با توجه به تغییرات قوانین در دوره گذار هستیم؛

خورخه پارا: کلاس‌بندی ورزشکاران معلول در سه مرحله بررسی می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۰:۳۸:۵۵
کد خبر: ۷۸۱۲۲۰
خورخه پارا: کلاس‌بندی ورزشکاران معلول در سه مرحله بررسی می‌شود
مسئول کلاس‌بندی پزشکی ورزشکاران در رقابت‌های فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا-اقیانوسیه توضیحاتی را درباره نحوه این کلاس‌بندی ها ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خورخه پارا، مسئول کلاس‌بندی پزشکی ورزشکاران در رقابت‌های فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا-اقیانوسیه در حاشیه برگزاری این مسابقات در جزیره کیش اظهار داشت: ما از ژانویه ۲۰۱۸ در حال کار و ویرایش قوانین قبلی و تدوین قوانین جدید هستیم. سال گذشته میلادی کلاس‌های به صورت ۵، ۶ و ۷ بود، اما امسال تبدیل به ۱، ۲ و ۳ شده است. امسال درخصوص اندام‌های دارای معلول تغییراتی ایجاد شده است، برای مثال در این تورنمنت درباره برخی مفاصل بیشتر پرداختیم.

وی افزود: کلاس یک دارای بیشتری آسیب و ضایعه است. در واقع در این کلاس هر دو پای ورزشکار دچار معلولیت است. در کلاس ۲ اوضاع کمی بهتر و متعادل‌تر است. در کلاس ۳ نیز فرد کمترین میزبان معلولیت را دارد. در نهایت اینکه کلاس‌بندی‌های دوره جدید تفاوت چشمگیری با دوره‌های قبلی دارد.

مسئول کلاس‌بندی پزشکی درباره نحوه کلاس‌بندی گفت: کلاس‌بندی دارای سه مرحله پزشکی، بررسی‌های فنی و میدانی است. در این پروسه گروه‌های کلاس‌بند با هم مذاکره می‌کنند و اگر به نتیجه برسند، اجازه می‌دهند که ورزشکار با کلاس جدید در مسابقات شرکت کند. ما یکسری وضعیت‌های هم داریم که در دسته‌های N یعنی جدید، R یعنی بررسی دوباره و C یعنی تثبیت شده، تقسیم شده اند. با توجه به تغییرات قوانین ما در یک دوره گذار در کلاس‌بندی هستیم و تلاش می‌کنیم بهترین تصمیمات را درخصوص ورزشکاران معلول بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز