می‌خواهیم بهره لازم را از برگزاری این المپیاد بگیریم؛

سعادتمند: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در ۷۸ رشته برگزار خواهد شد/ چشم‌انداز اصلی ما حضور قدرتمند در المپیک جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ است

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۱:۱۰:۱۸
کد خبر: ۷۷۶۷۵۷
سعادتمند: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در ۷۸ رشته برگزار خواهد شد/ چشم‌انداز اصلی ما حضور قدرتمند در المپیک جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ است
مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: تمام استان‌ها و فدراسیون‌ها درگیر این طرح هستند چراکه برای روند برگزاری مسابقات کمیته ارزیابی داریم و همه کارها ارزیابی خواهند شد تا در نهایت در دهه فجر مدیران برتر مورد تشویق قرار بگیرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ احمد سعادتمند، مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، درخصوص برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی صحبت کرد.

سعادتمند در ابتدای صحبت‌هایش به ارائه آمار و ارقام درباره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی پرداخت و اظهار کرد: در این المپیاد 37 فدراسیون ورزشی منتخب در 12 رشته تیمی و 30 رشته انفرادی دخیل هستند. همچنین 2076 هیات ورزشی استانی در این المپیاد مشارکت دارند. در مجموع قرار است مسابقات در 78 رشته ورزشی که شامل 46 رشته در بخش پسران و 32 رشته در بخش دختران برگزار شود. مجموع کل ورزشکاران شرکت کننده در این المپیاد نیز 180 هزار و 49 ورزشکار خواهد بود که از این تعداد 6917 نفر دختران هستند.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص اهداف برگزاری چنین المپیادی با این گستردگی گفت: چشم‌انداز اصلی ما حضور قدرتمند در المپیک جوانان جهان در سال 2022 است که در کشور سنگال برگزار خواهد شد. به همین دلیل شرایط سنی در المپیاد را بین 12 تا 15 سال درنظر گرفته‌ایم تا بتوانیم بهره لازم را از برگزاری این المپیاد بگیریم.

او ادامه داد: بیش از 460 هزار دختر و پسر از دورترین روستاهای کشور مسابقات انتخابی‌شان در روستا، بخش، شهر، شهرستان و در نهایت استان آغاز کردند و سپس 18هزار و 49 ورزشکار در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از 31 استان و جزیره کیش و نهران از 29 آبان آغاز خواهد شد و نهم آذرماه به پایان خواهد رسید.

سعادتمند در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای نفرات برتر این المپیاد درنظر گرفته‌اند اظهار کرد: برترین‌های کشور در قالب 2400 نفر انتخاب خواهند شد و برای مستعدین برتر در چهار سال آینده بسته‌های حمایتی حقوقی، تحصیلی، مالی، پشتیبانی، پزشکی، آمادگی جسمانی و ... دیده شده است و این امر با توجه به ردیف بودجه‌ای که در سال 98 برای‌مان در نظر گرفته شده سالانه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در حال حاضر تمام استان‌ها و فدراسیون‌ها درگیر این طرح هستند چراکه برای روند برگزاری مسابقات کمیته ارزیابی داریم و همه کارها ارزیابی خواهند شد تا در نهایت در دهه فجر مدیران برتر مورد تشویق قرار بگیرند. اختتامیه مسابقات نیز از ساعت 15 روز 9 آذر در سالن افراسیابی برگزار خواهد شد. برای اولین بار در ورزش کشور یک رویداد ملی در حال برگزاری است که اعتبارات آن از قبل به حساب استان‌ها واریز شده است.

سعادتمند در پاسخ به این سوال که بودجه برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی به چه میزان است، گفت: حدود 10 میلیارد تومان هزینه میزبانی استان‌ها، شش میلیارد تومان برای اعزام‌ها و 5 میلیارد و 800 میلیون تومان برای اعتبار نخبگان در نظر گرفته شده است که در مجموع بالغ بر 21 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی است. این را هم باید بگویم که بیش از نیمی از فدراسیون‌ها مسابقات قهرمانی کشور برگزار نمی‌کنند و جالب آنجاست که بودجه مسابقات به حساب فدراسیون‌ها ریخته می‌شود. در این المپیاد نیز ما اعتبارات را به حساب فدراسیون‌ها واریز کردیم و تنها نظارت خواهیم کرد و در بحث اجرا هیچ دخالتی نخواهیم داشت.

او درباره اینکه آیا پس از بازنشسته شدن احمد ضیایی درصورتی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل او شود، سرپرستی فدراسیون والیبال را برعهده خواهد گرفت گفت: هنوز ضیایی رئیس فدراسیون است و من نمی‌دانم که او مشمول قانون می‌شود یا خیر اما به عنوان یک مدیر ورزشی هر جایی که جناب وزیر و داورزنی صلاح بدانند فعالیتم را ادامه خواهم کرد. کار کردن در فدراسیون‌های المپیکی به ویژه والیبال افتخار هر مدیری است.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان درباره اینکه در المپیک جوانان هدف کشورها نتیجه گرایی نیست و آیا هدف بلندمدت دیگری از برگزاری المپیاد دارند، گفت: اوج یک جوان برای حضور در تیم ملی از 16 سال به بعد شروع می‌شود. هدف اول ما حضور قدرتمند در المپیک جوانان جهان در سنگال است اما دو سال پس از آن المپیک 2024 را پیش‌رو داریم که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این استعدادها می‌تواند در دو المپیک آینده حضور داشته باشد. هدف ما جذب، آموزش و پرورش استعدادهای ورزشی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز