بررسی حواشی ایجاد شده در بازی سوپرجام لیگ؛

اقدام یک بام و دوهوای سازمان لیگ/ سرخابی‌ها چوب عدم قاطعیت فدراسیون را می‌خورند

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۵:۰۵:۲۰
کد خبر: ۷۷۶۵۰۳
اقدام یک بام و دوهوای سازمان لیگ/ سرخابی‌ها چوب عدم قاطعیت فدراسیون را می‌خورند
سازمان لیگ در یک اقدامی عجیب جام سوپرجام را تقدیم سرخپوشان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سوپرجام پیش از آغاز فصل جدید میان دو قهرمان فصل گذشته جام حذفی و لیگ برتر برگزار می‌شود. در بسیاری از کشورها این جام همانند جام‌های دیگر اهمیت بسیاری دارد. در گذشته  سوپرجام در ایران به شکل منظم برگزار نمی‌شد اما در چند سال اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این جام را هر ساله در زمان معینی برگزار کردند.

پیش از آغاز رقابت‌های لیگ هجدهم سازمان لیگ، تاریخ برگزاری سوپرجام را اعلام کرد. هرچه به زمان بازی نزدیک‌تر شدیم استقلال از حضور در سوپر جام طفره رفت. آبی‌ها که اردو تدارکاتی پیش از فصل خود را دیر آغاز کردند برای زمان دیدار سوپرجام از سازمان لیگ درخواست کردند این دیدار در زمان دیگری برگزار شود. در این میان سازمان لیگ کوتاه نیامد و اعلام کرد که سوپرجام در زمان معین برگزار می‌شود. این کش و قوس‌ها میان سازمان لیگ و دو باشگاه پر طرفدار ایران ادامه داشت تا اینکه سازمان تصمیم گرفت در یک اتاق بدون هیچ تشریفاتی سوپرجام را به کاپیتان، مربی و بدون سرمربی تیم به سرخپوشان تقدیم کند.

سازمان لیگ به جای آنکه برنامه ریزی درستی انجام دهد تا مشکلات حل شود کاری کرد که مدیران دو باشگاه در مصاحبه‌های رنگ و وارنگ بر علیه یک دیگر صحبت کنند. وظیفه اصلی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزاری مسابقات در زمان تعیین شده است. زمانی که سازمان لیگ مسابقه‌ای را اعلام می‌کند باید آن بازی را برگزار کند. استقلال باید در رقابتی که از مدت‌ها قبل اعلام شده شرکت کند اما نکته جالب توجه برگزار نشدن مسابقه سوپر جام است. مسابقه‌ای از سوی سازمان لیگ برگزار نشد اما بر اساس یک نامه باشگاه این سازمان تصمیم می‌گیرد جام را به سرخپوشان تقدیم کند. 

مسئولان استقلال هم به این قضیه اعتراض دارند که مسابقه‌ای برگزار نشد اما جام را به سرخپوشان دادند. قانون فوتبال بر این اساس است که زمانی تیمی را بازنده اعلام می‌کنند که مسابقه‌ای برگزار شود و یکی از  دو تیم‌ در مسابقه شرکت نکند، بعد از گذشت 15 دقیقه داور دیدار غیبت تیم مورد نظر را اعلام و تیم شرکت کننده برنده این دیدار اعلام می‌شود. سازمان لیگ بدون برگزاری رقابتی و حل مشکل موجود اقدامی انجام داد که دعوای خانوادگی فوتبال ایران به دادگاه CAS کشیده شود. 

اگر از همان ابتدا که سازمان لیگ تاکید به برگزاری رقابت سوپرجام را داشت و این دیدار را برگزار می‌کرد؛ اکنون این همه مشکلات میان مسئولان و هواداران دو تیم اتفاق نمی‌افتاد. اگر اهدای جام به پرسپولیس درست است چرا سازمان لیگ جام به این مهمی را  بدون بازی رسمی به کاپیتان و مربی تیم تقدیم می‌کند. استقلال باید در زمان تعیین شده در سوپرجام شرکت می‌کرد اما زمانی که بازی برگزار نشده این حق آبی‌ها است که از این اهدای جام شاکی باشند. البته مسئولان استقلال هم کار درستی انجام ندادند که شکایت را به دادگاه کشاندند اما زمانی که سازمان لیگ توانایی رفع مشکلات را ندارد آبی‌پوشان در تلاش هستند که جام را بازگردانند. 

استقلال علی رغم مشکلات باید در بازی سوپرجام شرکت می‌کرد. در فصل گذشته نفت تهران علی رغم مشکلاتی که در کادرفنی داشت و یک شبه، حمید درخشان جایگزین علی کریمی سرمربی نفتی‌ها شد و با همه مشکلات در سوپرجام شرکت کرد. همچنین استقلال در جام حذفی فصل گذشته باتوجه به اینکه خونه به خونه اعلام کرد در فینال جام حذفی بازی نمی‌کند اما بازی برگزار و استقلال قهرمان جام حذفی شد. در آن زمان سازمان لیگ هرگز بر روی نامه انصراف خونه به خونه اقدامی انجام نداد و طبق برنامه فینال جام حذفی برگزار شد. اگر در برگزاری سوپرجام هم سازمان لیگ برنامه ریزی مناسب داشت اکنون مشکلاتی در اهدای جام نبود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز