در دیدار با رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته؛

محمدرضا داورزنی: امیدواریم با اخذ تصمیمات درست کاراته در المپیک ماندگار شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۷:۴۲:۰۴
کد خبر: ۷۵۶۲۱۷
محمدرضا داورزنی: امیدواریم با اخذ تصمیمات درست کاراته در المپیک ماندگار شود
خاویراسکالانته رئیس سوئدی کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته بعد از ظهر امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی ضمن خوشامد به رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته گفت: پیام اصلی ورزش در دنیا صلح و دوستی است و همه ما تلاش می کنیم زبان مشترکی به اسم ورزش داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان کاراته را رشته ای بسیار مهیج خواند و ادامه داد: این رشته در عین قدرتمند بودن به لحاظ روحی برای کنترل خشم هم بسیار موثر است. بسیار خوشحالم که کاراته در المپیک 2020 حضور دارد و امیدوارم با اخذ تصمیمات درست در بازی های المپیک ماندگار شود.

وی افزود: به عنوان تجربه شخصی می گویم یکی از عواملی که باعث ماندگاری کاراته در المپیک می شود پرهیز از تنوع سبک های مختلف رسمی و غیر رسمی در این رشته و تلاش برای رسیدن به وحدت رویه در سبک های مختلف است. یکی از عواملی که کمیته بین المللی المپیک را قانع می کند تا کاراته را در المپیک حفظ کند جلوگیری از گسترش و تعدد بیش از حد سبک های مختلف کاراته است.

داورزنی پیشرفت کاراته ایران در سال های گذشته را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: ایران 8 ورزشکار در بازی های آسیایی داشت و 8 مدال گرفت که باعث شده جامعه ورزش و مردم روی مدال های کاراته در المپیک توکیو هم حساب ویژه باز کنند. ما از هر برنامه ای که فدراسیون جهانی کاراته برای توسعه این رشته در ایران داشته باشد حمایت کامل می کنیم و خودمان هم در کنار فدراسیون کاراته ایران برای ترسیم آینده بهتر در این رشته هستیم.

او شادابی و نشاط جوانان جامعه را هدف اصلی ورزش عنوان کرد و گفت: ما حامل پیام صلح و دوستی برای دنیا هستیم. این آمادگی را داریم تا در صورت جداسازی مسابقات جهانی مردان و زنان، میزبان مسابقات جهانی کاراته در ایران باشیم. امیدواریم چاره ای اندیشیده شود که تعدد سبک های مختلف در کاراته که بیشتر شبیه تجارت شده به مسیر درستی هدایت شود تا با روح جوانمردی ورزش و منشور المپیک سازگاری داشته باشد.

خاویر اسکالانته هم در این دیدار از ایران و ژاپن به عنوان مهم ترین کشورهای آسیا و حتی جهان در کاراته یاد کرد و گفت: با نظر آقای داورزنی در خصوص پرهیز از تنواع سبک ها در کاراته کاملا موافقم و فدراسیون جهانی مدت هاست در حال بررسی و یافتن راه حلی برای این موضوع است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته از میزبانی ایران در مسابقات جهانی نیز استقبال کرد و گفت: اختلافات فرهنگی همه جا وجود دارد و این موردی است که با رایزنی در سطوح بالا قابل حل است. ما آماده هر گونه همکاری با فدراسیون کاراته ایران جهت توسعه بیشتر کاراته در ایران و کشورهای منطقه هستیم.

در این دیدار همچنین رییس فدراسیون کاراته ایران محمد صادق فرجی نیز با تشکر از حمایت وزارت ورزش و جوانان و داورزنی از رشته کاراته گفت: امیدواریم با این حمایت بتوانیم حضور موفقیت آمیزی در بازی های المپیک داشته باشیم و همچنین کرسی های بین المللی بیشتری را بدست آوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز