وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

سرانه ورزش را به بیش از یک متر مربع رسانده‌ایم/ سیاست وزارت ورزش توزیع عادلانه منابع در همه نقاط کشور است/ ۸۰ پروژه به بخش خصوصی و ۳۳۴ پروژه هم به خیرین ورزشیار سپرده‌ایم

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۰:۱۹:۵۲
کد خبر: ۷۵۶۸۴۸
سرانه ورزش را به بیش از یک متر مربع رسانده‌ایم/ سیاست وزارت ورزش توزیع عادلانه منابع در همه نقاط کشور است/ ۸۰ پروژه به بخش خصوصی و ۳۳۴ پروژه هم به خیرین ورزشیار سپرده‌ایم
وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس با بیان این که سیاست ورزش و جوانان توزیع عادلانه منابع در همه نقاط کشور است بر اهمیت تامین مالی منابع برای تحقق اهداف وزارتخانه تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در جلسه علنی امروز – سه شنبه 3 مهر- در پاسخ به سوال حبیب الله دهمرده، نماینده مردم  زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون ضمن گرامی داشت هفته مقدس و اعلام انزجار از اقدامات تروریستی وابستگان به تروریسم جهانی و تسلیت شهادت جمعی از هم وطنان در این اقدام کور تروریستی در رژه اهواز گفت :از نماینده زابل دهمرده تشکر می کنم برای اینجانب با سوال خود فرصتی فراهم کردند تا با استفاده از فضای مجلس و رویکرد خوبی که نمایندگان برای حمایت و پشتیبانی از عرص هورزش داشتند گزارشی را به مجلس ارائه کنم.

*تشریح سرانه ورزش در ایران و مقایسه آن با شاخص کشورهای توسعه یافته

سلطانی فر درباره سوال نماینده زابل درباره سرانه ورزش در ایران و اختلاف آن با سرانه  دنیا گفت: به صورت کلی در دنیا عددی به صورت شاخص و واحد سرانه ورزش تعیین نشده است و هر کشوری برای خود برنامه هایی دارد و طبیعی است که در این راستا کشورهای توسعه یافته شاخص بالاتر از 1 و نیم متر است و در حال توسعه زیر یک متر را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: بر اساس بند الف ماده 117 برنامه چهارم مقرر شده بود که همه دستگاه ها تلاش کنند سرانه ورزش  را به یک متر برسانند که با توجه به محدودیت های مالی این هدف نه در برنامه چهارم و نه در برنامه محقق نشد و در برنامه ششم نیز هدف گذاری کمی به این شکل نداریم.

*وزارت ورزش 9 هزار مکان ورزشی در کشور دارد/ تشریح جزئیات دستگاه‌های ورزشی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر

سلطانی فر تاکید کرد: در حال حاضر 9 هزار مکان ورزشی متعلق به وزارت ورزش است که با احتساب 490 پروژه در دست احداث و پروژه های مختلفی که دستگاه های دیگر ایجاد شده، امروز سرانه ورزشی کشوررا به رشد قابل توجهی رسانده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر موادر گفته شده، 9 هزار مکان ورزشی وزارت ورزش و جوانان، 3 هزارمجموعه در آموزش و پرورش در اختیار 14 میلیون دانش آموز، 300مجموعه ورزشی کارگری داریم و همچنین هزاران مکان ورزشی توسط شهرداری ها و 2 هزار مکان ورزشی توسط نیروهای مسلح در بسیج به خصوص مناطق روستایی و محروم در حال فعالیت است.

*توضیحات سلطانی‌فر درباره وضعیت سرانه ورزشی در ایران

وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره سرانه ورزشی کشور تاکید کرد: سرانه ورزشی مکان های متعلق به وزارت ورزش 78 سانتی متر و با احتساب بقیه موراد گفته شده در دستگاه های دیگر این سرانه به بیش از یک متر مربع افزایش یافته است اگر چه هنوز با شاخص ایده آل فاصله داریم.

بیش از 5 هزار پروژه نیمه کاره از دولت دهم برای وزارت ورزش به ارث گذاشته شده بود

سلطانی فر در تشریح وضعیت پروژه های نیمه کاره در دست وزارت ورزش و جوانان گفت : کل پروژه های بخش ورزش کشور تا سال 92 تعداد 5 هزار و 355پروژه  بوده یعنی دولت یازدهم که به قدرت رسید این رقم مکان ورزشی نیمه کاره داشتیم که در دولت یازدهم هر ساله به قرار سال 93 تعداد 205 پروژه، سال 94 تعداد 361 پروژه، سال 95 تعداد 171 پروژه، در سال 96 تعداد 390 پروژه به بهره برداری رسید و در سال 97 هم برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم با استفاده از منابع مختلفی که در اختیار داریم چروژه های باقی مانده را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: 3 هزار 600 پروژه باقی است که با قیمت های سال 1396 سال حدود 11 هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل آن ها نیاز است.

سلطانی فر درباره فعالیت های احداث ورزشگاه های در سراسر کشور نیز تصریح کرد: علاوه  بر پروژه های کوچک  موفق شدیم استادیوم75 هزار نقش جهان اصفهان، استادیوم 22 هزار نفری شیراز و تعداد قابل توجهی استادیوم های 15 هزار نفری در شهرهای بزرگ را به بهره داری برسانیم که شاخص های آن ها ایلام بجنورد و بوشهر و.. بوده است.

وزیر ورزش همچنین تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان حدود 80 پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده و 334 پروژه هم در اختیار خیرین ورزشیار سپرده ایم تا پروژه ها تکمیل شود و با کمک ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه برای ایجاد توازن در منابع این محل برای بخش ورزش و منابع مربوط ماده 73 قانون برنامه ششم، تلاش می کنیم از همه منابع استفاده بهتری شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 94 قانون برنامه توسعه با اختصاص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای تکمیل پروژه های نیمه تمام قدم بر داشته ایم، هرچند که با توجه به نیازهای ما این ارقام مطلوب نیست.

*وزارت ورزش نگاه یکسانی به همه مناطق کشور دارد/ تاکید سلطانی‌فر بر اهمیت استعدادیابی ورزشی

وزیر ورزش در ادامه صحبت های خود در صحن علنی با تاکید بر این که نگاه وزارت ورزش به تمامی مناطق کشور یکسان است گفت: در یک نگاه جزیی از جهات مختلف شاید پروژه ها در تمام کشور به صورت عادلانه توزیع نشده باشد اما رویکرد اساسی ما این بود که در دوران تصدی خود این توازن را به وجود آوریم.

سلطانی همچنین گفت: خوشحال هستم که بحث استفاده از استعدادهای موجود در مناطق محروم و ورزشی  را مطرح کردند چرا که امروز در بین نوجوانان و جوانان مناطق ورزی در رشته های مختلف استعدادهای بسیار قابل توجهی داریم که اگر زمینه بروز و ظهور خلاقیت ها را فراهم کنیم می توانند در میادین ورزشی افتخار آفرین باشند.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان در رشته کبدی و در رشته های مختلف با ورزش دوومیدانی به خصوص دوهای نیمه استقامت و استقامت استعدادهای زیادی داریم با فعال کردن مراکز استعداد یابی می توانیم به توسعه این استعدادها کمک کنیم.

*تلاش بی‌وقفه وزارت ورزش دولت دوازدهم برای ارتقا سطح ورزش بانوان در کشور

سلطانی فر با اشاره به سوال حبیب الله دهمرده درباره اقدامات این وزارتخانه در حمایت از ورزش بانوان گفت: نمایندگان خانم را به شهادت می گیرم که در 22 ماه گذشته تلاش زیادی داشتیم تا زمینه حضور ورزش بانوان را فراهم کنیم و بتوانیم در اعزام ها حضور پررنگ بانوان را داشته باشیم که در باز های جاکارتا بانوان موفق شدند یک سوم مدال های کاروان را بانوان کسب کنیم و تلاش می کنیم در ارتباط با بانوان  قدم های بلندتری برداریم.

وزیر ورزش و جوانان در انتها با اشاره به اهمیت تامیت اعتبار و منابع برای تحقق اهداف وزارتخانه متبوع خود گفت: بایستی با عادلانه توزیع کردن همه منابع خود ضریب بهره وری را بالا ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز