حسین سلطانی:

رکورد جوانان جهان را در تمرین زده بودم

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۵:۴۴
کد خبر: ۷۷۲۶۰۰
رکورد جوانان جهان را در تمرین زده بودم
حسین سلطانی وزنه‌بردار دسته 73 کیلوگرم ایران گفت: حضور در مسابقات جهانی ترکمنستان برایم یک تجربه خوب بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین سلطانی وزنه بردار 19 ساله دسته 73 کیلوگرم تیم ملی ایران که دیشب (یکشنبه) برای اولین بار در مسابقات جهانی ترکمنستان در رده بزرگسالان به روی تخته رفت و ضمن کسب تجربه در رده نوزدهم این مسابقات قرار گرفت، اظهار داشت: در این مسابقات قهرمانان جهان و المپیک حضور داشتند. در یک ضرب بد کار نکردم و در حرکت آخر با وزنه 150 کیلوگرم به رکورد جوانان دنیا حمله کردم که متاسفانه نتوانستم این وزنه را بزنم. اگر این وزنه را می‌توانستم بزنم خیلی خوب می‌شد.

وی ادامه داد: چون نزدیک 6 کیلو وزن کم کرده بودم در دوضرب توانم کم شده و بود نتوانستم آنطور که باید کار کنم برای همین در مسابقات رکود‌های تمرینی‌ام را به ثبت نرساندم ولی تجربه حضور در مسابقات بزرگسالان آنهم برای اولین بار تجربه خیلی خوبی بود. جو مسابقات و صحنه و دیگر چیزها با مسابقات جوانان و نوجوانان خیلی تفاوت داشت. امیدوارم این حضور تجربه‌ای باشد برای سال‌های بعدی.

وزنه‌بردار دسته 73 کیلوگرم تیم ملی اظهار داشت: در یک ضرب رکورد جوانان دنیا 149 کیلوگرم بود که من ابتدا موفق شدم 146 را بزنم اما در حرکت آخرم که 150 کیلوگرم بود موفق نشدم این رکورد را به نام خودم ثبت کنم. هرچند در تمرینات این وزنه را زده بودم اما به دلیل اینکه وزن کم کرده بودم نتوانستم در مسابقات از پس این وزنه بر بیایم.

وی با اشاره به شکستن رکورد جهانی یک ضرب و دوضرب در دسته 73 کیلوگرم توسط ژیانگ شی از چین، خاطرنشان کرد: با این تجربه‌ای که کسب کردم می‌خواهم در آینده از این دست افتخارات برای کشورم به دست بیاورم. ان‌شاءالله سال‌های بعد یک وزن بالاتر می‌آیم و به دنبال این هستم تا در دسته 81 کیلوگرم نتایج خوبیکسب کنم.

نایب قهرمان نوجوانان و جوانان جهان خاطرنشان کرد: حضور در مسابقات جهانی ترکمنستان از لحاظ تحربه برایم بسیار خوب بود اما در دوضرب می‌توانستم وزنه بیشتری بزنم و انتظارم از خودم بالاتر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز