در آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛

آزمون ارتقا داوران کشتی درجه ممتاز کشور

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۴:۵۲:۱۱
کد خبر: ۷۵۵۶۲۳
آزمون ارتقا داوران کشتی درجه ممتاز کشور
آزمون تئوری و عملی داوران کشتی درجه ممتاز کشور برای ارتقا به درجه ممتاز ویژه، در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، داوران کشتی درجه ممتاز کشور در دو رشته آزاد و فرنگی که از 10 استان کشور و برای ارتقا مدرک داوری خود از سوی هیأت‌های کشتی استان‌ها به فدراسیون کشتی معرفی شده‌ بودند، در آزمون‌های تئوری و عملی شرکت کردند.

این آزمون‌ها از 60 داور ملی کشتی و طی دو روز (شنبه 31 شهریور و دوشنبه دوم مهرماه)، در آکادمی ملی المپیک و زیر نظر انستیتو‌کشتی و کمیسیون داوران فدراسیون کشتی برگزار می‌شود.

آزمون تئوری شامل: «قوانین جاری مسابقات کشتی در سطح بین‌المللی، 60 سوال آزاد و همچنین امتحان جدول مسابقات کشتی است که از شرکت‌کنندگان در این آزمون، به صورت کتبی و به زبان انگلیسی گرفته می‌شود.»

امتحان عملی داوران کشتی حاضر در این آزمون‌ها هم به شرح زیر است:

«1-دراز و نشست 2-پرش سارجنت 3-دو 4*9 متر 4-عکس‌العمل دیداری و شنیداری 5-کانکانی»
داورانی که در این آزمون‌ها حدنصاب نمره قبولی را در هر دو بخش تئوری و عملی کسب کنند، از سوی فدراسیون کشتی به کلاس‌های بین‌المللی که در نقاط مختلف دنیا و توسط فدراسیون جهانی کشتی برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

فدراسیون جهانی کشتی (FILA) برای ارتقاء داوران از سطح ملی به سطح بین‌المللی، دو روز کلاس تئوری و قضاوت داوران در مسابقات کشتی قاره‌ای و جهانی را در نظر گرفته است که در سال 2019 برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز