تیم ملی والیبال نیاز به جوانگرایی دارد؛

ضیایی: نتایج ایران در مسابقات جهانی ناخوشایند بود/ برای ادامه کار با کولاکوویچ تصمیم‌گیری می‌کنیم/ بازیکن سالاری ورزش کشور را آزار می‌دهد

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۹:۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۵۷۲۵۵
ضیایی: نتایج ایران در مسابقات جهانی ناخوشایند بود/ برای ادامه کار با کولاکوویچ تصمیم‌گیری می‌کنیم/ بازیکن سالاری ورزش کشور را آزار می‌دهد
رئیس فدراسیون والیبال گفت: ما با کولاکوویچ یک گوشه ای از راه را برای المپیک ۲۰۲۰ رفته ایم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست خبری احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

ضیایی در ابتدا گفت: قبل از آغاز مسابقات جهانی آقای ایگور کولاکوویچ گفتند که ازدو باشگاه ایتالیا و روسیه پیشنهاد دارند و خواستند که تکلیفشان مشخص شود. قرارداد ما با ایشان تا پایان سال ۹۷ است و ما کاری که کردیم یک الحاقیه به قرارداد ایشان اضافه کردیم که قرارداد ۲+۲ است. نتایج به دست آمده در مسابقات جهانی برای ما ناخوشایند بود وبه زودی یک نشست باصاحبان دانش و اهل فن والیبال خواهیم گذاشت که برای ادامه کار با کولاکوویچ تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: ما با آقای کولاکوویچ یک گوشه ای از راه را برای المپیک ۲۰۲۰ رفته ایم. ما در این مسابقات جهانی در ترکیب تیم ملی از پنج بازیکن زیر بیست سال استفاده کردیم که شاید اگر سلیقه ای عمل نمیشد می توانستیم از ۸ نفر استفاده کنیم. المپیک میدانی است که همه تیم ها از با تجربه ها استفاده میک نند ولی مقداری چاشنی جوانگرایی را هم لحاظ خواهند کرد.‌ نتایج مسابقات قهرمانی جهان مطلوب ما نبود.

ضیایی تصریح کرد: بازیکن سالاری در نتایج کسب شده دخیل بود و این نتیجه ای که ما گرفتیم فقط مربوط به یک نفر نیست همانطور که کمک مربیان هم می توانند در نتایج به دست آمده تاثیرگذار باشند. فدراسیون حتی ذره ای کوتاهی برای موفقیت والیبال انجام نداده است. به کولاکوویچ گفتیم که همه از شما موفقیت می خواهند و هرچه بخواهید برای شما فراهم خواهیم کرد. فدراسیون برای کولاکوویچ و تیم ملی سنگ تمام گذاشت.

او گفت: بعضی صحبت ها انجام شده درخصوص سرمربی که ایشان محو تماشای بازی ها بوده و نتوانسته به خوبی کوچ کند و به موقع تایم اوت نگرفته که باید بررسی کنیم ببینیم چقدر این صحبت ها درست است. ولی کار درستی نیست که بخواهیم  همه تقصیرات را به گردن کولاکوویچ بیاندازیم. ایشان در درخواست اولیه خواستند که دو دستیار را به همراه خود بیاورد و همچنین با نظر هیات رییسه دو مربی داخلی را نیز انتخاب کردند.

ضیایی اظهار کرد: بحث بازیکن سالاری درورزش ایران وجود دارد وهم من و هم مردم به این موضوع اشراف دارند. وقتی یک بازیکن به سوپراستار تبدیل می شود ناخوداگاه در تصمیم گیری ها دخالت می کنند و باید دید این دخالت ها تا چه اندازه است. بازیکن باید در جایگاه بازیکن باشد و مربی نیز در جایگاه مربی کارش را انجام دهد. و اگر بازیکن می خواهد نظری هم بدهد جایش در وسط بازی نیست و باید قبل از بازی نظراتش را بدهد. بازیکن سالاری ورزش کشور را آزار می دهد. کولاکوویچ بعد از بازگشت به ایران در نشستی که با حضور پیشکسوتان و صاحب نظران این رشته برگزار خواهد شد باید پاسخگوی سوالات باشد.

او افزود: نباید به حداقل ها راضی شویم ولی چیزی که مشخص است ما از والیبال سطح یک دنیا فاصله دارد. در جلسه با کولاکوویچ اولویت های خودمان را گفتیم. ما به ایشان گفتیم که اول بازی های جهانی برای ما اهمیت دارد و بعد از آن بازی های آسیایی مهم است. پیشنهاد تشکیل تیم B توسط خود کولاکوویچ داده شد ولی خرد جمعی و تصمیم جمعی بر این شد که تیم A ما به بازی های آسیایی اعزام شود. اگر کولاکوویچ قبول می کرد که چند بازیکن به تیم B بدهد قطعا ما با همین تیم هم می توانستیم در جاکارتا قهرمان شویم.

 ضیایی گفت: همه دنیا روی والیبال ایران حساب باز کرده و والیبال ما را در طراز اول دنیا می بینند و من به عنوان رییس فدراسیون بابت نتایج کسب شده عذرخواهی می کنم. هیچ گاه استثنائات نمی تواند در تصمیم گیری ها دخیل باشد. ما ملت صبوری نیستیم و بیشتر نتیجه می خواهیم ولی کشورهای دیگر این‌ظرفیت را در خود ایجاد کرده اند. در بعضی مواقع سرمربی نباید به سوپراستارها هم رحم کند. یکی از مشکلات ما این است که ده نفر را نمی توانیم پیدا کنیم که روی یک نفر اجماع داشته باشند. هرکسی باید سرجای خودش بنشیند چون ما از این موضوع خیلی آسیب می بینیم. اگر می بینیم سرمربی یک تصمیم اشتباه می گیرد مربوط به اطرافیان می باشد و صحبت اصلی ما با در ابتدا با آقای کولاکوویچ برای المپیک ۲۰۲۰ بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز