امروز مخاطبان نیازمند مطالعه آثار نوین هستند؛

هادی طباطبایى: کتاب موجب شکوفایى فرهنگ جامعه مى‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۱:۲۸:۲۷
کد خبر: ۷۷۷۲۵۵
هادی طباطبایى: کتاب موجب شکوفایى فرهنگ جامعه مى‌شود
دروازه بان اسبق تیم ملى کتابخوانى را عامل مهم شکوفایى فرهنگ جامعه قلمداد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هادى طباطبایى دروازه بان اسبق تیم ملى فوتبال و استقلال با اعلام اینکه کتاب موجب شکوفایی فرهنگ جامعه می شود، گفت: در جبهه فرهنگی کار کتابداران در کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جامعه تاثیرگذار است. کتاب یک غذاست؛ یک نوشیدنی روح است و چنانچه مقوى باشد، روح را تقویت می کند. کتاب دریچه‌ یی است به سوی روشنایی و وسیله‌ی ارتباط و انتقال فرهنگ میان انسان‌ها و نسل‌ها. تجربه نشان داده است که کتاب و رونق چاپ کتاب موجب رونق بازار فرهنگ می‌شود و جامعه یی که فرهنگ مطالعه در آن رشد داشته، پیشرفت و ترقی نیز داشته است.

وی بیان کرد: امروز مخاطبان نیازمند مطالعه آثار نوین هستند و با توجه به سیطره فضای مجازی بر زندگی روزمره باید نسبت به محتوای مورد پسند جوانان اقدام به نشر کتاب های آموزنده و موثر داشت.

طباطبایى در ارتباط با فعالیت هاى نهاد کتابخانه ها در سرتاسر کشور افزود: تنوع و دسترسى آسان به کتاب هاى مهم و مولف واقعا اتفاق خوب و مثبتى است. اما اعتقاد دارم که نهاد کتابخانه ها مثل گذشته باید فرهنگسازى کتاب خواندن در اجتماع را در دستور کار خود قرار دهد. نهاد کتابخانه ها در شرایط کنونى تنها مى تواند حیات کتابخوانى در کشور را امتداد بدهد.

دروازه بان اسبق تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی تبدیل به یکی از اساسی ترین نیازهای فرهنگی جامعه امروز شده است، گفت: با گسترش رسانه های عمومی و فضای مجازی منابع کسب اطلاعات افراد تا حدودی تغییر یافته است و ممکن است گاهی تصور شود با وجود سایتها و وب سایتها و نرم افزارهای اطلاع رسانی و ارتباطات اجتماعی نیاز به مطالعه کتاب کم شده باشد، اما اینگونه نیست و حوزه کتابخوانى سنتى کماکان ادامه باید پیدا کند.

این ورزشکار مطرح در خاتمه گفت: توجه به مطالعه و کتابخوانی می تواند موجب ارتقای سطح اقتصاد، فرهنگ و اقتدار کشور شود و نمی تواند انتظار توسعه منطقه و کشور را داشت اما از وزنه سنگینی به نام کتاب و مطالعه غافل شد. تعامل دستگاه‌های فرهنگی در حوزه کتابخوانی و نمایشگاه ها بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز