شهاب سلطانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مخالف جوانگرایی نیستم/ بعد از موفقیت در جاکارتا انتظارات از کاراته بالا رفته است

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۶:۳۰:۰۶
کد خبر: ۷۶۸۷۵۶
مخالف جوانگرایی نیستم/ بعد از موفقیت در جاکارتا انتظارات از کاراته بالا رفته است
مربی تیم ملی کاراته گفت: مخالف جوانگرایی نیستم اما برای حضور در المپیک از دو سال گذشته ورزشکاران مسابقات خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شهاب سلطانی، مربی تیم ملی کاراته درباره آمادگی تیم ملی کاراته برای رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: اردو تدارکاتی تیم ملی تا روز جمعه پیگیری خواهد شد و بعد از سه روز استراحت تمرینات تا روز اعزام ادامه خواهد داشت. 12 آبان ماه تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات به اسپانیا اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این اردو تمرینات تخصصی برای حضور موفق ورزشکاران با شرایط در مسابقات جهانی پیگیری می‌شود. بر اساس قدرت حریفان سعی می‌کنیم کارتاکاهای کشورمان را برای این دوره از رقابت‌‍‌ها به آمادگی لازم برسانیم. اکنون ورزشکاران را از نظر روحی و روانی و نکات تکنیکی برای حضور موفق در این مسابقات آماده می‌‌کنیم.

سلطانی با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان نسبت به گذشته متفاوت است، افزود: تاکنون 139 کشور برای حضور در این مسابقات ثبت نام کردند و استقبال این تعداد کشور بی سابقه است. این دوره از رقابت‌ها به دلیل تاثیر در کسب المپیک بسیار مهم است. در مسابقات جهانی کسب مدال طلا دو هزار امتیاز دارد که در کسب سهمیه المپیک بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در رقابت‌های جهانی همه تیم‌ها با تمام قوا حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: شرایط برای همه تیم‌ها بسیار سخت است. تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا در این دوره از رقابت‌ها بهترین نتایج را کسب کنید. بعد از درخشش در رقابت‌های آسیایی جاکارتا انتظارات از تیم ملی کاراته افزایش یافت. رقابت‌های قهرمانی جهان بسیار متفاوت است و صدم ثانیه ها در این رقابت‌ها برای ورزشکاران مهم است.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه یادآور شد: بعضی از اتفاقات در رویدادهای مهمی همانند رقابت‌های قهرمانی جهان از دست کادرفنی خارج است. امیدواریم بدون بدشانسی به مدال‌های خوش رنگی برسیم. این تنها رقابت برای کسب سهمیه المپیک نیست بلکه امتیازات مسابقات قهرمانی جهان ما را به کسب سهمیه کمک می‌کند. بعد از رقابت‌های آسیا باید 7 مسابقه کاراته وان و 4 مسابقه سری آرا پشت سر بگذاریم تا در نهایت بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی کاراته اکنون در شرایط بسیار خوبی است، اضافه کرد: معتقدم تنها تیم یک دستی هستیم که در همه اوزان ورزشکاران ما قهرمان جهان هستندتعدادی از افراد بدون اطلاعات کافی بحث بالا بودن سن ورزشکاران تیم ملی کاراته را در میان می‌گذارند. مخالف جوانگرایی نیستم اما برای حضور در المپیک از دو سال گذشته ورزشکاران مسابقات خود را آغاز کردند و هرگز امکان کنار گذاشتن کارته کاران وجود ندارد زیرا امتیازات به نام فرد به ثبت می‌رسد.

سلطانی در پایان گفت: جدی ترین‌رقیب ایران در مسابقات قهرمانی جهان تیم‌های اسپانیا، فرانسه، آذربایجان، مصر و ژاپن هستند البته در اروپا و آسیا تک چهره‌هایی هم وجود دارند که می‌توانند کارته‌کاران کشورمان را اذیت کنند. در این اردو تدارکاتی آنالیز دو بخش انجام می‌شود. بخشی از آنالیز حریفان و بخشی بازی‌های ورزشکاران تیم ملی است. فیلم‌ها به شکل گروهی و فردی پخش می‌شود. بعضی از جلسات حریفان آنالیز می‌شود و بخشی دیگر به صورت انفرادی آنالیز حریفان برای کارته‌کاران  پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز