پس از کسب اولین مدال بین‌المللی ژیمناستیک؛

اینچه‌درگاهی: پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان داریم

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۳:۳۲:۴۵
کد خبر: ۷۶۴۸۹۶
اینچه‌درگاهی: پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان داریم
رییس فدراسیون ژیمناستیک پس از کسب مدال برنز رضا بهلول زاده در المپیک جوانان گفت: با برگزاری مسابقات انتخابی، استعدادیابی خوبی در سراسر کشور انجام دادیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، زهرا اینچه درگاهی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درخصوص اولین مدال بین المللی ژیمناستیک ایران گفت: بعد از رکوردی که دامن ژیمناستیک ایران را در سال های گذشته گرفته بود با سرعت بالایی تیم های ملی جوانان و بزرگسالان را در یک سال گذشته تشکیل دادیم و میانگین سنی را پایین آوردیم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: از شهریور سال گذشته با یک فراخوان بسیار بزرگ در سراسر کشور مسابقات انتخابی را برگزار کردیم و تیم های ملی تشکیل شدند. حتی خاطرم هست خانواده بهلول زاده آن زمان می گفتند پسرمان به دلیل شرایط نامساعد دلسرد شده و قصد دارد ژیمناستیک را کنار بگذارد. ما سعی کردیم هیچ ورزشکاری در کشور از قلم نیفتد.

وی افزود: مهدی الفتی سهمیه المپیک جوانان را برای ژیمناستیک ایران گرفت اما خودش در مسابقات جاکارتا به شدت از ناحیه زانو آسیب دید و بهلول زاده به المپیک جوانان اعزام شد که موفق شد اولین مدال بین المللی ایران را در ژیمناستیک و در وسله خرک حلقه کسب کند.

اینچه درگاهی درخصوص پیشتوانه سازی برای آینده تیم ملی بزرگسالان گفت: خوشحالم بگویم ما از این بهلول زاده ها در ژیمناستیک کشور زیاد داریم که به زودی به تیم ملی بزرگسالان می رسند. باید میانگین سنی تیم بزرگسالان را پایین نگه داریم. در همین راستا نوجوانان نخبه کشور را هم زیر نظر داریم تا پروسه رسیدن به بزرگسالان را با برنامه کامل طی کنند.

وی یکی از ارزش های این مدال را غیر از تاریخ سازی اینگونه بیان کرد: برنز بهلول زاده باعث خودباوری در جامعه ژیمناستیک کشور شد. حالا دیگر کسی نمی گوید ما در چنین رشته هایی نمی توانیم مدال بگیریم و انگیزه ها زیاد می شود. ارزش دیگر این مدال هم این است که در رشته پایه گرفته شده است. اگر می خواهیم ورزش کشور مسیر درستی برود راهش توجه به ورزش پایه است. خیلی ها از کارشناسان ورزشی اعتقاد دارند کشوری که ژیمناستیک ندارد اصلا ورزش ندارد.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در پایان گفت: تعدادی از جوانان ما از دی ماه وارد تیم بزرگسالان می شوند. یک مشاور و مربی قهرمان ساز و شناسنامه دار هم احتمالا بزودی برای همراهی تیم ملی بزرگسالان به ما اضافه می شود که قهرمانان زیادی را به ژیمناستیک دنیا معرفی کرده است. هرچند کمی دیر است ولی برای کسب سهمیه المپیک 2020 ناامید نیستیم و هدف گذاری اصلی ما هم المپیک 2024 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز