وزارت ورزش و جوانان با همکاری آکادمی ملی المپیک برگزار کرد؛

کارگاه دانش افزایی ویژه مدیران پایگاه ورزش قهرمانی و روسای کمیته‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۲:۴۰:۴۷
کد خبر: ۷۷۷۳۰۴
کارگاه دانش افزایی ویژه مدیران پایگاه ورزش قهرمانی و روسای کمیته‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها
کارگاه دانش افزایی ویژه مدیران پایگاه ورزش قهرمانی و روسای کمیته‌ های استعدادیابی فدراسیون های ورزشی صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، به منظور به روزرسانی مدیران پایگاه ورزش قهرمانی نسبت به آخرین دستاوردهای علوم حوزه استعدادیابی، صبح امروز کارگاهی آموزشی با عنوان کارگاه دانش افزایی ویژه مدیران پایگاه ورزش قهرمانی و روسای کمیته های استعدادیابی فدراسیون های ورزشی در سالن همایش های آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این کارگاه با که با حضور رضا قراخانلو رییس آکادمی ملی المپیک و احمد سعادتمند مدیرکل آموزش های پایه و استعدایابی وزارت ورزش و جوانان، آقا علی نژاد مشاور تخصصی رییس آکادمی، محمدرضا اویسی مدیر آموزش آکادمی افتتاح شد رییس آکادمی ملی المپیک طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به حاضرین با بیان این مطلب که استعدادیابی یک فرآیند چند مرحله ای است گفت: این فرآیند استعدادیابی باید در باشگاه ها صورت گیرد و در واقع باشگاه محور است اما چون ما باشگاه محور نیستیم به جز چند رشته این دوستان در وزارت ورزش کاری را آغاز کرده اند که بخشی از آن بر عهده آکادمی قرار گرفته است.

قراخانلو افزود: ما در آکادمی بر روی این مسئله فکر می کنیم ویکی از نکاتی که به طور قطع به آن رسیدیم حمایت از جوانان و مستعدین است . تیم های ملی شاید بدلیل اینکه خود دارای امکانات هستند کمتر به این مکان بیایند  ولی یکی از وظایفی که ما برای خود تعریف کردیم حمایت و تحت پوشش قرار دادن جوانان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: ما طرح المپین های جوان را پیش بینی کردیم و در  این طرح برای خانمها امتیاز بیشتری قائل هستیم و در اولویت هستند. آکادمی در خصوص طرح استعدادیابی وزارت ورزش نیز در مقطعی که نخبه های نخبه ها انتخاب شدند در حد توانمان کنارشان هستیم.

قراخانلو در پایان گفت: اینجا خانه شماست و ما در آکادمی با تمام امکانات در کنار شما هستیم و منتظر ارتباطات بیشتر شما با مجموعه آکادمی و بهره گیری شما از کلاسها و برنامه های مراکز و بخش های آکادمی هستیم.

در ادامه این مراسم سعادتمند مدیرکل آموزش های پایه و استعدایابی وزارت ورزش و جوانان نیز طی سخنانی ضمن تشکر آقای قراخانلو برای مشارکت در برگزاری این طرح ملی و برگزاری این کارگاه گفت: از اردیبهشت ماه سالجاری تلاش کردیم که بحثی را برای دیدن همه استعدادهای کشور مطرح کنیم و دررویداد بزرگ ملی استعدادهای بیشتری را کشف کنیم. چشم انداز ما حضور این استعدادهادر مسابقات المپیک جوانان جهان 2022 در کشور سنگال و بعد از آن المپیک 2024 می باشد .

وی افزود: در این طرح ابتدا قرار بود که فقط با حضور رشته های المپیکی برگزار شود ولی با درخواست و اصرار فدراسیون های غیرالمپیکی و با  حمایت دکتر سلطانی فر و داورزنی این طرح را در 78 رشته ورزشی و با تقسیم بندی رشته های المپیکی، ملی و محبوب در استانهای کشور میزبانی خواهیم کرد.

سعادتمند افزود: ما از میان 460 هزار شرکت کننده بدنبال شناسایی 2500 نفر نخبه و استعداد برتردر رشته های مختلف ورزشی هستیم و با بودجه ای که پیش بینی شده است امیدواریم بتوانیم برای این بچه ها بسته های حمایتی را در نظر بگیریم و در تمامی مسائل آنها از جمله جنبه های حقوقی، پزشکی و حتی پوشاک و خوراکشان آنها را تحت پوشش قرار دهیم و طی 4 تا 6 سال آینده یک قهرمان تربیت کنیم.

در پایان مدیرکل آموزش های پایه و استعدایابی وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه مدیران کل استانهای سراسر کشور نیز در این طرح ملی ورود پیدا کردند و ما با توجه به امنیت خوب و وحدت اقوام در کشور امیداست این برنامه ملی از هفته آینده به بهترین شکل در سراسر کشور برگزار شود. آکادمی ملی المپیک نیز در این طرح ما را حمایت خواهند کرد و پیشنهاد دادند که چند رشته ورزشی را اختصاصا تحت پوشش قرار دهند.

در ادامه این کارگاه دکتر آقا علی نژاد مشاور تخصصی رییس آکادمی در خصوص روند برگزاری این کارگاه و فرم های پیش بینی شده جهت گزینش ورزشکاران مستعد توضیحاتی را ارائه داد.

وی افزود: ما فرم هایی را با همکاری کارشناسان مرکز سنجش آکادمی براساس یک سری شاخصها و دسته بندی رشته های مختلف پیش بینی کرده ایم که این شاخصها که به دو دسته 8 شاخص جسمانی و 4 شاخص روانی تقسیم بندی شده است . این شاخصها پیش نویس های اولیه ای هستند که با نظرات کارشناسان مرکز سنجش جمع آوری شده اند و ما در این کارگاه با نظرات تخصصی شما این شاخصها را قطعی کرده و برای گزینش در اختیارتان قرار خواهیم داد.

در ادامه این جلسه شرکت کنندگان در 9 گروه تخصصی با حضور کارشناسان مرکز سنجش آکادمی به بررسی فرم های ارزیابی پرداختند.به شرکت کنندگان در پایان این دوره گواهی شرکت از سوی وزارت ورزش و جوانان و آکادمی ملی المپیک اعطاء می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز