مسابقات جهانی کاراته-اسپانیا؛

طلای بهمن در دل پاییز/ عسگری پیتزای ایتالیایی را سرو کرد

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۵:۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۷۴۱۸۹
طلای بهمن در دل پاییز/ عسگری پیتزای ایتالیایی را سرو کرد
بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی مردان کاراته کشورمان در فینال مسابقات جهانی با شکست نماینده ایتالیا به طلای مسابقات جهانی دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در حالی به میزبانی اسپانیا پیگیری می‌شود که بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم کشورمان در دور نخست "ویلیام انگمن" از سوئد را ۳ بر یک شکست داد و در ادامه برابر "لی فالی" از پین صاحب برتری ۸ بر صفر شد.

عسگری در سومین مبارزه خود با نتیجه 2 بر یک "یرمکآینازورف" قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد. در ادامه این رقابت‌ها عسگری موفق شد نماینده سنگال را با نتیجه  ۳ بر یک شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در این مرحله به دیدار "کن نیشی مورا" از ژاپن رفت و در حالی که یک پیروزی و یک شکست را برابر او در لیگ های جهانی تجربه کرده بود، در پایان این مبارزه حساس با رای داوران برنده و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عسگری در مرحله نیمه نهایی به دیدار "بسلان میزوف" از روسیه رفت و با برتری ۲ بر صفر راهی مبارزه پایانی شد.

عسگری امروز شنبه در فینال برای رسیدن به مدال طلا به مصاف نماینده ایتالیا رفت و این دیدار به سود نماینده کشورمان تمام شد و عسگری به طلای جهان دست یافت.

بهمن عسگری بعد از گذشت هفت سال از فینالیست شدن در رقابت‌های جهانی امیدها در مالزی امروز(شنبه) بار دیگر در فینال مسابقات جهانی به روی تاتامی رفت اما این بار در مسابقات بزرگسالان جهان و آن هم در مادرید اسپانیا، بهمن برای رسیدن به دیدار نهایی وزن منهای 75 کیلو گرم بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی راه سخت و پر فراز و نشیبی را طی کرد و امروز برای رسیدن به نخستین مدال انفرادی بزرگسالان جهان به مصاف "لوئیجی بوسا" کاپیتان کهنه کار تیم ملی ایتالیا رفت. "لوِئیجی بوسا" دو مدال طلای جهان و چهار نشان زرین قهرمانی اروپا دیده می شود، همراه با مدال‌های متعدد نقره و برنز جهان اروپا و کاراته وان، 

طلای امیدهای جهان در سال 2011 و طلای آسیا در سالهای 2013 و 2017, طلای کاراته وان استانبول 2017، طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا، نقره کاراته وان هلند، ترکیه و برنز پاریس  از جمله مدال‌هایی است که در کارنامه عسگری دیده می‌شود.

بهمن حالا پس از 12 سال کاراته ایران را در وزن منهای 75 صاحب مدال طلا کند، کاری که بهمن قادر به انجام آن است. آخرین بار جاسم ویشگاهی موفق شده بود در جهانی 2016 فنلاند به نشان طلای این وزن دست یابد.

مبارزه اول: ویلیام انگمن از سوئد، 3 بر 1
مبارزه دوم: فالی لی از چین، 8 بر صفر
مبارزه سوم: عبدالرحمان سنه از سنگال، 3 بر یک

مبارزه چهارم: یرمک آینازورف از قزاقستان، 2 بر صفر

مبارزه پنجم: کن نیشیمورا از ژاپن، تساوی صفر بر صفر پیروزی در هانتی3 بر 2
مبارزه ششم؛ بسلان مزوف از روسیه را 2 بر صفر

نظر شما