چهره‌های شاخص دنیای ورزش در هفته‌ای که گذشت؛

پیرمرد کروات، کارگردان نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا/ صدای سیلی از عشق‌آباد به تهران رسید

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۵:۳۳:۴۵
کد خبر: ۷۷۵۸۰۱
پیرمرد کروات، کارگردان نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا/ صدای سیلی از عشق‌آباد به تهران رسید
پروفسور پرسپولیس با رساندن این تیم به فینال لیگ قهرمانان آرزوی سرخپوشان را محقق کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ پرسپولیس- کاشیما

دور برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی ایران برگزار شد، سرخ‌پوشان در نخستین حضور خود در فینال این رقابت‌ها به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه 2 بر صفر به نفع کاشیما به پایان رسید و دیدار برگشت با تساوی بدون گل تمام شد تا در مجموع کاشیما قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

فینال+لیگ+قهرمانان+آسیا+،+پرسپولیس+ایران+-+کاشیما+انتلرز+ژاپن(۱)

 

پیشنهاد هفته؛ دیدار شیمیدر و ذوب‌آهن در لیگ بسکتبال

شیمیدر در این فصل با جذب چند بازیکن تیم ملی توانست نتایج خوبی کسب کند و رقابت بسکتبالیست‌های شیمیدر با تیم ریشه‌دار ذوب‌آهن بسیار دیدنی خواهد بود. شیمیدر با 6 امتیاز دوم جدول و ذوب‌آهن با سه امتیاز در رده ششم جدول لیگ برتر بسکتبال قرار دارد.

 

معرفی رشته؛ پارکور

پارکور یعنی عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از آسان‌ترین و ساده‌ترین شیوهٔ حرکتی و کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد است. البته در پارکور اصلاً نباید مسیر (مبدأ و مقصد) مشخص باشد یعنی موانع و مسیر از قبل تعریف شده نیستند و این فرد است که تصمیم می‌گیرد با استفاده از توانایی‌های خود از کدام مسیر برود و از کدام شیوهٔ حرکتی برای عبور از موانع استفاده کند. در پارکور فرد به هیچ عنوان دنبال موانع نمی‌گردد و این مسیر است که موانع را در مقابل راه فرد می‌گذارد. به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تریسر» (tracer) گفته می‌شود. پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته‌ است. انسان‌ها به‌طور طبیعی گستره‌ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع به وجود می‌آورند. از آن گذشته، کودکان به سهولت و صورت بدیع و با نشاط حرکت می‌کنند ولی ما هنگامی که شروع به حرکت آگاهانه می‌کنیم، آن ویژگی را از دست می‌دهیم. افراد زیادی در طول تاریخ روی حرکت انسان و بهبود آن کار کرده‌اند اما پارکور به معنای خاص آن، توسط ریموند بل، که یک سرباز فرانسوی در جنگ ویتنام بود، پایه‌گذاری شد. او و همراهانش به‌دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت‌ها، سرانجام توسط فرزندش دیوید بل به‌صورت مدون درآمد. دیوید بیشتر عمر خود را صرف سامان‌دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستین فوکان، که مشهورترین آن‌هاست، با آموزش‌های ریموند بل این ورزش را کامل کردند.

 

شخصیت هفته؛ برانکو ایوانکوویچ

سرمربی تیم پرسپولیس توانست در ممنوعیت سرخ‌پوشان در نقل و انتقالات و با نیمکت خالی به فینال لیگ قهرمانان برسد. وی در پایان بازی ایستاد و از حمایت هواداران تشکر کرد. تمرکز شاگردان برانکو برای تصاحب جام حذفی و لیگ برتر است. این تیم توانسته قهرمان لیگ شانزدهم و هفدهم لیگ برتر شود.

ddd

 

برنده هفته؛ مبینا علی‌نسب

تنها نماینده ایران در مسابقات قهرمانی بانوان جهان به مرحله سوم این دوره از رقابت‌ها رسید. تاکنون ایران نماینده‌ای نداشت که بتواند از دور اول مسابثات قهرمانی بانوان جهان صعود کند و علی‌نسب مازندرانی برای اولین بار این موفقیت بزرگ را رقم زد.

khanti4

 

بازنده هفته؛ محمدحسین برخواه

مربی تیم ملی وزنه برداری در مسابقات جهانی برای آمادگی محمدرضا براری، ملی‌پوش کشورمان، پیش از آغاز رقابت‌ها با ضربه زدن به صورت این وزنه‌بردار باعث شد 15 درصد از شنوایی براری از دست برود و این ملی‌پوش نتواند شرایط لازم برای مسابقه را داشته باشد. نکته جالب در این موضوع عدم توجه و پیگیری این مربی از براری و کشیده شدن این بحث به فضای مجازی و درگیری‌های مربی و بازیکن در صفحه‌های شخصی است.

01354227

 

نقد هفته؛ فدراسیون فوتبال

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان توانست در رقابت‌های بین قاره‌ای قهرمان شود. جام قهرمانی توسط مسئولان ورزشی امارات تقدیم ایران شد ولی جای خالی یکی از مسئولان فدراسیون در این مسابقات به شدت احساس می‌شد. در این چند سال اخیر تیم ملی فوتبال ساحلی توانست در رقابت‌های مختلف بین‌المللی عناوین خوبی را کسب کند.

saheli-th3

نظر شما