مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان:

المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، چشم انداز آینده ورزش کشور است

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۴:۵۶:۵۷
کد خبر: ۷۷۵۰۳۹
المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، چشم انداز آینده ورزش کشور است
علی رغبتی گفت: ایجاد فرصت برای استعدادها در اقصی نقاط کشور به آنها انگیزه تلاش مضاعف خواهد بخشید، زیرا میدانند که میدانی وسیع برای بروز استعداد های شان وجود دارد و این مطلب به رشد ورزش عمومی منجر خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان درخصوص اهمیت برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در سطح گسترده اظهار داشت: این المپیاد چشم انداز ورزش کشور است و با توجه به حضور بخش کثیری از هیئت های ورزشی استانها و تنوع رشته ها میتوان گفت به تمام ظرفیت های ورزشی کشور توجه شده است.

وی در ادامه به استمرار و اثرات مثبت برگزاری چنین رقابتها در سطح کشور درحوزه ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود: المپیاد در سال ها ی بعد باعث افزایش چشمگیر رشته های مدال آور در هر دو جنسیت پسران و دختران خواهد شد. اگر امروز در معدود رشته های شناخته شده بازی‌های المپیک و آسیایی موفق به کسب مدال می‌شویم بی شک در سال‌های آتی با دستاوردهای این المپیاد تعداد رشته های شانس مدال از رویدادهای مهم افزایش خواهد یافت.

رغبتی در ادامه گفت: در کنار این چشم انداز قهرمانی، ایجاد فرصت برای استعداد ها در اقصی نقاط کشور به آنها انگیزه تلاش مضاعف خواهد بخشید، زیرا می دانند که میدانی وسیع برای بروز استعداد های شان وجود دارد و این مطلب به رشد ورزش عمومی منجر خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت و برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان از حضور ۷۶ کارشناس حوزه ورزش در امر نظارت برعملکرد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور خبر داد و گفت: باتوجه به تنوع رشته های ورزشی، تعداد استانهای میزبان و اهمیت موضوع المپیاد، کارشناسان و بازرسان آن مشخص گردیده است و روز چهارشنبه ۲۳ آبان در جلسه تخصصی کلیه فرایند سنجش و ارزیابی تشریح خواهد شد.

رغبتی بابیان اینکه نحوه برگزاری المپیاد در چندین بخش با استاندارها را مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت، افزود: استانداردهای میزبانی، استانداردهای برگزاری، استانداردهای فنی و استانداردهای تیم های شرکت کننده از مواردی هست که کارشناسان مد نظر قرار خواهند داد و در واقع با برگزاری این المپیاد سطح استانداردها را آسیب شناسی و تقویت خواهیم کرد ودر نهایت برترین ها در بخش هییت ها ی ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی معرفی خواهند شد.

نظر شما