از خبرگزاری فرانسه تا گاردین؛

بازتاب جهانی حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۴:۵۷:۴۱
کد خبر: ۷۶۵۸۵۵
بازتاب جهانی حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی
حضوربانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال مردان بازتابی گسترده تر از نتایج خود مسابقه در رسانه های مختلف جهان داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،حضوربانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال مردان بازتابی گسترده تر از نتایج خود مسابقه در رسانه های مختلف جهان داشت.

بر اساس این خبر سایت گاردین روز چهارشنبه با انتشار تصویری از مسابقه فوتبال ایران و بولیوی و بانوان حاضر در ورزشگاه آزادی نوشت: برای اولین بار در 40 سال گذشته زنان اجازه حضور در یک مسابقه فوتبال را در تهران پیدا کردند. تیم ایران سه شنبه شب در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر یک مقابل بولیوی به برتری رسید. گروه منتخبی از زنان شامل خانواده برخی بازیکنان و مسئولان بودند به تماشای گلزنی علیرضا جهانبخش بازیکن برایتون که اولین گل این بازی را به ثمر رساند، نشستند.

سان دیلی هم امروز به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: حدود 100 زن ایرانی فرصت حضور در دیدار تیم ملی کشورشان مقابل بولیوی را یافتند.

بر اساس این گزارش، زنان در جایگاه مجزا در داخل ورزشگاه اجازه یافتند با پرچم های ملی و بوق زدن تیم خود را تشویق کنند.

حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی تهران در حالی صورت گرفت که در جریان برگزاری جام جهانی 2018 روسیه گروه از بانوان این کشور در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی، پخش زنده مسابقه ایران و پرتغال را تماشا کردند؛ حتی تعدادی از نمایندگان زن مجلس نیز برای دیدار انتخابی جام جهانی مقابل سوریه که سپتامبر 2017 برگزار شد، برای حضور در این مسابقه دعوت شدند و دستکم یک نفر حضور خود را تایید کرد.

سایت نیشن پاکستان هم با انتشار تصاویری از بانوان تماشاگر مسابقه، نوشت زنان ایران در بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی عکس سلفی گرفتند.

سایت سوئدی fotbollskanalen در گزارشی کوتاه اعلام کرد: زنان ایران هر چند به تعداد محدود امکان تماشای مسابقه فوتبال را یافتند.

دیدار مقابل بولیوی دومین بازی دوستانه تیم ایران قبل از جام ملت های آسیا 2019 است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز