مرتضی محصص:

سطح فنی مسابقات نوجوانان نشان دهنده پیشرفت فوتبال آسیا بود

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۸:۳۶:۵۸
کد خبر: ۷۶۱۸۲۷
سطح فنی مسابقات نوجوانان نشان دهنده پیشرفت فوتبال آسیا بود
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ایران یکی از ناظران فنی ویژه AFC در مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مرتضی محصص گفت: شاهدبرگزاری رقابت های خوبی بودیم و درخشش تیم هایی که شاید از آنها چنین انتظاری نمی رفت. بنده در کنار آقای وین کوورمن از هلند و اقای مهاناد از سوریه ناظران فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا بودیم که در استادیوم های مختلف بازی ها را زیر نظر گرفتیم. باید بپذیریم که روند آماده سازی تیم های پایه در سطح آسیا به خوبی دنبال می شود و علاوه بر قدرت هایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا، برخی دیگر از کشورها مثل ویتنام، کره شمالی و تاجیکستان هم پیشرفت بسیار خوبی داشته اند و نتیجه این پیشرفت را می توانیم ببینیم. در واقع سطح فنی مسابقات نشان دهنده پیشرفت فوتبال آسیاست.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: من معتقدم ما هم تیم بسیار خوبی در این دوره داشتیم که با بدشانسی از رقابت ها کنار رفت و می توانست به مراحل بالاتر برسد. به طور کلی در این رده سنی نمی توان همیشه انتظار موفقیت داشت و دیدیم که در همین مسابقات هم بسیاری از قدرت های فوتبال آسیا حذف شدند و تیمی مثل تاجیکستان به فینال رسید.

محصص در پایان گفت: به عقیده من پیام این مسابقات برای مربیان فوتبال آسیا و خصوصا مربیان جوان این نکته است که برای رسیدن به موفقیت به عوامل زیادی نیاز هست، غیر از آموزش در سطح بالا و استعدادیابی خیلی عالی و حرفه ای  به وجود آوردن جو حرفه ای در درون تیم مسئله بسیار مهمی است. همچنین ایجاد انضباط و انسجام دفاعی در تیم. تمام تیم هایی که به مرحله نیمه نهایی رسیدند باید بگویم ساختار دفاعی بسیار خوب و منظمی داشتند و همین مسئله به موفقیت آنها کمک کرد. مورد آخر هم داشتن یک گل زن با استعداد و با هوش در هر نسل و هر تیم است. در همین رقابت ها مهاجم شماره 10 ژاپن و بازیکن شماره 9 تاجیکستان خصوصیت را داشتند. بازیکنانی که استعداد ذاتی گل زنی در وجود آنها هست و می توانند از موقعیت های خودشان به بهترین شکل استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز