برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش؛

چهل سال ورزش-چهل سال افتخار شعار هفته تربیت بدنی ورزش انتخاب شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۱۴:۴۸:۲۷
کد خبر: ۷۵۸۹۳۰
چهل سال ورزش-چهل سال افتخار شعار هفته تربیت بدنی ورزش انتخاب شد
نشست هماهنگی برگزاری برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش با انتخاب و تقسیم بندی روزهای هفته همراه بود و برگزاری باشکوه برنامه های ورزشی با هدف توسعه و ترویج ورزش مورد تاکید قرار گرفت و شعار " چهل سال ورزش چهل سال افتخار برای هفته تربیت بدنی مصوب شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست هماهنگی برگزاری برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش پیش از ظهر امروز با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان، مدیران ستادی، نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و برخی روسای فدراسیون های ورزشی برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی برگزاری با شکوه برنامه های ویژه هفته تربیت بدنی و ورزش را مورد توجه قرار داد و به هم افزایی دستگاه های مختلف به منظور برگزاری منظم رویدادهای این هفته تاکید کرد.

سید عبدالحمید احمدی هخمچنین شعار چهل سال ورزش-چهل سال افتخار را برای هفته تربیت بدنی سال جاری به عنوان شعار منتخب این جلسه عنوان و تصریح کرد با توجه به تقسیم بندی برنامه های هفته تربیت بدنی، برنامه های ورزشی در ابعاد ورزش همگانی، دانش آموزی، دانشجویی، بسیج و ... اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهرماه آغاز خواهد شد و تا دوم آبان ادامه دارد بنابراین بر اساس جمعبندی صورت گرفته 26 مهرماه روز فرهنگ، ایثار و شهادت و اخلاق و منش پهلوانی در نظر گرفته شد.

معاون وزیر یاداور شد:27 مهرماه با محوریت ورزش همگانی، نشاط و خانواده همچنین 28 مهرماه نیز متعلق به ورزش دانش آموزی،دانشجویی و طلاب حوزه علمیه است.

دکتر احمدی از 29 مهرماه به عنوان ورزش، زنان و خانواده نام برد و 30 مهرماه را متعلق به ورزش پاراالمپیک معرفی کرد.

وی روز نخست هفته تربیت بدنی را محوریت ورزش شهروندی نام برد و دوم آبان روز پایانی هفته تربیت بدنی و ورزش را با محوریت ورزش روستایی، بازی های بومی محلی و ورزش عشایری با عنوان خانه، ورزش و روستا اعلام کرد.

*امیدوارم برنامه‌های ورزشی منجر به ارتقا سطح بانوان ایرانی شود

در این نشست فریبا محمدیان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به همزمانی 24 مهرماه تا 30 مهرماه که از سوی وزارت بهداشت به عنوان هفته سلامت بانوان ایرانی در نظر گرفته شده با هفته تربیت بدنی به هم افزایی و همگرایی دو وزارتخانه ورزش و جوانان و بهداشت تاکید کرد.

او نقش مادران را در سلامت جامعه مهم بر شمرد و اظهار داشت: برنامه های روز 29 مهرماه با عنوان ورزش ،زنان و خانواده به صورت مشارکتی برگزار خواهد شد.

محمدیان از توجه این دو وزارتخانه به سلامت بانوان به نیکی نام برد و ابراز امیدواری کرد که برنامه های ورزشی منجر به سلامت بیشتر روحی و جسمی بانوان ایرانی شود تا سطح سلامت جامعه ارتقا یابد.

*هفته تربیت بدنی نمادی از ورزش برای سلامتی است
مازیار ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در این نشست با اشاره به اهمیت ورزش در ابعاد مختلف و تاثیر مهم آن در جامعه ابعاد سلامتی ورزش را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: آنچه مسلم است باید برنامه های این هفته با رویکرد توجه بیشتر مردم به مقوله ورزش به عنوان مقوله ای برای سلامتی جامعه برگزار شود.

مازیار ناظمی اهمیت برگزاری برنامه های ورزش همگانی در قالب دو، پیاده روی و دوچرخه سواری را متذکر شد و تصریح کرد: برگزاری همایش های عمومی قطعا می تواند توجه مردم را بیشتر به سمت ورزش جلب کند و با یادآوری نقش حیاتی ورزش در سلامت فردی و اجتماعی موجبات ترویج آن را نیز فراهم آورد.

رییس مرکز روابط عمومی و رسانه گفت: برنامه های هفته تربیت بدنی نمادی از ورزش برای سلامتی است که باید به سمت و سویی سوق یابد که در نهایت منجر به علاقمندی بیشتر مردم به ورزش شود.

مازیار ناظمی همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط را برای برگزاری باشکوه هفته تربیت بدنی مهم دانست و توضیح داد: دستگاه های مختلف علاوه بر اجرای برنامه ها باید از ظرفیت خود برای تبلیغ و پوشش رسانه ای نیز نهایت استفاده را بررند تا موجب ترویج ورزش در جامعه شود بنابراین هر کار ورزشی به دلیل نقش آفرینی که در سطح سلامتی مردم دارد می تواند از لحاظ رسانه ای هم مورد توجه واقع شود.

نظر شما