پریماه برزگر با حضور در خبرگزاری برنا:

آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است/ تیمی که طلای المپیک را دارد قطعا تیم کوچکی نیست/ می‌توانیم جزو بهترین‌های آسیا باشیم

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۷:۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۵۸۹۴۳
آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است/ تیمی که طلای المپیک را دارد قطعا تیم کوچکی نیست/ می‌توانیم جزو بهترین‌های آسیا باشیم
ملی پوش سابر بانوان کشورمان گفت: به نظرم در جاکارتا می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم هرچند که نتیجه به دست آمده هم قابل قبول است در آینده نزدیک می توانیم جزو بهترین های آسیا باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم سابر بانوان ایران، علیرغم تمام کاستی‌ها و محدودیت‌ها، امسال برای اولین بار حضور در بازی های آسیایی را تجربه کرد. تجربه ای که شاید نتیجه دلخواه آن ها  را رقم نزد ولی این روزها امید به ادامه مسیر حرفه ای را در دل آن ها زنده کرده است. دختران مصمم ایرانی که با حضور در جاکارتا و کسب عنوان ششمی، این بار امید به کسب سهمیه المپیک را در سر دارند. پریماه برزگرکه همراه با هم تیمی های خود در بازی های آسیایی حضور داشت به عنوان یکی از ستاره های این رشته ورزشی در سطح کشور در خبرگزاری برنا حاضر شد که گفتگوی این بانوی ورزشکار را در ادامه می خوانید:

 

*با درخشش در قهرمانی آسیا جواز حضور در جاکارتا را کسب کردیم

باتوجه به این که برای اولین بار به این مسابقات اعزام شدیم استرس زیادی داشتیم. قبل از بازی های آسیایی رقابت های قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتیم که به اعتقاد من تاثیر مثبتی در اعزام ما به جاکارتا داشت. برای اولین بار توانستیم در قهرمانی آسیا جزء 8 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. درواقع یکی از شرط های اصلی برای اعزام به بازی های آسیایی کسب همین رتبه در آسیا بود که خوشبختانه توانستیم عنوان تیم ششم برتر آسیا را کسب کنیم و جواز حضور در بازی های آسیایی را به دست بیاوریم.

*تیمی که مدال طلای المپیک را دارد قطعا تیم کوچکی نیست

به نظرم در جاکارتا می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم هرچند که نتیجه به دست آمده هم قابل قبول است. چون سابر بانوان برای اولین بار چنین رویداد مهمی را تجربه می کرد. جدا از حریف های سختی که داشتیم استرس و کم تجربه بودنمان در کسب این رتبه تاثیر گذار بود. ما در مرحله اول خوب کار کردیم اما در ادامه به کره خوردیم. کره تیم بسیار حرفه ای است ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که به این زودی بتوانیم در برابر چنین تیمی عملکرد فوق العاده ای داشته باشیم. تیمی که مدال طلای المپیک را دارد قطعا تیم کوچکی نیست. اگر شرایط مهیا باشد شاید 2 یا 3 سال دیگر بتوانیم در مقابل کره حرفی برای گفتن داشته باشیم ولی در حال حاضر نمی توان انتظار داشت کره را شکست بدهیم.

*در آینده نزدیک می توانیم جزء بهترین های آسیا باشیم

ما از دوم اردیبهست در اردوهای تیم ملی بودیم. امکانات و شرایط تیم ملی نسبت به سال های قبل خیلی بهتر شده است. در کنار تیم مربی بدنساز و روانشاس داشتیم که در نتیجه به دست آمده تاثیر مثبتی داشتند. به نظرم اگر با همین روال پیش برویم بدون شک در آینده نزدیک می توانیم جزء بهترین های آسیا باشیم.

* آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است

قبل از جاکارتا تصمیم داشتم با ورزش حرفه ای خیلی زود خداحافظی کنم. اما حضور در بازی های آسیایی انگیزه ام را بالا برد. هر ورزشکاری دوست دارد المپیک را تجربه کند. قطعا هدف اصلی من هم بعد از جاکارتا کسب سهیه المپیک است. سهمیه ای که به دست آوردنش کار دشواری است ولی دور از انتظار نیست.

*مشکلات مالی همیشه گریبان گیر ورزش بانوان است

سابر بانوان لیگ نسبتا خوبی دارد که قطعا در آینده می تواند پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد. اما مشکلات مالی همیشه گریبان گیر ورزش بانوان است. متاسفانه ورزش بانوان هیچ اسپانسر خوبی ندارد که به لحاظ مالی تیم ها  و ورزشکاران را حمایت کنند. رشته شمشیربازی به دلیل تجهیزات گرانی که دارد کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. به همین علت تعداد ورزشکاران حاضر در این رشته هم کم است.

 

*سابر جدیدترین سلاح در شمشیربازی است

در حال حاضر سه اسلحه مدرن شمشیربازی وجود دارد، فلوره، اپه و سابر. شمشیر فلوره یک سلاح سبک تهاجمی با حداکثر وزن ۵۰۰ گرم است. سبک فلوره بالاتنه را هدف قرار می‌دهد، این اسلحه یک محافظ یا گارد کوچک دایره‌ای دارد که برای محافظت از دست در برابر حملات مستقیم استفاده می‌شود. از آنجایی که در سبک فلوره دست یک هدف معتبر نیست، وجود این محافظ عمدتا برای ایمنی است. اپه نیز مانند فلوره یک سلاح تهاجمی است. اپه در مقایسه با فلوره سنگین تر است و وزن آن حاکثر به ۷۷۸ گرم می‌رسد. در سبک اپه کل بدن مورد هدف قرار می‌گیرد. محافظ دست در اپه یک دایره بزرگ است که به سمت قبه شمشیر کشیده شده است. سابر یک اسلحه سبک و تهاجمی است که تمامی نقاط بالاتر از کمر را مورد هدف قرار می‌دهد. سابر جدیدترین سلاح در شمشیربازی است. حداکثر وزن سابر مانند فلوره ۵۰۰ گرم است.

*اگر به عقب برگردم دوباره شمشیرباز می‌شوم

اگر به عقب برگردم دوباره شمشیرباز می‌شوم انتخاب این رشته بر اساس عشق و اشتیاقم به این ورزش بوده است و گرنه هیچ سود مالی برای من ندارد. چون نه در لیگ قرارداد های خوب داریم و نه از طریق فدراسیون ساپورت مالی می شویم البته تجهیزات ما در تیم ملی از سفر تا صد توسط فدراسیون تامین می شود ولی چون مدال نداریم حقوقی دریافت نمی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز