با اعلام تاج؛

قرارداد کی‌روش با تیم ملی تمدید شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۲:۵۲:۲۹
کد خبر: ۷۵۶۰۴۱
قرارداد کی‌روش با تیم ملی تمدید شد
رئیس فدراسیون فوتبال از تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال امروز در گفتگو با بخش خبری شبکه سه سیما گفت: باتوجه به اینکه قرارداد کارلوس کی روش تا پایان رقابت های جام جهانی 2018 بود و اینکه از عملکرد ایشان در جام جهانی رضایت کامل داشته و راضی بودیم این قرارداد تمدید شد. تیم ملی فرایند مطلوبی را در جام جهانی طی کرد و 4 امتیاز در بازی های 2018 به دست آورد و این در حالی بود که تیم های دیگر با 5 امتیاز صعود کردند.

وی ادامه داد: پس از جام جهانی و مذاکرات متعددی که با کارلوس کی روش داشتیم، مقرر شد تا قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تا پایان جام ملت های 2019 آسیا تمدید شود. در واقع زمانی که در ترکیه با سرمربی تیم ملی فوتبال مذاکره کرده بودم به توافق رسیده بودیم. چند نکته از نظر کی روش بسیار مهم بود و خواستار انجام تعهدات از سوی فدراسیون فوتبال شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: یکی از خواسته های کی روش این بود که مشکل بازیکنان سرباز حل شود و در هر زمانی به هر بازیکنی نیاز داشته باشیم، در اختیار تیم باشد که خوشبختانه این موضوع حل شد. نکته بعدی این بود که اولویت فدراسیون برای کمک های مادی و معنوی، پشتیبانی و تدارکات، با تیم ملی فوتبال بزرگسالان باشد. بازی های مناسبی برای تیم در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه 5/5 میلیون دلار هزینه ارزی صورت می گیرد، با حمایت ویژه وزیر ورزش و دولت محترم، مقرر شد تا 2/5 میلیون دلار به ما کمک شود. همانطور که می دانید 75 درصد هزینه ها ارزی است 25 درصد هزینه ها داخلی می باشد. حضور تیم های مختلف در ایران برای بازی دوستانه و یا اعزام تیم ملی فوتبال برای اردو مسابقات تدارکاتی هزینه دارد که در این بین مسئولین وزارت ورزش و دولت محترم قول حمایت و همکاری را داده اند.

تاج در ادامه گفت: یکی دیگر از مواردی که کی روش تاکید داشت، بحث پاداش و حقوق مربیان بود که در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.

وی درخصوص سفرش به سوئیس گفت: با توجه به اینکه نشست کمیته مسابقات فیفا برگزار می شود و من نیز عضو این کمیته هستم، به سوئیس سفر خواهم کرد. همچنین تفکیک کمیته فوتسال از فوتبال ساحلی از دیگر مواردی است که در این کمیته مطرح خواهد شد.یکی از مواردی که با رئیس فیفا مطرح خواهم کرد میزبانی رقاب تهای جام جهانی فوتسال 2020 است. فوتسال ایران سوم جهان بوده و ایران به عنوان یک پایگاه محکم در اسیا می تواند با توجه به شرایطی که دارد، میزبان شود. 

نظر شما