گزارش برنا از عملکرد نفر اول ورزش کشور؛

استیضاح، واژه‌ای غریب برای وزیر ورزش‌وجوانان/ سلطانی‌فر، تدبیروامید را به وزارتخانه تزریق کرد

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۵:۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۸۱۳۹۹
وزیر ورزش و جوانان که سه سال است بر مسند ریاست این وزارتخانه قرار دارد، اقدامات قابل تحسینی را در این مدت انجام داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان که سه سال است بر مسند ریاست این وزارتخانه قرار دارد، اقدامات قابل تحسینی را در این مدت انجام داده که می توان گفت در تاریخ ورزش کشور کم سابقه بوده و عدم توجه به آنها چیزی جز کم لطفی نخواهد بود.

موفقیت تیم های ملی فوتبال و والیبال کشور در عرصه های بین المللی، درخشش کاروان ایران در بازی های آسیایی و پاراآسیایی، احیای ورزش بانوان در رده های مختلف، تکمیل پروژه های نیمه تمام و بسیاری از اتفاقات و رویدادهای دیگر جزو مواردی است که در زمان حضور دکتر مسعود سلطانی فر و معاونان وی در وزارتخانه رخ داده و نباید از کنار آنها به راحتی عبور کرد.

در روزهای اخیر صحبت از استیضاح احتمالی وزیر ورزش و جوانان به میان آمده درحالی که دکتر سلطانی فر به همراه معاونان خود در ماه های گذشته چه در عرصه ورزش و چه در بحث جوانان کارهای بسیاری انجام داده و بی انصافی است که آنها را نادیده گرفت.

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شیروان، پیرامون دست آوردهای ورزش در سه سال گذشته به خبرنگار برنا گفت: خوشبختانه دکتر سلطانی‌فر یک مدیر عملیاتی هستند و از زمانی که در وزارت ورزش و جوانان شروع به کار کرده گام های بسیار مثبتی در زمینه‌های مختلف ورزشی برداشته و کارنامه بسیار خوبی در این سه سال اخیر داشته اند. در زمینه کارهای عمرانی اقدامات خوبی انجام شده در حدی که هم اکنون ما می‌توانیم با اتکا به ورزشگاه‌های مدرنی در شهرهای مختلفی از جمله مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز در سه سال گذشته افتتاح شده و خواستار میزبانی جام ملت‌ها هستیم و با برگزاری موفق فینال لیگ قهرمانان آسیا نشان دادیم قدرت برگزاری چنین تورنمنت‌هایی را داریم.  

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت ورزش در بعد قهرمانی تصریح کرد: در بخش قهرمانی نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است. فوتبال ساحلی، فوتبال، فوتسال، والیبال و کشتی در حال حاضر حرف‌هایی برای گفتن در سطح جهان دارند و این میسر نمی‌شد مگر با برنامه‌ریزی و حمایت وزارت ورزش و جوانان. نتیجه ملی‌پوشان در آوردگاه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بویژه کسب عنوان سومی ورزشکاران معلول ما که برای نخستین بار در تاریخ ورزش در جایگاه سوم قاره کهن ایستادیم نشان از پیشرفت روزافزون ورزش قهرمانی در کنار ورزش همگانی دارد.

علی پروین، پیشکسوت فوتبال ایران، درخصوص عملکرد دکتر سلطانی فر و دستاوردهای موفق ورزش ایران صحبت کرد.

اسطوره باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید بر اینکه عملکرد وزیر ورزش و جوانان عالی بوده است، گفت: همه رشته ها کسب مقام می کنند و امیدواریم این روال ادامه داشته باشد. عملکرد آقای صالحی امیری نیز خوب بوده و خیلی خوب کار می کنند.سلطانی‌فر بهترین وزیر تاریخ ورزش ایران است و دستشان درد نکند که خیلی خوب کار می کنند.

سرمربی پیشین پرسپولیس درخصوص واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی عنوان کرد: چنانچه این کار را انجام دهند به نفع دولت است زیرا سالانه باید بودجه‌ای برای این دو تیم اختصاص بدهند که در صورت واگذاری به بخش خصوصی، عمده مشکلات حل می‌شود.به دکتر سلطانی‌فر گفتم چنانچه نمی‌توانید این 2 تیم را به بخش خصوصی واگذار کنید، می‌توانید 10 ساله واگذار کنید و اگر عملکرد خوبی نداشتند، می‌توانید بازپس بگیرید. قرار بر این شد که این طرح به مجلس و هیات دولت برود.

ولی داداشی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد دکتر سلطانی فر گفت: وزیر ورزش و جوانان عملکرد  بسیار خوبی در این عرصه دارند.: احتمال اینکه در برخی از حوزه ها نواقصی وجود داشته باشد هست که به شخص خود وزیر بر نمی‌گردد.

داداشی بیان کرد: در یک مجموعه عوامل مختلفی دخیل هستند. موضوعات اقتصادی از عمده مسائل وزارت ورزش است که ورزشکاران مطالباتی دارند و سازمان های زیادی با آن درگیر هستند و وزیر تلاش می کند که این مشکلات را حل کند. اغلب با همت و حمایت وزیر و رایزنی‌هایی که با سایر دستگاه‌ها داشته‌اند توانستیم در مسابقات نتایج خوبی کسب کنیم و در کل عملکرد وزیر ورزش مطلوب بوده است.

هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد، پیرامون دست آوردهای ورزش در سه سال گذشته به خبرنگار برنا گفت: خوشبختانه در طول چند سال اخیر و از زمانی دکتر سلطانی فر هدایت سکان وزارت ورزش را برعهده گرفته شاهد پیشرفت ورزش ایران در سطح جهان بودیم. علاوه بر ورزش همگانی در بخش قهرمانی کارهای بسیار بزرگی انجام شده است. فوتبال، فوتسال بانوان و آقایان، والیبال و کشتی در حال حاضر در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند. بدون تردید این افتخارات بدون برنامه‌ریزی و حمایت وزارت ورزش و جوانان حاصل نمی‌شد.

اسکندری ادامه داد: افتخارآفرینی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و همچنین کسب عنوان سومی ورزشکاران جانباز ومعلول ما که برای اولین بار در تاریخ ورزش در جایگاه سوم بازی‌های آسیایی ایستادیم نشان از پیشرفت ورزش قهرمانی در کنار ورزش همگانی دارد. خوشبختانه در چند سال گذشته مسئولان وزارت به دیپلماسی در ورزش تاکید به جا و در کنار آن عملکرد بسیار خوبی داشتند و نقش دیپلماسی در ورزش روز دنیا بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است که وزارت ورزش و جوانان ثابت کرده همیشه در این زمینه پیشگام بوده است. فدراسیون بولینگ و بیلیارد نیز در کنار دیگر بخش‌های ورزش کشور توانست عملکرد موفقی در بحث دیپلماسی داشته باشد و به شایستگی توانستیم کرسی‌های آسیایی و جهانی را به دست آوریم. با برنامه‌ریزی که در فدراسیون انجام دادیم زمینه رشد رشته‌های بیلیاردی فراهم شد و عناوینی که در این مدت به دست آوردیم بی‌سابقه بوده است.

رئیس فدراسیون بولینگ وبیلیارد گفت: ورزش بانوان در طول چند سال گذشته هم پای مردان در اکثر مسابقات حضور داشته که این موضوع نشان از توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به بانوان دارد. بانوان در حال حاضر بدون مشکل خاصی با وجود مشکلات ارزی که در کشور وجود دارد به مسابقات اعزام می‌شوند اتفاقی که در گذشته کم تر شاهد آن بودیم. همچنین توجه و حمایت دکتر سلطانی فر باعث شد که آکادمی باشگاه انقلاب در اختیار فدراسیون قرار بگیرد تا بتوانیم به صورت بهتری روی پرورش استعدادها کار کنیم و این موضوع به خاطر‌ مدال آوری اخیر ما در مسابقات بین المللی بود.

زهرا سروی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو، درباره موفقیت‌های ورزش بانوان در چهار سال گذشته و دستاوردهایی که ایران در حوزه ورزش بانوان به دست آورده در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: با گذر زمان موفقیت‌هایی که در ورزش بانوان حاصل شد، بدون شک حاصل تلاش ورزشکاران، برنامه ریزی روسای فدراسیون‌ها و همچنین حمایت‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان و دکتر مسعود سلطانی فر در این بخش بود.

وی گفت: خوشبختانه در رشته تکواندو آن هم در بخش بانوان در طول چند سال اخیر نتایج تاریخی به دست آمد، نتایجی که نشان از توانایی بالا بانوان در عرصه‌های بین المللی داشت. نادیده گرفتن همه افتخارهای کسب شده در بخش بانوان آن هم در طول چند سال گذشته مانند قهرمانی بانوان در فوتسال آسیا، افتخار آفرینی بانوان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و همچنین کسب اولین مدال بانوان در المپیک توسط کیمیا علیزاده، همه کم لطفی به جامعه ورزش بانوان است و باید به اینم افتخارات ستودنی توجه بیشتری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز