دربی ۸۸؛

بزرگترین دربی آسیا از نگاه آمار

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۴:۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۵۵۶۱۳
بزرگترین دربی آسیا از نگاه آمار
دربی 88 با دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شهرآورد تهران یا شهرآورد سرخابی نام داده شده به شهرآورد فوتبال بین دو باشگاه تهرانی پرسپولیس و استقلال (تاج سابق) است.

این دیدار بزرگترین شهرآورد آسیا و یکی از بزرگترین شهرآوردهای جهان است و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.این بازی در تیر 1387 توسط مجله وردساکر به عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد.

نشریه ورلد ساکر در گزارشی در شماره دسامبر 2015 خود، این شهرآورد را در میان 50 رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده‌است.

پیشینه رقابت دربی سرخابی به رقابت دو باشگاه شاهین و تاج بازمی‌گردد. هسته اول هواداران با باشگاه شاهین شکل گرفت و سپس باشگاه تاج هم هواداران خود را یافت. در آن شهرآورد، شاهین سفیدپوش و تاج آبی‌پوش بود. بعدها با انحلال باشگاه شاهین و جابجایی دسته‌جمعی بازیکنان آن به پرسپولیس، بازی‌های استقلال وشاهین حساسیت خود را از دست داد و شهرآورد تاج - پرسپولیس و پس از انقلاب استقلال - پرسپولیس جایگزین آن شد.

دو تیم استقلال و پرسپولی تاکنون ۸۷ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که حاصل آن؛ ۲۶برد برای استقلال،۲۲ برد برای پرسپولیس و ۳۹ تساوی بوده‌ است. اولین بازی دو تیم در ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷ بوده‌است که با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت.

پرگل‌ترین بازی‌ها شهرآوردهای دوازدهم و هشتاد و دوم بوده‌است که پرسپولیس به ترتیب با نتایج (۰–۶) و (۲–۴) موفق به شکست استقلال شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز