محمد یاوری:

تیم نونهالان در مسیر درستی قرار دارد

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۰:۴۳:۴۴
کد خبر: ۷۷۰۸۰۷
تیم نونهالان در مسیر درستی قرار دارد
سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان ایران در آستانه دیدار این تیم مقابل توجوانان چین گفت: هدف اصلی ما در تورنمنت "آری" کسب یک تجربه دشوار و البته متفاوت بین المللی بود که فکر می کنم به این هدف نزدیک شدیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد یاوری گفت: تیم ملی نونهالان ایران باتوجه به رده سنی تیم های شرکت کننده در این بازی ها وباعنایت به اهدافی که برای این تیم تعریف شده همانطورکه قبل از عزیمت به کره گفته بودم با هدف کسب اولین تجربه مقابل تیم های شرق آسیا وارد این مسابقات شد و در هر 3 بازی برابر تیم هایی قرار گرفت که از نظر سنی حداقل 2-3 سال بزرگ تر از بچه های بودند.اولین بازی ما با تیم نوجوانان هانابانک کره جنوبی برگزار شد و مقابل بازیکنانی قرار گرفتیم که تجربه حضور در چند تورنمنت رده سنی نوجوانان را داشتند. سرعت و قدرت بدنی آنها اصلا باتیم ما قابل مقایسه نبود و طبیعتا بازی بسیار سختی را پشست سر گذاشتیم که با شکست تیم ما همراه بود. در بازی دوم هم مقابل تیم نوجوانان پیونگ یانگ کره شمالی شکست خوردیم با این وجود بچه ها عملکرد بهتری داشتند تا اینکه در سومین بازی مقابل نوجوانان بنیادکار ازبکستان پیروز شدیم. در مورد شرایط جغرافیایی و جوی منطقه هم باید بگویم ما در یک منطقه کوهستانی با هوایی بسیار سرد حضور داریم و با این وجود بچه ها رفته رفته خودشان را با شرایط بازی در موقعیت دشوار تطبیق دادند.

یاوری اضافه کرد: این تیم ها به دایل شرایط سنی که دارند سال آینده بزرگ تراز رده سنی نوجوانان خواهند بود اما تیم ما در شرایط سنی مناسب آماده می شود و می تواند سال آینده در رده نوجوانان شرکت کند که طبیعتا کسب چنین تجربه هایی برای این تیم بسیار مفید است. هدف فدراسیون فوتبال فراتر از این است که به دنبال نتیجه گیری  مقطعی در یک تورنمنت دوستانه باشیم بلکه ما می خواهیم تیم قدرتمندی بسازیم که در مسابقات رسمی رده نوجوانان از تجربه کافی برخوردار باشد. ما سه قهرمانی پیاپی در سال جاری و در تورنمنت های ارمنستان، قطر و کافای  ازبکستان داشته ایم که البته نتایج آن مسابقات هم برای ما اهمیت چندانی ندارد. مسئله مهم این است که تیم نونهالان ما در طول همین یک سال تجربه رویارویی با چند تیم اروپایی، عربی، آسیای میانی و شرق آسیا را داشته و تجارب بسیار خوبی از این تورنمنت ها کسب کرده است. بر این اساس باید بگویم ما در مسیر درستی قرار داریم و به تحقق هدف اصلی خودمان می اندیشیم.

سرمربی تیم نونهالان ایران گفت: در ادامه مسابقات تورنمنت "آری" روز پنج شنبه برای کسب مقام پنجم تا هشتم برابر تیم ملی نوجوانان چین قرار می گیریم که این مسابقه هم بازی مفیدی برای ما خواهد بود. به هر ترتیب می خواهم در اینجا  ازمسئولین فدراسیون فوتبال و کمیته های فنی و جوانان به خاطر حمایت ها و حسن شناخت و اعتقادی که من و همکارانم دارند تشکر کنم. امیدوارم با گذراندن این مراحل در نهایت به سطح مطلوبی از آمادگی فنی برسیم و بتوانیم تیمی قدرتمند و مدعی برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا آماده کنیم.

نظر شما