حضور بیش از ۱۷۰ کشور در مسابقات دوومیدانی بازی‌های المپیک نوجوانان؛

دوومیدانی ایران با سه نماینده به آرژانتین سفر می‌کند

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۴:۴۴:۰۷
کد خبر: ۷۵۶۱۲۵
دوومیدانی ایران با سه نماینده به آرژانتین سفر می‌کند
تیم دوومیدانی ایران با سه نماینده به آرژانتین سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، حضور بیش از 170 کشور در مسابقات دوومیدانی بازی های المپیک نوجوانان که از تاریخ 11 تا 16 اکتبر (19-24 مهر ماه) در بوینس آیرس آرژانتین برگزار خواهد شد قطعی شده است و دوومیدانی ایران نیز با 3 نماینده در این دوره از بازی های حضور خواهد یافت. مهدی رضایی (100متر)، حمیدرضا کیا(پرش سه گام) و محمدرضا رحمانی فر(پرتاب دیسک) به همراه علی رضایی (مربی و سرپرست)، نمایندگان دوومیدانی ایران در بازی های المپیک نوجوانان هستند.نمایندگان دوومیدانی ایران در حال حاضر در اردوی تدارکاتی شهر گرگان به سر می برند و تمرینات خود را تا پیش از اعزام به آرژانتین سپری خواهند کرد و بامداد 13 مهرماه به بونس آیرس اعزام می شوند.

طبق روال دو دوره گذشته بازی ها، دو مرحله برای 36 ماده ی مدال آور این رشته ورزشی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که امسال، تغییراتی در این برنامه صورت گرفته که بر اساس آن مجموع عملکرد ورزشکاران در هر دو مرحله تعیین کننده ی جایگاه نهایی آن ها خواهد بود. 

طبق تغییرات اعمال شده در این دوره، در ماده های پیستی از 100 متر گرفته تا 800 متر و همینطور ماده های دو با مانع، دور مقدماتی در مرحله اول بر اساس قوانین فدراسیون جهانی تعیین می شوند و نتایج به دست آمده از این دور تکلیف جواز حضور ورزشکار را در دور مقدماتی مرحله دوم مشخص می کند.

هشت ورزشکار برتر از مرحله اول در آخرین دور مقدماتی مرحله ی دوم رقابت خواهند کرد و ورزشکاران باقی مانده بر اساس زمان به دست آورده در مرحله اول به طور مساوی در دیگر دسته های دور مقدماتی پخش خواهند شد.

پیاده روی 5000 متر درهر مرحله یک دور مقدماتی خواهد داشت. در این ماده پس از دریافت سومین کارت قرمز، ورزشکار 30 ثانیه جریمه خواهد شد و کارت های قرمز بیشتر به منزله ی حذف از مسابقه خواهد بود.

در ماده های میدانی، تمام ورزشکاران در هر دو مرحله در یک گروه به رقابت می پردازند. مجموع عملکرد هر ورزشکار در هر دو مرحله جایگاه نهایی را مشخص خواهد کرد. در ماده های پرتابی و پرش های افقی، همه ی ورزشکاران 4 شانس برای پرتاب و پرش خواهند داشت.
48 پسر و 48 دختر که جواز رقابت در 1500 متر، 3000 و 2000 متر با مانع را دارند در دور مقدماتی که مختص ماده تخصصی شان است در مرحله ی اول به رقابت می پردازند. مرحله ی دوم به صورت مسابقه ی صحرا نوردی 4 کیلومتر – یک مسابقه برای پسران و یک مسابقه برای دختران – صبح روز 15 اکتبر (23 مهر) برگزار خواهد شد.

دو امدادی ترکیبی که در سال 2014 معرفی شد در این دوره از بازی های دستخوش تغییراتی شده است. چهار سال گذشته، ماده 8 در 100 متر تنها مختص ورزشکاران دوومیدانی بود اما امسال ورزشکاران 32 رشته ورزشی دیگر در بازی های بوینس آیرس می توانند در ماده شرکت کنند. مسابقات دوومیدانی بازی های المپیک نوجوانان از 19 تا 25 مهرماه پبگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز