آرمینا صادقیان با حضور در خبرگزاری برنا:

برابری جنسیتی در ورزش باعث موفقیت بانوان شده است/ می‌توانستم نتیجه‌ای بهتر از چهارمی در جاکارتا بگیرم/ می‌خواهم دومین بانوی مدال‌آور در المپیک باشم

۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۰۶:۳۵:۰۰
کد خبر: ۷۶۰۶۲۵
برابری جنسیتی در ورزش باعث موفقیت بانوان شده است/ می‌توانستم نتیجه‌ای بهتر از چهارمی در جاکارتا بگیرم/ می‌خواهم دومین بانوی مدال‌آور در المپیک باشم
بانوی تیرانداز تیم ملی ایران گفت: از لحاظ روانی کاملا آمادگی دارم که به المپیک راه پیدا کنم و هزاران بار این موضوع را برای خودم تصور کردم که مدال المپیک را گرفته‌ام.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ آرمینا صادقیان، عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران درباره اولین حضورش در بازی‌های آسیایی جاکارتا و عملکردش در این مسابقات صحبت کرد.

صادقیان با حضور در خبرگزاری برنا با اشاره به اولین تجربه خود در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: بازی‌های جاکارتا تجربه بسیار خوبی برای من بود. طبق چیزی که بازیکنان باتجربه تیم گفتند این مسابقات نسبت به بازی‌های آسیایی گذشته از لحاظ کیفی و کمی در سطح پایین‌تری بود ولی بهرحال باعث شد بتوانم تجربه لازم را بدست آورم. در این مسابقات تجاربی را بدست آوردم که شاید در مسابقات قبلی که حضور داشتم نتوانسته بودم کسب کنم. مسابقات جام جهانی مونیخ مهم‌ترین رویدادی بود که خردادماه همین سال در آن حضور داشتم و دو هفته بعد نیز مسابقات جام جهانی جوانان در همان کشور آلمان برگزار شد که توانستم رکورد قابل قبولی از خودم به جا بگذارم و امید داشتم که بتوانم در بازی‌های آسیایی نتیجه دلخواه را کسب کنم و فینالیست شوم.

وی در ادامه افزود: در جاکارتا می‌توانستم نتیجه‌ای بهتر از چهارمی را کسب کنم ولی خوب بهرحال فینال بازی‌های آسیایی شرایط خاص خودش را دارد. من در مقدماتی شروع خیلی خوبی نداشتم ولی با یک رکورد خوب توانستم به فینال راه پیدا کنم. در مرحله مقدماتی فشار زیادی روی ورزشکار نیست ولی در فینال به خاطر تایم محدودتر فشار بیشتری روی ورزشکار است و تعداد تیرها کمتر است و جای جبران نداریم.

بانوی تیرانداز تیم ملی ایران همچنین درخصوص عملکرد خوب بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا خاطرنشان ساخت: این باور همیشه در وجود بانوان هست که می‌خواهند خودشان را نشان دهند و به جایی که می‌خواهند برسند. شاید یک لجبازی باشد که من می‌خواهم به بهترین‌ها برسم و به سمت موفقیت حرکت کنم. این برابری جنسیتی که در بازی‌های آسیایی وجود داشت و قرار است در المپیک 2020 نیز باشد این خودباوری را در بانوان افزایش داد و بانوان ورزشکار بیش از قبل در میادین بین‌المللی حضور پیدا کردند و افتخار آفرین بودند.

حضور آرمینا صادقیان عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران در خبرگزاری برنا

صادقیان در پاسخ به این سوال که چطور شد رشته تیراندازی را برای ورزش حرفه‌ای انتخاب کرده است، گفت: از سال سوم ابتدایی در چند رشته ورزش را شروع کردم ولی به صورت حرفه‌ای نبود. ولی کم کم به تیراندازی علاقه پیدا کردم و این رشته حس کامل شدن را به من می‌داد و خیلی حس خوبی می‌گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر به گذشته بازگردید بازهم رشته تیراندازی را انتخاب خواهید کرد یا خیر، اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم که بازهم تیراندازی را انتخاب می‌کردم. بستگی دارد که چه شرایطی برای من پیش می‌آمد. بعضی وقتها فکر می‌کنم اگر تیراندازی را انتخاب نمی‌کردم کارم راحت‌تر بود. رشته تیراندازی شرایط خاص خودش را دارد. در این رشته اول باید در مقدماتی بجنگیم تا به فینال برسیم و بعد در فینال سعی و تلاش کنیم که مدال کسب کنیم و مجبوریم که یک کار را چندین بار تکرار کنیم که بخواهیم به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. ولی بهرحال فکر می‌کنم من برای تیراندازی ساخته شده‌ام.

ملی‌پوش تیم تیراندازی ایران افزود: هدف و آرزوی هر ورزشکاری حضور و کسب مدال در المپیک است. از لحاظ روانی کاملا آمادگی دارم که به المپیک راه پیدا کنم و هزاران بار این موضوع را برای خودم تصور کردم که مدال المپیک را گرفته‌ام. از نظر تکنیکی شاید هنوز احتیاج به کسب تجربه و تمرین بیشتر دارم ولی این قول را می‌دهم که با عملکرد بهتری وارد المپیک شوم.

صادقیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند به عنوان دومین بانوی مدال‌آور ایران در المپیک معرفی شود، تصریح کرد: اگر فشار در روز فینال روی من نباشد و آن اتفاقی که باید بیفتد شاید این افتخار نصیب من شود که دومین بانوی مدال‌آور در المپیک باشم.

نظر شما