مروری بر مهمترین اتفاقات ورزش کشور؛

بنای نوین در انتظار کشتی فرنگی/ رئیس فدراسیونی که در جهان طلایی شد

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۵:۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۷۸۸۴۷
بنای نوین در انتظار کشتی فرنگی/ رئیس فدراسیونی که در جهان طلایی شد
با بازگشت بنا همه امیدوار هستند بار دیگر کشتی ایران به جایگاه واقعی خود بازگردد و باز هم مدال آوری در این رشته ورزشی ادامه پیدا کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ پرسپولیس- پیکان

تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست در رقابت‌های لیگ برتر حضور پیدا کند. دیدار عقب افتاده پیکان و پرسپولیس در این هفته برگزار شد و قرمزها علی رغم خستگی از لیگ قهرمانان آسیا و نیمکت خالی توانستند تیم فوتبال پیکان را در ورزشگاه آزادی شکست دهند. در جریان بازی پیکان توانست گل نخست را به ثمر برساند اما در ادامه کامیابی‌نیا و علیپور توانستند سرخ‌پوشان را با گل‌های خود پیروز میدان کنند.

_DSC8353

 

پیشنهاد هفته؛  دیدار سایپا- پدیده

سه دیدار مهم که در جدول لیگ نقش بسیار مهمی دارد در روز تعطیل برگزار می‌شود که علاقمندان به فوتبال می‌توانند دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی، استقلال و استقلال خوزستان و سایپا و پدیده را تماشا کنند. سرخ‌پوشان با تیم پر انگیزه تراکتور بازی خواهند کرد و استقلال هم در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم بحران زده استقلال خوزستان خواهد رفت. پدیده هم که در صدر جدول قرار دارد به مصاف تیم خوب سایپا خواهد رفت.

دیدار+تیم+های+پدیده+مشهد+و+فولاد+خوزستان

 

معرفی رشته؛ سی ایکس ورکس

سی ایکس ورکس، ورزشی نسبتا جدید است که توسط کمپانی لس میلز (Les Mills) معرفی شده است. تمرکز این ورزش بیشتر روی بالاتنه است و هدفش قوت بخشیدن به عضلات مرکزی بدن است. داشتن عضلات قوی مرکزی موجب می شود شما بتوانید ورزش‌های مورد علاقه خود را هر روز بهتر انجام دهید. CXWorx سی ایکس ورکس سلامتی، تقویت عضلات مرکزی و پیشرفت در ورزش‌ها را تواما به شما هدیه می‌دهد. تمام حرکات این ورزش دارای پایه (آپشن) می‌باشند.

بنابراین شما می‌توانید با توجه به سطح ورزشی خودتان یک پایه را انتخاب کنید. در طول 30 دقیقه انجام دادن تمرینات، مربی به شما خواهد آموخت که چگونه با کش CX کار کنید. این ورزش شامل حرکات قدرتی مانند کرانچ ( CRUNCH )، هور ( HOVER )، اسکات ( SQUAT ) و … می باشد. 

یکی از عالی ترین مزایای CXWorx سی ایکس ورکس اثر بخشی بسیار سریع آن است که بدون توجه و در نظر گرفتن وضعیت بدنی شما برای دستیابی به اندام قوی و بهتر و ماهیچه‌ای به شما کمک می‌کند. عضلات شما را برش و شکل می‌دهد و قسمت بالایی بدن‌تان را با قسمت پایینی بدن متناسب می‌کند. یک گزینه ایده‌آل برای سفت کردن شکم می‌باشد و به افزایش استقامت و جلوگیری از آسیب دیدگی کمک شایانی می‌کند.

سی-ایکس-ورکس

 

شخصیت هفته؛ محمد بنا

بعد از اتفاقاتی که در کشتی فرنگی افتاد و تغییرات مدیریتی در فدراسیون باعث شد تا بنا مرد اول کشتی فرنگی بار دیگر به عرصه مربیگری بازگردد و سکان تیم ملی ایران را در دست بگیرد. با بازگشت بنا همه امیدوار هستند که بار دیگر کشتی ایران به جایگاه واقعی خود بازگردد و باز هم مدال آوری در این رشته ورزشی ادامه پیدا کند. 

محمد بنا، دارنده مدال نقره کشتی فرنگی جهان در سال 1983، سال‌ها سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان را در کارنامه ورزشی خود دارد. کسب 3 مدال طلا در المپیک 2012 لندن و 2 مدال برنز در المپیک 2016 برزیل و قهرمانی جام های جهانی و کسب نخستین عنوان نایب قهرمانی جهان و انتخاب بعنوان بهترین مربی جهان از جمله افتخارات محمد بنا در دوران سرمربیگری وی در تیم ملی کشتی فرنگی است. محمد بنا پس از بازی‌های المپیک 2016 ریو از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کناره‌گیری کرد و در رقابت‌های جهانی 2017 و 2018 علی اشکانی هدایت فرنگی‌کاران را بر عهده داشت.

8966740_170

 

برنده هفته؛ ایلخانی‌ نوری

تیم امدادی نجات‌ غریق ایران در حالی به مدال طلای رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ استرالیا رسید که ایلخان نوری، رییس فدراسیون، را در ترکیب خود داشت. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ در جریان برگزاری اولین روز رقابت‌های نجات غریق قهرمانی جهان ۲۰۱۸ استرالیا، تیم‌ ‌ملی امدادی نجات غریق ایران با ترکیب ایلخان نوری (رییس فدراسیون نجات غریق ایران)، محمد ناظری، سهیل آشتیانی و حمید قدسی‌نژاد موفق شد در رقابت ماده چهار در ۵۰ متر با مانع امدادی با پشت سر گذاشتن همه رقیبان در جایگاه نخست قرار بگیرد و صاحب مدال طلای این دوره از مسابقات شود.

1617_orig

 

بازنده هفته؛ فدراسیون تکواندو چین تایپه

در جریان برگزاری یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان– چین تایپه و در هنگام مراسم توزیع مدال طلای نمایندگان کشورمان زمان به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سرود کشورمان به صورت اشتباه پخش شد که عکس العمل ورزشکاران کشورمان و اعتراض سرپرست تیم به کمیته برگزاری رقابت‌ها را به همراه داشت. با توجه به اینکه پس از آن نیز ایران موفق به کسب دو مدال طلای دیگر شده بود در ادامه این کوتاهی میزبان برطرف شد. فدراسیون تکواندو طی مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی تکواندو و همچنین فدراسیون تکواندو چین تایپه مراتب اعتراض خود را اعلام و خواهان پاسخگویی شده بود.

01356152

 

نقد هفته؛ فدراسیون بسکتبال

تیم ملی بسکتبال کشورمان دو بازی مهم با استرالیا و فیلپین در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی را پیش رو دارد. تیم ملی بسکتبال کشورمان در غیاب بازیکنان تاثیرگذار خود راهی قطر شد. در همین راستا حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی از جمله بازیکنانی هستند که با وجود دعوت به اردوهای تیم ملی به دلیل مسائل حاشیه‌ای در تمرینات حاضر نشدند و در نهایت در ترکیب اصلی هم قرار نگرفتند.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۲۱_۱۷-۰۲-۵۲

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز