دکتر مسعود سلطانی فر در نشست روسای فدراسیون های ورزشی مطرح کرد:

با همدلی و برنامه ریزی فینال آبرومندی در آسیا برگزار می کنیم/ از تجربیات روسای فدراسیون های بازنشسته استفاده خواهیم کرد

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۲۰:۰۵:۲۲
کد خبر: ۷۶۸۸۰۰
با همدلی و برنامه ریزی فینال آبرومندی در آسیا برگزار می کنیم/ از تجربیات روسای فدراسیون های بازنشسته استفاده خواهیم کرد
وزیر ورزش و جوانان با تبریک موفقیت پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: با همدلی و برنامه ریزی فینالی آبرومند در لیگ قهرمانان آسیا که ان شاءالله منجر به قهرمانی نماینده ایران شود ، برگزار می کنیم .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر در نشست با روسای فدراسیون ها که عصر امروز برگزار شد با تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان ،درگذشت بهرام شفیع رییس فدراسیون هاکی و مجری برنامه ورزش و مردم را تسلیت گفت و ادامه داد: زنده یاد بهرام شفیع در مجموعه فدراسیون هاکی و در صدا و سیما منشا خدمات ارزنده ای بود و چهره بشاش او همچنان در اذهان باقی خواهد ماند.

دکتر سلطانی فر در ادامه بحث روسای فدراسیون های بازنشسته را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اکثریت قریب به اتفاق بازنشستگان که در عرصه های مختلف مجددا به کارگیری شدند ،حتما دارای توانمندی های و استعدادهای قابل توجهی بودند که خدمات آنها قابل تقدیر است و وظیفه داریم از زحمات خالصانه انها تقدیر و تجلیل کنیم از طرفی قطعا از تجربیات گرانبههای انها در زمینه های مختلف در چهارچوب قانون نیز در قالب مشاوره بهره خواهیم گرفت.
 
وزیر ورزش و جوانان سال 97 را سال موفقیت امیزی برای ورزش ایران نام برد و با اشاره به توفیقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی و رکورد شکنی کاروان ایران با 62 مدال در بازی های آسیایی 2018 همچنین عنوان سومی کاروان ورزشی خودباوری و امید در بازی های پاراآسیایی و صعود هفده پله ای ایران در بازی های المپیک 2018 جوانان در بوینتس آیرس ابراز امیدواری کرد که در ادامه نیز تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به مقام قهرمانی برسد و تیم ملی فوتبال ایران نیز بتواند در جام ملت های آسیا به انتظار طولانی مدت مردم برای قهرمانی پایان دهد.
دکتر سلطانی فر با تبریک موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: پرسپولیس و استقلال برای اولین بار بصورت همزمان به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان اسیا صعود کردند که پرسپولیس مقتدرانه الدحیل قطر را حذف کرد و استقلال هم در بازی برگشت استحقاق برتری مقابل السد قطر را داشت اما اخراج یک بازیکن در دقایق پایانی مانع این موفقیت شد در غیر اینصورت می توانستیم یک نیمه نهایی تمام ایرانی را شاهد باشیم اما خدا را شاکریم که بعد از 9 سال یک تیم ایرانی مجدادا به فینال لیگ قهرمانان اسیا راه یافته است و در فینال حریف ژاپنی را پیش رو دارد.
 
وزیر ورزش و جوانان برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان اسیا در ورزشگاه ازادی را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با این همدلی که در حال حاضر وجود دارد و با برنامه ریزی شایسته و تدبیر، فینالی آبرومند که توام با قهرمانی پرسپولیس می شود را انشالله برگزار خواهیم کرد.
دکتر سلطانی فر از اغاز مجدد ستاد عالی بازی های آسیایی ،پاراآسیایی ،المپیک و پاراالمپیک خبر داد و اظهار داشت: از یکسال و نیم پیش که فعالیت این ستاد شروع شد ،بازی های داخل سالن اسیا و همچنین بازی های همبستگی کشورهای اسلامی همچنین بازی های آسیایی و پاراآسیایی را در راستای حضور قدرتمندانه در المپیک و پاراالمپیک عنوان کردیم و اکنون نیز در فاصله 22 ماه تا رویداد مهم المپیک 2020 برنامه ریزی برای حضور شایسته و قدرتمندانه را ادامه خواهیم داد.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این مهم که برنامه ریزی برای بازی های المپیک در ادوار گذشته معمولا از شش تا هشت ماه قبل صورت می گرفته است تصریح کرد: اکنون در فاصله 22 ماه تا قبل از بازی های المپیک قصد داریم کاملا بر روی این رویداد مهم متمرکز شویم تا در رشته های مختلف به نتایج ارزشمندی دست یابیم .
دکتر سلطانی فر ادامه داد: با توجه به اینکه حضور در بازی های المپیک با کسب سهمیه محقق می شود توضیح داد: انچه مسلم است ورزشکارانی که سهمیه می گیرند معمولا خودشان باید در المپیک حضور یابند به همین دلیل فدراسیون ها علاوه بر برنامه ریزی هایی که برای موفقیت انجام می دهند باید تمرکز خاصی هم روی تک تک قهرمانان داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: در جلسه ایی هم که با رییس فدراسیون دو ومیدانی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر احسان حدادی سه تا چهار نفر دیگر با توجه به رکوردهای خود می توانن شانس کسب مدال المپیکی داشته باشند که این مهم به شرط تمرکز روی انها از هم اکنون و در قفاصله حدود دو سال تا المپیک محقق خواهد شد .
دکتر سلطانی فر گفت: خیلی دور از ذهن نیست که علاوه بر رشته های کشتی ،وزنه برداری ،تکواندو و دومیدانی در رشته هایی همچون کاراته ،شمشیربازی ،تیراندازی و قایقرانی هم برای مدال المپیکی برنامه ریزی کنیم البته تحقق مدال المپیکی این رشته ها منوط به تمرکز روی انها از همین اکنون است که در دستور کار ما هم قرار گرفته است .
وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد با همان همدلی و همگرایی که منجر به موفقیت های خوبی برای ورزش ایران شد در ادامه هم با برنامه ریزی افتخارآفرینی در بازی های المپیک 2020 به ارمغان اید.
دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از اظهاراتش به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی اشاره کرد اظهار داشت: این المپیاد که قرار است اواخر آبان ماه آغاز شود کار اساسی ،زیربنایی و پایه ای است و بر روی سنین 12 تا 15 سال متمرکز می شویم که می تواند برای توسعه ورزش کشور مثمر ثمر واقع شود .
وزیر ورزش و جوانان گفت : شاید با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در سال جاری به این نتیجه برسیم که در سال های بعد آن را بصورت بین المللی برگزار کنیم تا یک اقدام پایه ای برای توسعه و ترویج ورزش کشور محقق شود.
 
دکتر سلطانی فر در نشست روسای فدراسیون های ورزشی به برگزاری مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی هم اشاره کرد و توضیح داد: در این نشست یک کرسی نایب رییسی برای ایران بدست امد همچنین در قفالب یک کمیته هم نمایندگان ایران سه کرسی گرفتند که قابل تقدیر و تشکر است.
 
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به جلسه هیات دولت با حضور رییس جمهور اشاره کرد و توضیح داد: رییس جمهور محترم علاوه بر تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولین ورزش و قهرمانان و افتخارآفرینان تاکید کردند که جامعه به شور و نشاط و شعف نیازمند است و تاکید کردند باید از ابزار ورزش و هنر نشاط و شادابی را در ترویج و توسعه دهیم .
 
دکتر سلطانی فر با اشاره به اظهارات رییس جمهور تصریح کرد: دکتر روحانی تاکید داشتند تا ارگان هایی نظیر صدا و سیما ،آموزش و پرورش ،فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان برای ماه ربیع الاول که ماه با برکت و شادی اهل بیت در ان وجود دارد به مناسبت های خوش یمنی که پیش رو داریم با توجه به فضای کنونی جامعه که با تنگناهای اقتصادی مواجه شده ، فضایی همراه با شادی و نشاط را برای جامعه بوجود اوریم .
 
وزیر ورزش و جوانان ، ورزش را یکی از عرصه های مهم در ایجاد بستر مناسب برای شور و شعف مردم دانست و تاکید کرد باید تلاش کنیم با ورزش که ابزار ارزانی برای پر کردن اوقات فراغت مردم است حرکت های مثمر ثمری را برای مردم در این برهه کنونی انجام دهیم تا با گذر از این وضعیت خیلی سریع به شرایط ثبات اقتصادی برسیم .
دکتر سلطانی فر تاکید کرد: قطعا شرایط سخت اقتصادی زیاد طولانی نخواهد شد و بر خلاف ادعای آمریکا فروش نفت ایران با وجود فشارهای آمریکا به صفر نخواهد رسید و هر چند که فروش نفت به نصف رسیده اما حاد نیست و انشالله به یک ثبات اقتصادی خواهیم رسید.
وزیر ورزش و جوانان از تامین ارز ثانویه بصورت محدود برای اعزام های مهم ورزشی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تدبیر و برنامه ریزی ورزش ، هم از این مرحله سخت عبور خواهد کرد.
دکتر سلطانی فر گفت: آنچه مسلم است بر خلاف سال 92 که همه کشورها پشت آمریکا در برابر ایران ایستاده بودند این بار اروپا هم متعهد شده که در قبال برجام با ایران مراوده داشته باشد و همه اینها می طلبد که در این شرایط سخت بتوانیم با برنامه ریزی و تدبیر مناسب به توسعه کشور کمک کنیم .
نظر شما