بهتاش فریبا:

استقلال با برد مقابل سایپا به صف اول مدعیان بازگشت

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۲:۵۳:۵۳
کد خبر: ۷۶۶۸۰۷
استقلال با برد مقابل سایپا به صف اول مدعیان بازگشت
پیشکسوت باشگاه استقلال می گوید که این تیم با کسب امتیازات در دو بازی گذشته و با حضور جوانان یک مدعی قهرمانی در لیگ برتر است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهتاش فریبا، پیشکسوت و عضو کمیته فنی استقلال در مصاحبه با سایت رسمی باشگاه استقلال درخصوص بازی مقابل سایپا و شرایط تیم صحبت کرد که به شرح زیر است:

*شرایط بازی مقابل سایپا
باید به حال شرایط زمین بازی دیروز تأسف خورد چراکه در تضاد با فوتبال زیباست. سازمان لیگ باید فکری کند و از تکرار چنین شرایطی جلوگیری کند. این وضعیت هم به ضرر استقلال بود و هم سایپا اما با این حال بازی خیلی خوب از آب در آمد. استقلال با تعداد زیادی از بازیکنان پا به توپ و تکنیکی عملکرد خیلی خوب و تماشاگرپسندی داشت. بازیکنان در 10 دقیقه اول تمرکز کافی نداشتند اما به مرور زمان به بازی مسلط شدند. استقلال خیلی خوب توانست گل خورده را جبران کند، 3 بار ضربات آخرش به تیر دروازه خورد و چند موقعیت تک به تک دیگر هم داشت که همگی گواه از برتری این تیم داشت. سایپا حریف خیلی خوب و قدرتمندی است و پیروزی مقابل این تیم کار بزرگی بود.

*هرچه فاصله خطوط کمتر شود بهتر است و تیم با هماهنگی بهتری بازی می‌کند. خط دفاعی دیروز جلوتر از گذشته بازی ‌می‌کرد و این اجازه بازی هوایی را به سایپا نمی‌داد. این روش خیلی خوبی است برای بازی مقابل تیم‌های مثل سایپا که علاوه بر بازی زمینی در نبردهای هوایی هم عملکرد خوبی دارند. علی کریمی مقابل سایپا روز خیلی خوبی را داشت و کاملاً در ترکیب جا افتاده است. او به خوبی به مدافعان کمک می‌کرد و در پخش توپ هم عملکرد موفقی داشت. همچنین فرشید باقری روز خوبی داشت، چه در کارهای تهاجمی و چه کارهای دفاعی.

*حمله از جناحین
از زمان حسن نظری گرفته تا همین حالا و با حضور وریا، استقلال تیمی راست رو بوده اما حالا می‌بینیم که استقلال به خوبی از سمت چپ هم جلو می‌آید. آرمین سهرابیان علاوه بر عملکرد خوب در پست دفاع میانی در پست دفاع چپ هم خوب بوده است. یکی از مشکلاتی که مدافعین کناری ما دارند این است که وقتی از یار مقابل خود عبور می‌کنند، نمی‌توانند بعد از آن پاس خوب یا بازیسازی خوبی کنند. اما دیروز دیدیم که سهرابیان علاوه بر عبور از یار مقابل در پاس‌های رو به جلو، کات بک، سانتر و حتی شوت زنی هم عملکرد خوبی داشت.

*ترکیب استقلال در خط تهاجمی
امروزه در فوتبال، تیمی که قدرت حمل توپ بالا و سرعت خوبی دارد کار را برای حریفانش سخت می‌کند. نمونه خوبش را می‌توان در ترکیب تیم‌های گواردیولا مشاهده کرد. در حال حاضر این شرایط در استقلال هم بوجود آمده که تا پیش از این کمتر سابقه داشته است. سه بازیکن تکنیکی و سرعتی استقلال در بازی دیروز (قائدی، صیادمنش و طارق) به خوبی برای هم و مرتضی تبریزی موقعیت سازی کردند و وظایفشان را به بهترین شکل انجام دادند. استقلال برای بازی در پست مهاجم نوک به کسانی مثل تبریزی نیاز دارد که هم در توپ‌های هوایی و هم توپ‌های زمینی تمام کننده خوبی هستند. فکر می‌کنم تبریزی کم کم به شرایط ایده‌آل می‌رسد و به مرور زمان با همبازیان جدیدش هماهنگ می‌شود.

*جهش در جدول لیگ با کمک جوانان
این سه برد پیاپی به لحاظ روحی کمک خیلی خوبی به استقلال کرد و تیم را در صف اول مدعیان قرارداد. برای بازی‌های آسیایی نیاز به حضور با تجربه‌هاست اما در بازی‌های داخلی باید از جوانان استفاده کرد تا بتوانند تجربه کسب کنند و استعدادشان را به نمایش بگذارند. دیروز در غیاب خیلی از بازیکنان، جوانان سنگ تمام گذاشتند و عملکردشان جای تحسین دارد. به خصوص الهیار صیادمنش که به موقع در هرجایی از زمین حضور پیدا ‌می‌کرد و برای تیم حریف خطر آفرین می‌شد.

*بازی مقابل سپاهان
بازی هفته آینده هم آزمون سختی است اما مربیان شناخت خوبی از همدیگر دارند. شاید بتوان گفت بازی سپاهان به نوعی شبیه به بازی سایپاست. چه در نبردهای هوایی و چه زمینی تیمی خطرناک است. به نظرم باید رویکرد استقلال برای این بازی مانند بازی با سایپا باشد و کمی خط دفاعی را جلوتر بکشد. در کل فکر می‌کنم بازی خوبی شاهد باشیم.

نظر شما