در جلسه تخصص با اعضای ستاد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش مطرح شد؛

داورزنی: استعدادیابی حلقه مفقوده در ورزش کشور و یک بحث جدی می باشد

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۹:۵۱:۴۵
کد خبر: ۷۷۰۱۰۵
داورزنی: استعدادیابی حلقه مفقوده در ورزش کشور و یک بحث جدی می باشد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، گفت:یکی از اهداف برگزاری این المپیاد در رده‌های پایه ایجاد فرصتی مناسب برای فدراسیون‌هاست تا در بعد شناسایی و پرورش مستعدین بتوانند از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده نمایند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه تخصصی امروز با اعضای ستاد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بر برگزاری کمی و کیفی این المپیاد تاکید و آن را یک بحث جدی دانست و اظهار داشت :با برگزاری المپیاد نقاط ضعف فدراسیونهای ورزشی که فاقد استراتژی عملیاتی مناسب استعدادیابی هستند مشخص خواهد شد که پس از آن باید بدنبال رفع نقاط ضعف خود باشند. یکی از اهداف برگزاری این المپیاد در رده‌های پایه ایجاد فرصتی مناسب برای فدراسیون‌هاست تا در بعد شناسایی و پرورش مستعدین بتوانند از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده نمایند.

 وی در ادامه اظهار داشتند: برگزاری المپیاد می تواند خون تازه ای در زمینه شناسایی و پرورش مستعدین در سطح کشور تزریق نماید.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ،  استعدادیابی در حوزه ورزش را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و عنوان کرد : در روستاها و بیشتر بخشهای کشور استعدادهای خوبی داریم اما هیاتهای ورزشی استانها به خاطر نبود سیستم نظام مند استعدادیابی آنها را شناسایی نکرده اند. با برنامه‌ریزی که توسط دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان جهت برگزاری المپیاد صورت پذیرفته است مستعدین ورزشی در تمامی بخش های کشور شکوفا خواهد شد و در آینده نه چندان دور دغدغه اصلی فدراسیون های ورزشی که همان استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم‌های ملی است برطرف می گردد.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش جوانان در خاتمه ضمن حمایت از برگزاری المپیاد و کشف استعدادها از سوی وزارت ورزش و  جوانان این موضوع را یک ضرورت کاملاً جدی دانست و گفت :موضوع برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش موضوعی کاملا جدی است و باید به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شود.دراین روند می بایستی استعدادهابه فدراسیون‌ها تزریق شود و مانند خون تازه ای به رگ هایشان جاری خواهدشد ودراین میان ورزش قهرمانی جان تازه ای خواهد گرفت. انشالله ، المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور سنگ بنایی برای استعداد یابی و کشف استعداد برای آینده ورزش کشور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز