شاهین ایزدیار با حضور در خبرگزاری برنا:

برای تک‌تک مدال‌هایم زحمت کشیدم/ در پارالمپیک هم می‌خواهم تاریخ‌سازی کنم/ لقب مایکل فلپس را دوست دارم/ برای تماشای دیدار پرسپولیس و السد حتما به ورزشگاه می‌روم

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۶:۱۸:۴۱
کد خبر: ۷۶۷۰۱۱
برای تک‌تک مدال‌هایم زحمت کشیدم/ در پارالمپیک هم می‌خواهم تاریخ‌سازی کنم/ لقب مایکل فلپس را دوست دارم/ برای تماشای دیدار پرسپولیس و السد حتما به ورزشگاه می‌روم
دارنده 6 مدال طلای بازی‌های پارا آسیایی، گفت: با تمریناتی که در مشهد دارم، امیدوارم بتوانم بازهم روی سکو بروم و تاریخ ساز شوم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاهین ایزدیار، شناگر پرافتخار کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی با حضور در خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت خود با خبرنگار برنا صحبت کرد.

*آیا فکر می‌کردید 6 مدال طلا و یک مدال نقره کسب کنید؟

در رنکینگ یک چیزهایی مشخص بود ولی اینکه بخواهم بگویم که صددرصد 7 مدال از 7 ماده ای که به آب زدم فکرش را نمی کردم و اینکه 6 طلا شود در ذهنم نبود اما خدا را شکر تمام توانم را گذاشتم و با کمک خدا و دعای مردم توانستم سربلند بیرون بیایم.

*بعضی اوقات یک ورزشکار در یک رشته چند مدال به دست می‌آورد باعث می‌شود که روی مسابقات بعدی زیاد تمرکز نگذارد ولی برای شما اینگونه نبود و تا آخرین مسابقه تلاش، پشتکار و انگیزه را داشتید؛ این از کجا نشأت می‌گیرد؟

ورزشکاران از لحاظ ذهنی تخلیه می شوند زیرا قبل آن مدال گرفته اند ولی من برای تک تک مدال‌ها زحمت کشیدم و هزاران کیلومتر شنا کردم و تا آخرین لحظه و سانتیمتر تمام توانم را گذاشتم و با 12 صدم ثانیه نسبت به رقیب هندی ام که دوم شد طلا را گرفتم و بدنم کامل تخلیه شد.

*در بازی‌های گذشته پارالمپیک و پاراآسیایی مدال های زیادی گرفته بودیم ولی یکی از مسایلی که این مدال‌های طلای شما را برای مردم و مسئولین شیرین‌تر کرد این بود که این مدال‌ها در ورزش شنا به دست آمد ورزشی که شاید خیلی‌ها هنوز باور ندارند که ما در یکسری ورزش‌های پایه و مادر موفق باشیم ولی شما این را ثابت کردید و استارت این موفقیت از کجا خورد؟

استعدادی که در بچه های ملی ایران است در هیچ کشوری نیست. همین رقیب قزاقستانی من دو سال در آمریکا تمرین کرده بود ولی بعد از من آمد و مدال نقره و برنز گرفت و این نشان داد که از نظر علمی چیزی از دنیا کم نداریم. با اینکه شنا عقب است و استعداد بچه ها خیلی بالا است و اینکه در  رشته هایی مثل کشتی و وزنه برداری همیشه کسب مدال داشتیم و مردم از شنا و دوومیدانی انتظار کسب مدال نداشتند و امیدوارم با این مدال آوری راه برای بقیه شناگرها و رشته ها باز شود و خوب شد که دیده شدیم در نظر مردم و مسئولین و امیدواریم که بیش از پیش به ما بها دهند.

*آیا این اتفاق در پارالمپیک 2020 نیز خواهد افتاد؟

بحث پارالمپیک با بحث پاراآسیایی فرق دارد و یک مسابقاتی است که از کل دنیا می آیند، من آنجا ماده اصلی ام 100 متر قورباغه است که در لندن و ریوشرکت کردم و به فینال رسیدم ولی دیگر به فینال رسیدن من را ارضا نمی کند و توقع مردم از من بالا رفته و امیدوارم که بتوانیم با تمریناتی که در مشهد زیرنظر مهدی ضیا دارم بتوانم روی سکو بروم و تاریخ ساز شوم.

*انتظارات از شما بیشتر شده و کار شما سخت‌تر است.

انتظارات از من بالا رفت و کارم را سخت تر و سنگین تر کرد، امیدوارم که توان داشته باشم و تلاشم را می کنم که در پارالمپیک 2020 روی سکو بروم.

*لقب مایکل فلپس ایرانی شما را خوشحال کرد؟

مایکل فلپس لقب بزرگی است و پرمدال ترین ورزشکار دنیا است و 23 مدال طلا دارد، اسم بزرگی است و امیدوارم که شایسته آن باشم و ممنون مردم ایران هستم که این لقب را دادند و امیدوارم که بتوانم آن را حفظ کنم.

*ورزش جانبازان و معلولین ما در 4-5 سال گذشته روند خوبی را طی کرده است از جمله شما و سیامند رحمان و بسکتبال و والیبال نشسته که توانستند برای اولین بار قهرمان شوند این از کجا نشأت می‌گیرد این انگیزه بین بچه‌های جانباز و معلول؟

اولا به آقای خسروی وفا برمی گردد که ریاست پارالمپیک را برعهده دارند. ایشان خیلی خوب فدراسیون جانبازان و معلولین را حمایت کردند و صمیمی و در نهایت حمایت های وزیر ورزش و جوانان که جاکارتا تشریف آوردند و اولین طلای مسابقات را که در شنا بود مشاهده کردند و به من دادند این را می دانم که بچه های معلول می خواهند به دنیا ثابت کنند که چیزی کم ندارند و استعداد آنها بیشتر از افراد عادی است.

*بحث جداسازی کمیته ملی المپیک از پارالمپیک که توسط دکتر مسعود سلطانی‌فر اتفاق افتاد، فکر می‌کنم استارت موفقیت بعدی ورزش جانبازان و معلولان در مسابقات بعدی شود؟

این جداسازی خیلی خوب بود و باعث شد که بهتر دیده شویم و به نفع مان شد و باعث شد بودجه بیشتر در اختیار داشته باشیم و اردوهای بیشتری را برگزار کنیم. من برای مسابقات جاکارتا دو هفته به مجارستان رفتم و خیلی کمکم کرد در کسب این نتایجی که گرفتم.

*کسب ششمین مدال طلا یک سروصدای دیگری هم کرد درخصوص 6 گل معروف پرسپولیس که مشخص شد یک قرمز دو آتیشه هستید.

عدد 6 متعلق به تیم پرسپولیس است و هر کسی تیم محبوبی دارد و تیم مورد علاقه من پرسپولیس است ولی الان قرمزپوشان در آسیا برای ایران افتخار کسب می کنند. آنها نماینده ملت ایران هستند و برای ایران افتخار کسب می کنند و فرقی ندارد که قرمز باشد یا آبی الان دیگر یک نماینده از ایران است که امیدوارم یکم آبان سرخپوشان به فینال برسند.

*بازی برگشت به ورزشگاه می روید؟

بله، آقای گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس من را دعوت کردند و حتما به ورزشگاه آزادی خواهم رفت.

نظر شما