ورزش یکی از مظاهر اقتدار ملی ایران است؛

داورزنی: ورزش ایران باید در آسیا سرآمد باشد و در جهان هم در بین قدرت‌های برتر قرار بگیرد

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۸:۲۷:۲۳
کد خبر: ۷۵۵۷۱۷
داورزنی:  ورزش ایران باید در آسیا سرآمد باشد و در جهان هم در بین قدرت‌های برتر قرار بگیرد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که داشتیم ورزش ایران در رشته های مختلف باید در آسیا سرآمد باشد و در دنیا هم در بین قدرت های برتر قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار با ملی پوشان شطرنج ایران قبل از اعزام به المپیاد جهانی شطرنج که عصر امروز برگزار شد با اشاره به تمدن غنی و کهن ایرانی اظهار داشت: با بررسی تاریخ به یک واقعیت غیرقابل انکار می رسیم که ایران از تمدن غنی هشت هزار ساله برخوردار است و به عنوان یکی از دو امپراطوری بزرگ دنیا بوده و بسیاری از تغییر و تحولات از کشور ما آغاز شده در حالیکه آمریکا قدمت آنچنانی ندارد و از تمدن غنی برخوردار نیست ولی اکنون تلاش می کند بر تمام دنیا سیطره داشته باشد ولی ایران با قدمت و تمدن کهن هیچگاه کشور متجاوز گر نبوده و مقابل زورگویی ها و استبدادگری ها قرار گرفته و در عین حال با هیچ کشوری به جز رژیم صهیونیستی هم مشکل نمداردو مقابلب ابرقدرتها هم مقاومت می کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در بخخش دیگری از سخناناش عرصه ورزش را یکی از مظاهر اقتدار ملی ایران اسلامی در دنیا مطرح کرد و اظهار داشت: بر اساس مطالعه و تحقیقات اعتقاد داریم که در عرصه ورزش هم در بسیاری از رشته ها باید در قاره آسیا حرف اول را بزنیم و سرآمد باشیم و در دنیا هم در بین قدرت های برتر قرار بگکیریم که البته در برخی رشته ها این اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: در ووشو، کاراته، تکواندو و والیبال که ورزش های دیگر کشورها هستند ایران اسلامی به یکی از قدرت های برتر دنیا تبدیل شده است در وزنه برداری و کشتی هم دیرباز سرآمد بودیم و خوشبختانه در شطرنج هم در طی این سال ها نتایج خوبی گرفته ایم .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هوش ایرانیها از متوسط دنیا بالاتر است و شطرنج هم آز آن دسته رشته هایی است که ایران توانسته قدرت خود را در عرصه آسیایی و جهانی نشان دهد و موفقیت های این رشته موجی از خوشحالی و امید را برای مردم به ارمغان آورده است.

داورزنی به مشکلات کنونی اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که سخت ترین تحریم ها علیه ایران اعمال می شود قطعا نتایج ورزشکاران ما می تواند مایه امید و دلگرمی مردم ایران باشد چرا که مردم همه ورزشکارانی را که باعث ابهت نام ایران و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان می شوند دوست دارند و به آنها احترام می گذارند بنابراین ورزشکاران در چنین شرایطی می توانند با نتایج خوب دل مردم را شاد کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: ورزش ایران یکی از مظاهر اقتدار ملی است و شطرنج هم با نتایجی که بدست آورده است به وحدت ملی در کشور کمک کرده است.

داورزنی ادامه داد: مردم ایران خودشان را در قهرمانانشان حس می کنند و فارغ از نوع ورزش فقط به اهتزاز پرچم می اندیشند و ورزشکاران را صادقانه دوست دارند و ورزشکاران هم وظیفه دارند اکنون با اقتدار در میادین ظاهر شده و به عزت هموطنان خود کمک کنند.

معاون توسعه وزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: آنچه مسلم است ایرانیان همواره پیام آور صلح و دوستی بوده اند و در عرصه ورزش هم ورزشکاران ما به خوبی این پیام را منتقل کرده اند و شطرنج بازان هم قطعا با این رویکرد پیام صلح و دوستی ایرانیان را به جهانیان می رسانند چرا که آنها سفیران فرهنگی ما هستند.

در این نشست رییس شطرنج به ارائه گزارشی از برنامه های این فدراسیون پرداخت و همچنین تک تک ملی پوشان هم دقایقی با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای به گفتگو پرداختند.

نظر شما