در گزارشی مطرح شد؛

آشنایی با لژیونرهای اروپایی والیبال ایران

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۲۵:۰۴
کد خبر: ۷۶۴۸۴۵
آشنایی با لژیونرهای اروپایی والیبال ایران
با لژیونرهای اروپایی والیبال ایران در سال جاری را بیشتر آشنا شوید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، لیگ برتر والیبال از روز چهارشنبه 25 آغاز می شود تا 13 تیم حاضر در مسابقات به مصاف هم بروند. در کنار بازیکنان شاغل در لیگ داخلی، امسال 10 بازیکن ایرانی در لیگ های مختلف اروپایی توپ خواهند زد.

وضعیت بازیکنان ایرانی در لیگ های اروپایی این طور خواهد بود:

میلاد عبادی‌پور با توجه به عملکرد موفق فصل گذشته در تیم اسکرا برای سال دوم نیز با پیراهن شماره 11 این تیم در پلاس لیگای لهستان به میدان خواهد رفت. او بازیکن ثابت تیمش در فصل گذشته بود و با توجه به ثباتی که عملکرد او دیده می‌شود، همچنان انتظار می رود که انتخاب نخست سرمربی در پست دریافت کننده باشد.

جواد معنوی‌نژاد نیز در اواخر فصل گذشته سری A توانست بیشتر از پیش نظر نیکولا گربیچ، سرمربی تیم ورونا را جلب کند و بیشتر در زمین باشد. او در فصل پیش رو، مرتضی شریفی را نیز در کنار خود دارد. شریفی بازیکن هم پست معنوی‌نژاد است و به همین خاطر، علاوه بر تقویت روحی برای این بازیکن،‌ یک رقیب جدی هم برای او به شمار می‌آید.

سعید معروف نیز که سابقه بازی در زنیت کازان، یکی از متمول‌ترین و بهترین باشگاه‌های جهان را دارد در سری A برای خوان سیچلو و تیم سیه‌نا  بازی خواهد کرد. سیچلو که سابقه مربیگری تیم ملی و تیم امید ایران را در کارنامه خود دارد به خوبی از توانایی‌های پاسور خود آگاه است و مسئولیت کاپیتانی تیم را نیز در بازی‌های پیش فصل به معروف داد. تمرینات تیم سیه‌نا از روز دوشنبه 29 مرداد زیر نظر سیچلو، سرمربی آرژانتینی این تیم آغاز می‌شود.

پائولو توفولی، پاسور پیشین و نامدار تیم ملی والیبال ایتالیا در فصل جاری،‌ هدایت تیم کاستلانا را بر عهده دارد. او به شدت از روحیه رقابت میرزاجانپور خوشش می‌آید و همین علت هم باعث شد تا او را به این تیم دعوت کند.

امیر غفور، قطر پاسور ثابت تیم ملی ایران در چند سال گذشته نیز در فصل آینده برای تیم مونزا ایتالیا بازی خواهد کرد تا تعداد بازیکنان ایرانی  حاضر در ایتالیا به عدد 5 برسد.
 
2 ملی پوش ایرانی هم در لیگ ترکیه و در تیم زراعت بانک بازی خواهند کرد. فرهاد قائمی و صابر کاظمی،‌ بازیکنان ایرانی هستند برای این تیم ترکیه‌ای بازی خواهند کرد. لیگ ترکیه در چند سال گذشته، بعد از لهستان و ایتالیا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای بازیکنان والیبال بوده است.

مائده برهانی ستاره تیم ملی والیبال بانوان ایران هم سال جاری را در لیگ ترکیه توپ خواهد زد. برهانی با عقد قراردادی به تیم کچورن اسپور ترکیه پیوست تا مانند سال گذشته فعالیت حرفه ای خود را خارج از کشور ادامه دهد. لیگ ترکیه چه در بخش مردان و چه زنان یکی از لیگ های معتبر والیبال جهان به حساب می آید و برهانی هم بعد از مذاکره با مسئولان این تیم و قبول کردن شرایطش مبنی بر بازی کردن با حجاب با این تیم ترکیه ای قرارداد امضا کرد.

در پایان وحید والی دیگر بازیکن ایرانی لیگ ایتالیا هم در تیم پگ تاویانو والی توپ خواهد زد. والی در سری B این لیگ به میدان خواهد رفت و اولین تجربه اروپایی این بازیکن خواهد بود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز