نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی:

واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی با رعایت موازین قانونی الگویی مناسب است

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۲:۴۴:۰۱
کد خبر: ۷۸۳۲۶۰
واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی با رعایت موازین قانونی الگویی مناسب است
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیچ یک از کشورهای موفق در عرصه ورزش، هیچ باشگاهی تحت نظارت دولت اداره نمی‌شود گفت: هر کارگاه و یا بنگاه اقتصادی و یا حتی باشگاه‌های ورزشی و امثالهم توسط مردم و با نظارت دولت بهتر اداره می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که دولت نمی تواند درامور اقتصادی و تجارتی متولی مستقیم خوبی باشد، تصریح کرد: دولت های موفق همواره باید در منصب های حاکمیتی و نظارتی حاضر شوند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیچ یک از کشورهای موفق در عرصه ورزش، هیچ باشگاهی تحت نظارت دولت اداره نمی شود افزود: هر کارگاه و یا بنگاه اقتصادی و یا حتی باشگاه های ورزشی و امثالهم توسط مردم و با نظارت دولت بهتر اداره می شود.

وی واگذاری بنگاه های اقتصادی نظیر باشگاه های فرهنگی ورزشی را امری به جا و مفید دانست و تصریح کرد: واگذاری باید به نحوی انجام شود که با اسلوب صحیح و روش های درست انجام شود. با بومی سازی روش های واگذاری در کشورهای پیشرفته جهان ضمن رعایت موازین قانونی و شرعی میتوان به الگوی مناسبی برای واگذاری دست یافت.

عضو کمیسیون برنامه و محاسبات با بیان این مثل که ما برای نیل به نمادهای اصلی توسعه یافتگی باید این گام را نیز سپری کرده و موسسات فرهنگی و ورزشی دولتی را به مردم بسپاریم گفت: در این راه باید به طریقی اقدام کنیم که ضمن حفظ منافع باشگاه ها به توسعه ورزش در همه سطوح کمک شود.

یوسفیان اهلیت را اصلی ترین خصوصیت فردی دانست که می خواهد تصدی گری باشگاه ها را بر عهده بگیرد و خاطر نشان ساخت: وزارت ورزش و جوانان باید عوامل اهلیت فرد را تبیین کند. نباید اجازه دهیم در این فرآیند افراد سود جو و غیر متخصص منتفع شده و به ورزش آسیب وارد شود.

او با اعلام آمادگی برای حمایت از دولت گفت: دراین خصوص مجلس آمادگی کامل را دارد تا از دولت حمایت کند تا چنانچه قوانین مرتبط با واگذاری باشگاه های ورزشی کمی و کاستی دارد به لوایح تسلیمی دولت با قید فوریت رسیدگی کرده و هرچه سریع تر به تصویب آنها بپردازد.

یوسفیان ملا جلوگیری از تاثیر رانت های اقتصادی در روند واگذاری موسسات فرهنگی و ورزشی را مسئله حائز اهمیتی دانست و گفت: در امور ورزشی باید از افراد دلسوز و متخصص استفاده شود لذا در روند واگذاری ها در مقابل هرگونه مسائل نا به هنجار مانند پارتی بازی خواهیم ایستاد.

وی حضور تماشاچیان در ورزش را وجه تمایز موسسات فرهنگی ورزشی با موسسات تجاری بیان کرد و گفت: این جمعیت میلیونی هواداران و طرفداران موجب می شود تا در روند واگذاری این گونه موسسات حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز