گزارش برنا از از روند تکمیل پروژه‎های نیمه تمام؛

ارثیه ناخوشایند/ تکمیل شدن پروژه‌ها هدیه‌ای برای ورزشکاران/ وعده دولت تدبیر و امید تا پایان فجر چهلم محقق می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۵۹۸۰۶
ارثیه ناخوشایند/ تکمیل شدن پروژه‌ها هدیه‌ای برای ورزشکاران/ وعده دولت تدبیر و امید تا پایان فجر چهلم محقق می‌شود
بسیاری از قهرمانان و مدال‌آوران ایران در میادین بین‌المللی همواره از استان تهران بوده‌اند تکمیل شدن پروژه‌ها و وجود سرانه ورزشی کافی برای نوجوانان و جوانان این استان می‌تواند در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را برای ورزش ایران رقم بزند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حکایت پروژه‌های نیمه تمام یکی از معضلات بزرگی است که دولت یازدهم بعد از آغاز به کار خود همواره با آن دست به گریبان بود و این موضوع همچنان در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد. اگر بخواهیم نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم را بررسی کنیم قطعا یکی از مهم‌ترین ضعف‌هایی که در این دو دوره به چشم می‌خورد بحث پروژه‌هایی است که بدون هیچ‌گونه فکر و کارشناسی روی زمین باقی ماند و هدیه نه چندان خوشایندی برای دولت تدبیروامید به ارث گذاشته شد. در همه حوزه‌های کشور این پروژه‌ها دیده می‌شود ولی در بخش ورزش می‌توان گفت این موضوع به شکل جدی‌تری نمود پیدا کرده است.

در حالی که دولت یازدهم می‌توانست بیشتر انرژی خود را صرف ساخت و سازهای جدید و عملی کردن برنامه‌هایش برای پروژه‌های ضروری کند ولی به ناچار بسیاری از وقت و توان این دولت از جمله وزارت ورزش و جوانان صرف رسیدگی و تکمیل برخی پروژه‌ها شد که شاید ضرورتی برای احداث آنها نبود. وقتی به بعضی از پروژه‌هایی که در شهرهای مختلف کشور کلنگ‌زنی شده نگاه می‌کنیم و نسبت جمعیت آن شهر و روستا را نسبت به زمین و ورزشگاهی که برای این موضوع در نظر گرفته شده بررسی می‌کنیم بیشتر به این موضوع پی ‌می‌بریم که در اکثر پروژه‌ها دقت لازم به عمل نیامده است. طبیعتا ورزشکارانی که در هر استان حضور دارند در یک رشته بخصوص استعداد حرفه‌ای خود را نشان داده‌اند و خیلی بهتر بود برای احداث ورزشگاه‌ها استعداد و ظرفیت‌های آنجا را هم مدنظر قرار می‌دادیم.

333

در این بین یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم هر شهر و روستا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. بهرحال مشکلاتی از قبیل بیکاری و کمبود واحدهای صنعتی و تولیدی در هر شهر احساس می‌شود و در کنار این کمبودها، کمبود سرانه ورزشی نیز به چشم می‌خورد و به همین علت در چهار سال گذشته بیش از چیزی که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد ما شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی بودیم. از ابتدای سال 97 نیز با دستور دکتر سلطانی‌فر بحث تمکیل 40 پروژه ورزشی در دستور کار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار گرفت و با همکاری که برخی از خیرین ورزش‌یار داشتند شاهد این بودیم که بسیاری از پروژه‌هایی که سالیان زیادی از شروع به ساخت آنها گذشته بود در این دولت به بهره‌برداری رسید. به طور مثال ورزشگاه نقش جهان اصفهان که نزدیک به 30 سال از شروع به ساخت آن می‌گذشت سال گذشته با پیگیری‌های وزیر ورزش و همچنین همکاری یکی از واحدهای صنعتی تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از ابتدای هفته دولت نیز هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه مهم ورزشی بودیم و تا پایان فجر چهلم دولت دوازدهم وعده خودش را عملی خواهد کرد.

444

استان تهران با توجه به دارا بودن بخش قابل توجهی از جمعیت کشور و وجود پایتخت ولی از لحاظ اماکن و سرانه ورزشی با کمبودهای زیادی مواجه بود که با رسیدگی وزارت ورزش، اداره کل ورزش تهران و همچنین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سال 97 شاهد اقدامات خوبی درخصوص تکمیل پروژه‌های ورزشی این استان بودیم. با حضور دکتر سلطانی‌فر در ماه گذشته تا به الان چند ورزشگاه و سالن چند منظوره در شهرهای اسلامشهر، ملارد، مارلیک، ورامین و پیشوا مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت و این تکمیل پروژه‌ها تا فجر چهلم ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه بسیاری از قهرمانان و مدال‌آوران ایران در میادین بین‌المللی همواره از استان تهران بوده‌اند تکمیل شدن پروژه‌ها و وجود سرانه ورزشی کافی برای نوجوانان و جوانان این استان می‌تواند در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را برای ورزش ایران رقم بزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز