران است/ باید ورزشکاران مستعد دررشته های مختلف شناسایی شوند

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۲۱:۳۹:۳۴
کد خبر: ۷۵۴۳۹۷
سلطانی‌فر: مقصودلو لیدر شطرنج ایران است/ باید ورزشکاران مستعد دررشته های مختلف شناسایی شوند
وزیر ورزش و جوانان از پرهام مقصود لو به عنوان قهرمان و لیدر در شطرنج ایران نام برد و گفت: او می تواند چندین شطرنج باز دیگر را هدایت و رهبری کند تا شطرنج ایران رشد کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پرهام مقصودلو قهرمان شطرنج جوانان جهان عصر امروز به همراه پهلوانزاده رئیس و شادی پریدر نائب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر مسعود سلطانی فر دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ابتدا پهلوان زاده توضیحاتی در خصوص مسابقات قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مقصودلو در این رویداد ورزشی ارائه کرد و افزود: پرهام مقصود لو هم خودش قهرمان است و هم یک لیدر در شطرنج ایران محسوب می شود به طوری که 2، 3 شطرنج باز دیگر را هدایت و رهبری کند تا شطرنج ایران رشد کند.

وی با بیان اینکه پرهام مقصود لو در حال حاضر در رنک 56 جهان قرار دارد و پله های ترقی را به سرعت طی کرده و می کند، افزود: او هیچ چیزی از قهرمان جهان کم ندارد و در صورت حمایت خوب و داشتن مربی بین المللی می تواند برای ایران افتخارات زیادی کسب کند.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست پس از گفت و گو با مقصود لو و شنیدن شرایط و خواسته های او، گفت: با توجه به این که پرهام مقصود لو در بهترین شرایط سنی و ذهنی برای تحصیل قرار دارد باید شرایطی را فراهم کنیم تا این جوان با استعداد، خلاق و نخبه بتواند در دانشگاه تحصیلات خود را سپری کند تا هم بتواند به ورزش قهرمانی خود ادامه دهد و هم با قهرمانی در مسابقات جهانی یا آسیایی در طی چند سال آینده، مشمول معافیت سربازی شود.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: مقصودلو به موقعیتی رسیده که در جهان شناخته شده است و اسپانسرهای زیادی تمایل دارند با او قرارداد ببندند و فدراسیون باید کمک کند تا مقصودلو از ظرفیتهای اسپانسرینگ برای تامین هزینه های اردوها و مربی استفاده کند ما هم در وزارت ورزش و جوانان در همه زمینه ها آماده همه گونه حمایت از وی هستیم تا بتواند با خیال راحت به شطرنج بپردازد و برای ایران افتخار کسب کند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: زمان آن فرا رسیده تا شرایطی به وجود آوریم تا نیروهای جوان در همه رشته های ورزشی شناسایی شوند و روی آنها سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنیم. وقتی در والیبال می توانیم خودمان را به سطح اول جهان برسانیم چرا نتوانیم در رشته های دیگر مثل همین شطرنج این کار انجام دهیم؟ پرهام مقصود لو نشان داد که ایران پر از استعداد است .

وی ادامه داد: با استعدادهای فراوانی که در جای جای کشور داریم و شناسایی و برنامه ریزی برای آنها، مطمئن هستم که نتیجه می گیریم و در بلند مدت نیز در رشته های پایه و پرمدال هم می توانیم موفق عمل کنیم.

دکتر سلطانی فر در پایان با آرزوی موفقیت برای پرهام مقصود لو، گفت: از شما تشکر می کنم که باعث عزت و سربلندی ایران شدید. وقتی در سطح نوجوانان و جوانان کسی قهرمانی به دست می آورد برای هزاران جوان امید و انگیزه ایجاد می شود که می توان با مدیریت دقیق، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیتها و منابع راه را برای شکوفایی آنها هموار کرد.

در پایان این دیدار وزیر ورزش و جوانان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از پرهام مقصود لو تقدیر کرد.

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، برانوش نیک بین مدیرکل حوزه وزارت و مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما