خبرگزاری برنا در گزارشی بررسی می کند؛

کارنامه موفق وزارت ورزش و جوانان و تلاش عجیب برای استیضاح وزیر

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۱:۳۴:۲۶
کد خبر: ۷۷۸۶۲۱
کارنامه موفق وزارت ورزش و جوانان و تلاش عجیب برای استیضاح وزیر
تلاش برخی نمایندگان برای جمع‌آوری امضای استیضاح وزیر ورزش و جوانان در حالی امروز خبری شد که در طول چند ماه گذشته چند بار اکثریت قاطع نمایندگان مجلس در بیانیه‌هایی از عملکرد وزارت ورزش و جوانان تقدیر کرده بودند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان شاید یکی از عجیب‌ترین اخباری باشد که این روزها از مجلس به بیرون درز می‌کند، در شرایطی که هم در امور ورزشی و هم در موضوع جوانان، وزارت ورزش و جوانان سال خوب و پر از موفقیتی را سپری کرده اینکه ناگهان خبر از تلاش برخی نماینده‌ها برای استیضاح وزیر منتشر شود عجیب به نظر می‌رسد.

ورزش کشور سال موفق و با شکوهی را پشت سر گذاشت، از درخشش تیم ملی فوتبال در جام جهانی تا نتایج درخشان در رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی، المپیک جوانان و بالاخره لیگ قهرمانان آسیا، همه موفقیت هایی بودند که مورد تقدیر همین نماینده‌های مجلس شورای اسلامی قرار گرفتند. در حوزه عمرانی تقریبا هر هفته یک ورزشگاه یا مجموعه ورزشی مهم در کشور افتتاح می‌شود و در حوزه مدیریتی بی حاشیه‌ترین دوران ورزش کشور در حال سپری شدن است.

جوانان هم تا جایی که به وزارت ورزش و جوانان مربوط می‌شود از عملکرد خوب و قابل دفاعی برخوردار است، افزایش تعداد سمن‌های ورزشی، آغاز به کار خانه‌های جوانان در استان‌ها، تسهیل در ثبت سمن‌های جوانان پس از تفاهم با وزارت کشور، توسعه دیپلماسی جوانان، برگزاری منظم جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و چندین اقدام دیگر که نشان از توجه ویژه و هدفمند به موضوع جوانان دارد.

تغییرات مدیریتی در ورزش و جوانان کشور شاید یکی از نقاط درخشان وزارت ورزش و جوانان در این چند سال باشد، استفاده از جوانان در پست‌های مهم به ویژه در معاونت جوانان، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، استفاده از زنان در پست‌های مهم اعم از معاونت وزیر و مدیرکل استانی و نیز به کارگیری مدیرانی از اقلیت‌های مذهبی در ادارات کل، اتفاقات مهمی است که شاید در هیچ یک از وزارتخانه‌های کشور تا این حد اتفاق نیافتاده باشد.

انضباط مالی و بهره‌وری درست از منابع محدود مالی شاید اگر در این دوره بی نظیر نباشد قطعا کم نظیر است، در حالیکه کشور درگیر محدویت‌های جدی مالی است، وزارت ورزش و جوانان چنان وضعیت مالی را مدیریت کرده که ورزش کشور کم‌ترین مشکل را احساس کرده و در حوزه‌های مختلف ورزش و جوانان همه برنامه‌ها به روال معقول و قابل قبول انجام شده است.

حالا و با چنین کارنامه‌ای دلیل تلاش برخی نمایندگان برای جمع‌آوری امضا جهت استیضاح نه تنها جای تعجب دارد بلکه منافی بیانیه‌های چند ماه گذشته نمایندگان مجلس در تقدیر از وزارت ورزش و جوانان است.

نظر شما